Ferro,Jonggor's Weyden,Krack C,Jazz, Hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:31

Nou ik vind dat verd*md beschuldigend klinken. En 'de WEG is geen hengstenparade om KWPN-hengsten in de etalage te zetten....' en 'wie heeft hem eruit gegooid (Gestion)'...nee dat klinkt helemaal niet gefrustreerd of insinuerend, dat zal aan mij liggen! Verward Frusty

En je rijdt ze allemaal kapot? Pfffff Ik vind t kort door de bocht en negatief. En absolutos beschuldigend!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:34

Troef schreef:
Lot hier heb je het:::

Een schrale troost is het, dat op deze wedstrijd de achterstand op het brons naar waarschijnlijkheid ook met deelname van Silvano niet mogelijk zou zijn geweest. Silvano zou meer dan 74,50% moeten hebben gescoord voor teambrons voor Nederland. Mogelijk? Jawel. Waarschijnlijk? Niet in Jerez.

Ja en daarmee zeg jij dat op de KWPN-site staat dat Silvano toch weinig invloed op de teammedaille zou hebben....sorry hoor maar dat STAAT HIER HELEMAAL NIET! Er staat dat het niet waarschijnlijk is dat hij zó'n hoge score (74.50%) benodigd voor het brons niet zou halen.

Zullen we ons bij de feiten houden? Ipv interpretaties?!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:39

Het is maar net in het leven waarom je willen lezen,waarover je wil lezen,wat je wil lezen, hoe je wil lezen en of je wel kan lezen. Slapen

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:46

Ja inderdaad en sommige zoeken overal wat achter of lezen wát ze willen lezen!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:20

Pfff, Rusty heeft in de Special niet eens die score kunnen halen...denk dat ik wel kan lezen ja!

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:33

In der Gesamtwertung, die sich aus der Addition der Prozentzahlen aus Grand Prix und Grand Prix Special ergibt, liegt weiterhin Nadine Capellmann mit nunmehr 153, 84 Prozent in Führung. Auf den weiteren Plätzen führte die zweite Wertungsprüfung jedoch zu erheblichen Veränderungen zum Vortag:

2. Beatriz Ferrer-Salat (Spanien) mit Beauvalais – 151, 56 Prozent

3. Deborah Mc Donald (USA) mit Brentina – 150, 76Prozent

4. Lisa Wilcox (USA) mit Relevant – 149, 80 Prozent

5. Ulla Salzgeber (Bad Wörishofen) mit Rusty – 149, 76 Prozent

6. Klaus Husenbeth (Sottrum) mit Piccolino – 145, 60 Prozent

7. Susan Blinks (USA) mit Flim Flam – 145, 48 Prozent

8. Rafael Soto Andrade (Spanien) mit Invasor – 145, 20

9. Lone Jörgensen (Dänemark) mit FBW Kennedy – 145, 16 Prozent

10. Lars Petersen (Dänemark) mit Blue Hors Cavan – 144, 96 Prozent

11. Ann-Kathrin Linsenhoff (Kronberg) mit Renoir-Unicef – 143, 72 Prozent

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:44

KWPN:
Citaat:
Het goede Nederlandse nieuws voor die finale zondagavond laat: alle drie de KWPN-hengsten Jonggor's Weyden, Gestion Krack C en Olympic Ferro zijn gekwalificeerd voor deelname. Weyden staat op plaats 17 in het tussenklassement, maar door het reglementair uitvallen van de vierde Amerikaanse en Duitse combinatie schuift hij op naar plaats 15 en sluit hij de rij van de deelnemers.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:13

Jeetje Lot waar maak je je druk om het staat wel degelijk op de site van Kwpn, dat over Ellen Bontje, ik vindt alleen nutteloos dat het KWPN dat zegt.

Ik vindt het knap van Krack dat ie het zo goed doet, maar ik hoop wel dat ze rekening houden met zijn kunnen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:40

Het kwpn dat zegt: wie zegt dat voor het kwpn, claartje van andel, waar komt die vandaan???? juist bij de bartelsen vandaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:53

Over de paarden zeuren vindt ik nog steeds idioot, maar inderdaad hadden we er voor moeten zorgen, dat er een aantal dieren op dit nivo moeten lopen, en geen jonge beesten mee moeten nemen.

Denk dat het hele topic weer iets zegt, over het amateuristische gedrag in de paardenwereld. Ze blijven achter de feiten aan lopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:22

Wat triest is, als je het interview met Anky leest, dat een mega talent als Krack dus gewoon gebruikt is. Ik wil even verwijzen naar wat ik schreef bij Ellen Bontje raakt Silvano kwijt, het eerste bericht dus. Daar wordt ik echt verdrietig van.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:39

Ik ben van mening dat de nederlandse ruiters wel weten wat ze met hun (jonge) paarden doen. Ik meen mij de herinneren dat Bonfire 17 was toen hij goud won op de OS. Bovendien een goede manier om ervaring op te doen voor de jonge paarden. Soms moet je tevreden zijn met minder resultaat maar voor de ervaring gaan, die komt weer ten goede later als het paard er wel helemaal klaar voor is.
In het duitse team zitten nu ook 2 redelijk onervaren mensen voor wat betreft de echt grote wedstrijden. Maar in Duitsland zijn veel meer mensen die op dit niveau rijden. De vijver waaruit gevist kan worden is daar groter, in Nederland hebben we er maar een aantal die op dit niveau rijden dus valt de keus vaak op dezelfden. Vooral als anderen met geblesseerde paarden thuis zitten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:43

Esther[quote]
schreef:
Ik ben van mening dat de nederlandse ruiters wel weten wat ze met hun (jonge) paarden doen. Ik meen mij de herinneren dat Bonfire 17 was toen hij goud won op de OS.

is dat jong???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:01

Esther schreef:
Ik ben van mening dat de nederlandse ruiters wel weten wat ze met hun (jonge) paarden doen. Ik meen mij de herinneren dat Bonfire 17 was toen hij goud won op de OS. Bovendien een goede manier om ervaring op te doen voor de jonge paarden. Soms moet je tevreden zijn met minder resultaat maar voor de ervaring gaan, die komt weer ten goede later als het paard er wel helemaal klaar voor is.

Het is absoluut waar dat jonge paarden ervaring op moeten doen, klopt als een bus. Maar ik twijfel er echt aan of deze weg de juiste is Verward. Zowel Krack als Jazz lijken mij uiterst sensibele paarden en die krijgen dus in korte tijd heel veel te verstouwen, lichamelijk en geestelijk. De tijd zal leren of het de juiste aanpak was voor deze paarden. MAW of ze met 17 nog zo lopen als Bonfire deed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:02

volledig mee eens

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:23

Vergeet vooral niet dat deze dieren ook nog eens een dubbele functie uitoefenen,dus GP lopen en dekdienst!!!!!
Dubbelop dus aub dubbel zo voorzichtig omspringen !!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:39

Denk dat de paarden hier veel van leren. En wie zegt dat deze paarden geen vakantie krijgen hierna om weer even op adem te kunnen komen. Als ze niet tenminste even wat rustiger aan gaan doen met die paarden dan krab ik me wel even achter de oren of ze er wel goed aan doen.

Enne 17 is niet jong, wil hiermee zeggen dat zelfs toen hij al 17 was hij nog topfit was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 23:44

De mensen die in Jerez rijden zijn de topsporters van Nederland, die weten heus wel hoe ze een paard topfit en gezond moeten houden. Laten wij daar nou maar over ophouden, aangezien wij gewoon zitten te bokken, en zelf niet op dat nivo rijden. Die paarden worden begeleid door veeartsen en fysio's, pff, gaan wij zeker lopen verkondigen dat we het beter weten.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 00:58

Esther"]
Denk dat de paarden hier veel van leren. En wie zegt dat deze paarden geen vakantie krijgen hierna om weer even op adem te kunnen komen. Als ze niet tenminste even wat rustiger aan gaan doen met die paarden dan krab ik me wel even achter de oren of ze er wel goed aan doen.

Enne 17 is niet jong, wil hiermee zeggen dat zelfs toen hij al 17 was hij nog topfit was.
[/quote]

Ja, dat komt misschien wel omdat hij op de leeftijd van Krack & Jazz nog niet zulke wedstrijden heeft moeten lopen.

[quote="Pipo schreef:
De mensen die in Jerez rijden zijn de topsporters van Nederland, die weten heus wel hoe ze een paard topfit en gezond moeten houden. Laten wij daar nou maar over ophouden, aangezien wij gewoon zitten te bokken, en zelf niet op dat nivo rijden. Die paarden worden begeleid door veeartsen en fysio's, pff, gaan wij zeker lopen verkondigen dat we het beter weten.

Dan vraag ik me toch echt wel af waar je op den duur nog wel je mening over mag geven.
Politiek, nee, want je zit zelf niet in de overheid.
Fokkerij, nee, want je bent zelf geen topfokker of je zit niet in de keuringscomissie en ga zo maar door.
Waarom bestaat in godsnaam dit forum, als je kijkt wie er allemaal reageert en wat ze allemaal kunnen. Ik bedoel maar. Mogen die allemaal hun mening niet geven?
Vraag me echt af waar deze mening op slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:05

Het gaat mij meer om het feit Chantal, dat iedereen net doet alsof ze het beter weten hier. Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Maar de mening van het gaat allemaal te snel. Hallo zeg, die mensen hebben kennis zat van paarden, ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:10

En dat is jou mening, de een zegt het zo en de ander zegt het zo.
Het ene deel vindt het helemaal geweldig dat de "jonge paarden"mee doen, het andere deel vindt ze ongeroutineerd. Zeg nou zelf eens eerlijk er hadden gewoon goede geroutineerde vervangers moeten klaar staan zodat de ongeroutineerde paarden zich verder konden ontwikkellen.
Je kan natuurlijk altijd onder het motto denken beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven, maar dat gaat niet voor alles op.
Op den duur heb ik een beetje het idee dat het meer is van, ik wil wel maar ik kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:21

Dan zie ik toch liever geroutineerde paarden aan de start. Er is maar 1 keer in de 4 jaar een WK, net als maar 1 keer in de 4 jaar OS. De conclusie is vrij simpel, het team bleek niet goed genoeg. Waar het precies door komt weet ik ook, maar het zou heel goed aan de onervarenheid van de combinaties kunnen liggen in sommige gevallen. Behalve dat zijn er ook nog teamleden die misschien in de toekomst vervangen gaan worden door sterkere combinaties?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 01:48

Er zit veel jong talent aan te komen,
maar veel keus onder geroutineerde paarden is er naar mijn mening niet.

Voor diegene die commentaar hebben over de samenstelling van het team:
Hoe zou jouw ideale team eruit zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 02:30

Sjuimpje schreef:
Er zit veel jong talent aan te komen,
maar veel keus onder geroutineerde paarden is er naar mijn mening niet.

Dat is inderdaad zo, maar dat betekent dus dat er niet genoeg vooruit is gedacht. Er is elke 4 jaar een WK en NL zou in staat moeten zijn om daar goed voor de dag te komen, als er tenminste gezorgd wordt voor continuiteit. Dat laatste is dus niet gebeurd en dat is echt heel erg jammer. Het komt er op neer dat er dit WK geen team geformeerd kon worden dat een medaille kon rijden (zonder afhankelijk te zijn van geluk), hopelijk kunnen we over 2 jaar op de OS en over 4 jaar op het volgende WK wel weer rekenen op een machtig sterk team met kwaliteit en ervaring.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 08:56

Even een rekensommetje:

Bonfire liep voor het eerst op de Olympische spelen van 1992 (Barcelona!), werd daar 4e en won zilver met het team. Als Bonfire 17 was in Sydney was hij dus 9 in Barcelona. Eén jaar jonger dan Krack nu. Twee jaar later werd hij wereldkampioen in Den Haag. Om het maar even in perspectief te plaatsen.