Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Ja natuurlijk
Dat is het eerste begin van de basis juist
Hoe wil je zonder impuls verder komen?
Van achter, daar begint het.
En taktfouten horen er al helemaal niet te zijn. Zeker niet bij de simpele oefeningen van de B, daar hoort een paard in balans te kunnen lopen

zodat iedereen nog eens de fouten kan gaan zoeken
Ik denk dat veel mensen hebben proberen uit te leggen dat dit helemaal niet zo raar gejureerd is, en het is aan TS om te bepalen wat ze ermee doet. Opaal schreef:runningkawa schreef:Ja natuurlijk
Dat is het eerste begin van de basis juist
Hoe wil je zonder impuls verder komen?
Van achter, daar begint het.
En taktfouten horen er al helemaal niet te zijn. Zeker niet bij de simpele oefeningen van de B, daar hoort een paard in balans te kunnen lopen
ja maar moet je daar dan elk onderdeel van je proef op afgerekend worden volgens jou? Ze had me ook gewoon een vier kunnen geven voor de draf bijvoorbeeld, dan komt de boodschap ook wel over toch...
janderegelaa schreef:Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nu is het tenminste duidelijk dat deze combinatie echt niets te zoeken heeft in de wedstrijdring. En nee, de boodschap komt zeker niet over als het maar op 1 onderdeel gegeven wordt. Bovendien is het natuurlijk niet alleen de draf waarin impuls en tact gevraagd wordt.
Overigens zou ik best weleens een recente foto ( misschien zelfs van de wedstrijd ) van dit paard willen zien.
) EsSther schreef:hij komt op deze foto op mij ook niet slap over, neemt ruime pas.
wellicht valt hij uitelkaar omdat hij zo groot is, en maakt dat taktfouten! veel overgangen blijven rijden!
Lielle schreef:Hm, mijn net geschreven tekst is weg.
Wsl vindt hij het met zijn lange lijf moeilijk om aan elkaar te blijven lopen en komt hij dan te veel op de voorhand. Als hij dan moe is, gaan die benen elkaar in de weg zitten en krijg je al snel tactfouten.
Thuis lekker doorwerken, veel - kleine - overgangen rijden en vooral niet te groot door de bak laten sjouwen! Succes met hem.
Ik heb trouwens ook een Flemmingh, maar die heeft totaal niets van de jouwe weg. Juist niet zo groot, en vooral wat te heet.
Kafue schreef:Grote paarden hebben simpel gezien veel en veel meer tijd nodig om volwassen en sterk te worden in botten en bespieering dan kleine paarden.
Ik ken flemingh niet zo maar grote paarden ken ik wel. Die van ons zijn respectievelijk 1.74, 1.76 en 1.84 en uit ervaring weet ik gewoon dat zij veel meer tijd nodig hebben om sterk te worden dan anderen. Daar helpen oefeningen mischien wel mee maar je kunt ze niet overhaasten.
Die kleine van mij van 1.74 was pas met 10 echt af.
In ieder geval is takt echter wel het begin en de basis dus heel erg belangrijk vooral voor die grote lummels die moeten echt leren dat ze vier benen hebben en niet vijf. En dat ze actief doorlopen.
Nu kan ik me voorstellen dat de jury er over valt als het paard taktfehlers maakt of zonder impuls lopen. Want wat niet in je hand loopt dat werkt ook niet.
En dat wat niet werkt hoort niet in de proef.
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ataxie roepen foei jongens pas op je woorden. ataxie is een ongeneeselijke ziekte, en aan een gebrek aam impuls en takt kun je geen ataxie dioagnostiseren.
Bovendien als een ataxie patient alleen maar taktfouten zou maken, dan hoeven 95% van de patienten toch ook niet naar de paardenhemel.
Voor de eigenaresse van het paard zie er op toe dat je paard ruim voldoende te eten krijgt want daar schot het bij de meeste pensionstallen aan. Een standaard rantsoen is noet voldoende voor die kastelen. Zorg dat je hem sterk maakt, dan denk ik aan overgangen, cavaletti en rijd met hem in het bos probeer heuveltjes te rijden dat je zijn achterhand sterkt en rijd hem telkens goed actief naar voren dat die achterhand gaat marcheren.
Sucses. en zolang hij niet sterk genoeg is niet in de proef starten.