Hoezo geen voorlezer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: Hoezo geen voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:00

Ik denk dat ik heel zenuwachtig zou zijn als ik op een wedstrijd moet voorlezen (voor een bekende)! Want stel je zegt het verkeerd, dan heb jij het al snel gedaan.
Hoewel ik wel regelmatig een proefje voorlees tijdens de les, als oefening voor de ruiter. Ik weet niet of ik dit wel zou willen/kunnen op wedstrijden zelf.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:03

voorheen had ik een meisje van stal die het onwijs leuk vond om mee te gaan op wedstrijd en dus ook voorlas.
Nu heb ik een mega deal met mn vriend gesloten, hij gaat met mij mee op dressuurwedstrijd om te lezen, en ik ga dan met hem mee op springwedstrijd om te bouwen bij het losspringen Haha!

K zou denk ik ook niet zonder voorlezer op wedstrijd gaan.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:05

Mijn zus ging altijd trouw mee met mij op wedstrijden maar ze moet nu 1 keer in de 2 weken een weekend werken. En als ik dan een wedstrijd heb dan is het pech en gaat mijn vader mee. Die dus absoluut niet voor kan lezen. Meestal lopen er op de wedstrijd idd wel mensen rond die ik dan vraag en ik ken mijn proef ook uit mijn hoofd maar ben altijd bang dat als ik hem dan zou gaan rijden zonder voorlezer dingen vergeet doordat ik zoveel met het paard bezig ben. Maar mijn vriend die wil wel leren voorlezen dus dat zal ik hem eens leren! Lachen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:43

Ik heb ook maar zelden een voorlezer bij me. Ben al blij als ik iemand kan vinden om mee te gaan om te helpen, maar dat lukt nu eenmaal niet altijd. Mijn moeder werkt op zaterdag en kan niet voorlezen. Mijn vriend is doodsbang voor paarden en die gaat er echt niet bij in de bak staan. Ik begrijp het probleem ook niet zo, lees regelmatig zelf ook voor anderen voor. En als het echt niet lukt dan rij ik maar 1 proef, de eerste ken ik altijd uit mijn hoofd. Maar tot nu toe heb ik altijd nog een voorlezer kunnen vinden.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:10

Ik heb nooit een vaste voorlezer.. Ik rij ook maar 1/2 onderlinge wedstrijdjes per jaar en verder niet maar goed.

Op mijn eerste wedstrijd met mijn pony lukte het me maar niet om iets te regelen ik ik durfde het niet aan een vreemde te vragen dus toen heb ik hem uit m'n hoofd gereden. Sommige mensen lachte daarom maar andere vonden het weer knap.. Ikzelf was alleen maar blij dat ik er vanaf was Haha!

Op mijn tweede wedstrijd heb ik een vriendin van me gevraagt om voor te lezen.

En op mijn derde wedstrijd had ik iemand gevraagt waarmee ik meereed in de auto om voor te lezen. Verder heb ik alleen nog maar op de manege wedstrijdjes gelezen dus hoef ik niet bang te zijn dat ik geen voorlezer heb/had Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:18

ik heb ook geen voorlezer, de eigenaar van verzorgpaardje durft het echt niet aan. Meestal is er wel iemand van onze club om te vragen, als dat niet zo is, vraag ik het aan diegene die voor me rijdt ofzo.
Hij gaat echt al jaren naar wedstrijden en het is nog nooit voorgekomen dat er geen voorlezer te vinden is.

Tjah, het liefst regel je dat soort dingen natuurlijk van tevoren, dat proberen wij ook als er bekende gaan. Maar als er geen bekende gaan en niemand in mijn kring durf voor te lezen.. Dan wordt het al snel moelijk...

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:24

Ik heb ook altijd een vaste voorlezer ( mijn zus )
En als m'n zus niet kan, dan gaat er altijd een vriendin van me mee! Lachen
Maar ik leer sowieso de proef uit m'n hoofd, dat wanneer de lezer iets verkeerds leest, of niet meer weet waar hij of zij gebleven is, ik altijd zelf nog weet wat er komt.
Ik heb het m'n pa een x laten oefenen, maar die rateld aan 1 stuk achter elkaar door! Tong uitsteken
Tip : Goeie manier om het te leren aan anderen is steeds na de oefening of als je weet dat er iets snel achterelkaar komt dat je dan onder de oefening daarvoor al ''JA'' roept!
Zo heeft die vriendin van mij het dus ook geleerd!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:28

K zou zeker altijd een vaste voorlezer willen hebben, t risico dat je diegene niet hoort fzo.. Tong uitsteken K zelf lees wel voor iedereen en nog wat voor, geen problemen mee, k brul gewoon die proef voor Tong uitsteken of t een B, L of M is.. wkee Z heb k nognooit gedaan en wil k dan eerste n x oefenen!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:53

Ikzelf vind het geen probleem om op de dag zelf een voorlezer te regelen. Het kan toch gebeuren dat je vaste lezer er om de een of andere reden niet is? En daarbij, het is maar een wedstrijdje, dus ik ga zeer zeker niet lopen stressen om een voorlezer Haha!
Ik heb wel de mazzel dat we altijd samen starten, dus als ik echt niemand kan vinden lezen we elkaar, vaak te paard. Gaat prima!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:31

Ik was een keer met vriendin X mee naar wedstrijd, ik had haar twee proeven voorgelezen plus nog voor twee anderen die daar om vroegen, geen probleem!

Toen moest er vriendin Y rijden en die wilden we graag zien rijden, dus wij naar die ring.
Daar was een meisje aan her losrijden dat vroeg of ik voor wilde lezen, dus ik vraag wanneer moet je. Dat bleek dus precies tegelijk te zijn met die vriendin, dus ik zeg sorry, dan moet een vriendin van mij rijden en die wil ik zien rijden dus helaas.
Wordt ze boos!!
Ze zei het niet recht in mijn gezicht naar ging tegen iemand ie met haar mee was lopen klagen dat ik niet voor wou lezen!
Toen was vriendin X zo aardig om haar voor te lezen, maar daardoor miste ze wel de proeven van vriendin Y, dus ze had dat meisje even duidelijk uitgelegd dat ze die proeven nu had gemist dankzij haar en dat als ze geen voorlezer had dat ze dan maar moest zorgen om een proefje uit haar hoofd te leren ipv andere wildvreemde mensen verplichten je voor te lezen terwijl ze voor andere dingen daar zijn.

Ik wil altijd helpen en voorlezen is geen probleem, maar mijn eigen vriendinnen gaan wel voor, daarvoor ging ik naar die wedstrijd toe.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 19:50

Sjolvir schreef:
Bij deze wil ik iedereen die mij wel eens voor
heeft gelezen of dat in de toekomst gaat doen
bedanken!!! Bedankt dat jullie wouden/willen
voorlezen namens deze voorlezerloze ruiter...
snuf........

hihi.. Haha!

Ldinalover schreef:
Ik heb het m'n pa een x laten oefenen, maar die rateld aan 1 stuk achter elkaar door! Tong uitsteken

haha..zo was er ook een x een vader van een kennis van mij..die begon ook 1. a-x binnenkomen. 2.. 3....en zo was ie al bij 6 en toen had ze nog geen eens gegroet zo snel las ie haha

@asjemenou:
ben het wel met je eens..dat soort gedrag kán dus niet..dat is dus het 'risico' van voorlezerloos vertrekken..en idd vriendinnen gaan zeker voor..
en vooral dat dan achteraf boos zijn etc..eigen schuld! Vork

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:40

Ik heb van het weekeind geprobeerd om (op een show, om de veelzeidigheid van shetlanders te laten zien) een proefje uit m'n hoofd te doen, maar Dennis was zo gek en ik zo zenuwachtig dat ik de proef overboort gegooit heb (niemand wist wat ik ging rijden, dus ik kon ook niet fout rijden, maar schiet wel in de stress als ik zelf weet dat ik het niet meer weet) en ben lekker gaan laten zien wat hij kon. En hij was zo fijn te rijden dat hij ook fijn opzij ging en dergelijke, heb er zelfs op het laatste moment nog een sprongetje in laten zetten Knipoog.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:57

Mijn zusje wil mij altijd wel voorlezen, maar het kan zijn dat ze gewoon een keer niet kan en dan vraag ik of een stalgenoot meegaat en anders me moeder.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:43

Heb zelf eigenlijk altijd 1 mee, 1 keer gehad dat een meisje me zou helpen, dat we mekaar mis zijn gelopen op het wedstrijd terrein, ze is 12 en was voor het eerst op een concour terrein,ze was gebracht door haar ouders, en ik ben lopend met het paard gekomen, door een andere ingang gekomen en mekaar gewoon niet kunnen vinden, nou ja kan gebeuren. heb gewoon een kennis gevraagd, die toch al aan het voorlezen was, en die heb ik ook wel geholpen, voor wat hoort wat.

Maar heb het zelf wel gehad dat ik keer op keer gevraagd werd om voor te lezen en vaak ook nog in de zelfde klasse dus de concurrenten, en er was 1 bij ja wel netjes hoor maar die had een buurmeisje mee die het gewoon niet eens wou proberen om voor te lezen, die bij voorbaat al zij dat kan ik niet, toen had ik zoiets van bekijk het maar, je kunt thuis ook gewoon oevenen om voor te lezen.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:55

Ik ben nu een beetje aangewezen op mijn vriend met voorlezen. Maar hij vertikt het te doen, omdat ie een proefje voorlezen echt BELACHELIJK vindt! Hij vindt dat ie dan voor *** staat.. En het helpt niet om te zeggen dat iedereen het doet, en dat het erbij hoort enzo.. want hij gaat het echt niet doen!

Tja, hij zegt in een NOODGEVAL wil ik het wel doen, als je écht geen lezer kunt vinden.. Nou lijkt me het wel handig om thuis dan een keertje te oefenen, maar zelfs dát wil hij niet, want ook daar wil hij niet voor *** staan.. Hebben hier meer mensen last van? Of heeft iemand een slimme truck om hem toch aan het lezen te krijgen?

chelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:11

heey
ik ben dus zo iemand die meestal een voorlezer moet zoeken op wedstrijd, want we hebben thuis een horecabedrijf dus kan er niemand mee in de zomer op wedstrijd. meestal wordt ik snel daar neergezet met pony en dan als we 's avonds klaar zijn moet ik naar huis bellen en komt pa of ma me weer ophalen als dat even lukt. En ja nu gaat mijn zusje wel meestal mee omdat ik met een jong paard niet alleen kan zadelen enz. maar zij kan du secht net voorlezen hebben we al zo vaak geprobeerd dus meestal vraag ik iemand van de club als de dressuur tenminste 's middags is want zijn bijna allemaal springruiters in de hogere klasses dus 's morgens niet aanwezig en ja dan wordt het meestal wel zoeken naar een voorlezer maar meestal zijn er wel aardig mensen te vinden die het niet zo'n groot probleem vinden om snel eeen proefje voor te lezen en tot nu toe is het iedere keer nog goed gegaan. Dus ik hoop dat het in de toekomst ook zo zal gaan.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:33

heej,,
ik heb altijd wel een voorlezer, die regel ik ook altijd voor de dag van de wedstrijd. ik heb een keer iemand geregeld maar die moest op de zelfde tijd iemand anders in een andere ring voorlezen, en toen heb ik iemand van daar gevraagt. maar k heb ook genoeg reserve voorlezers, me susje kan lezen en me vader dus geen probleem.. maar ik zal nooit een proef uit het hoof rijden, ook al ken ik hem helemaal, je bent dan zo geconcentreerd aan het rijden en dan vergeet je de proef (is nie egt handig)

_Strawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:05

ik heb gewoon een vaste voorlezer, dat is makkelijker vind ik dan ben je aan diegene gewend..
Ja als je geen voorlezer hebt wat dan.. pech?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:15

risico van het 'vak'.. Knipoog
Je weet dat het risico er in zit, lijkt me..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:18

neem altijd een voorlezer mee. soms al ik wedstrijd van eigen vereniging heb en heb geen voorlezer dan vraag ik daar vaak iemand en is er altijd wel iemand te vinden. meestal vrouw waar ik priveles van krijg.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:11

Dinger schreef:
Ik kon altijd op mijn moeder rekenen met voorlezen, maar nu heb ik mijn paardje verhuisd naar een stad waar ik nog niet zo lang woon. In april heb ik weer mijn eerste wedstrijd (mam is op vakantie), mijn stalgenootjes gaan ook, maar we hebben nu met z'n 3-en één voorlezer.. Dikke kans dus dat hij ons niet allemaal kan voorlezen. Ik kan me hier nu al behoorlijk druk om maken. Maar ik ga er wel vanuit dat er vast wel iemand is die mij kan voorlezen Bloos .Ik ben het er wel mee eens dat je een stuk relaxter op wedstrijd gaat als je dit vooraf geregeld hebt.. Mijn mams is zo lief dat ze nu ook wel de avond van te voren wil komen logeren om mij te kunnen voorlezen.. Ja

Hoef je geen zorgen over te maken. Mocht het zo uitkomen dan pluk ik zo iemand van het terrein en dan kun jij gewoon voor gelezen worden. Jij kunt er dus op rekenen dat je een voorlezer hebt!! Cool

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:29

Ik heb ook geluk dat mijn moeder voorleest. Ik kan ook niet op wedstrijd zonder mijn moeder Tong uitsteken aangezien zij de auto en trailer rijdt Tong uitsteken Maar als dat niet het geval zou zijn en er zou eens iemand anders rijden die niet kan voorlezen, dan zou ik de proef denk ik uit mijn hoofd gaan rijden. Ik zou niet vertrouwen op een voorlezer die je zo van de kant plukt, niet alleen omdat die het fout kan doen, maar ook leest iedereen anders en dan moet je toch heel goed luisteren wil je het goed doen. Nu je pas na 3 maanden van proef wisselt, kan je je proef nog makkelijker uit je hoofd rijden. Als ik een proef een paar keer heb gereden ken ik hem wel uit mijn hoofd...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:23

Zelf ben ik vaste voorlezer van 2 wedstrijd ruiters (Z2 en M2) dus ik loop geregeld met een boekje rond. Er gaat geen wedstrijd voorbij dat ik niet gevraagd wordt om een onbekende voor te lezen Bloos Ik heb een keer één voorgelezen die ik via via kende, omdat haar voorlezer niet kwam opdagen. Ze kende de proef (Z1) totaal niet uit haar hoofd en ik herhaalde alles 2, soms zelfs 3x. Terwijl ik bij diegene waar ik normaal voorlees alles 1x zeg, aangezien zij de proef uit hun hoofd kennen. Was er achteraf wel irritatie. De jury riep haar na de proef bij zicht dat ze 2 oefeningen niet gereden had en dat werd mij verwijt dat ik het niet voorgelezen had als concurrentie beding Haha! Yeah right! Sindsdien wijs ik iedereen af die me ervoor vraagt.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 13:41

wow.. Rolleyes Díe durft..
Zou idd na zulke praktijken ook niet meer zo gretig zijn met voorlezen van anderen..

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:25

Alani schreef:
Hoef je geen zorgen over te maken. Mocht het zo uitkomen dan pluk ik zo iemand van het terrein en dan kun jij gewoon voor gelezen worden. Jij kunt er dus op rekenen dat je een voorlezer hebt!! Cool

Zie je wel, het komt ALTIJD goed Haha!