Mag je hiermee starten ivm allergie paard??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Mag je hiermee starten ivm allergie paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:22

Cardy schreef:
Het is idd een hulpmiddel, want zonder dit hulpmiddel kan het paard (bijv.) niet op een normale manier de proef door. Het is iets wat je dus helpt.

ja maar toch vind ik het dan geen hulpmiddel. Een hulpmiddel vind ik meer iets waardoor je paard vanzelf naar beneden komt, bijvoorbeeld dus slof of martingaal. En zo'n netje draagt daar niets aan bij. Dan kun je ook wel zeggen dat een zadel een hulpmiddel is, want zonder dat hulpmiddel kom je ook niet op een normale manier de proef door....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:08

mja, het is idd een hulpmiddel, zoals Cardy zegt.
Maar vind dat zo vreemd, zo maak je van bijna alles een hulpmiddel.
Een springteugel zorgt er voor dat de teugels niet wegglijden, een schuin beugelblokje zorgt er voor dat je benen netter liggen, enz. enz. Je kan overal wel wat voor verzinnen zo...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:39

Ik rij dus sinds kort met schapenbont en heb ook maar even vantevoren gevraagd wat de jury hiervan vond, maar het blijkt dat je er elk dekje onder mag leggen die je wilt, dit telt niet mee in de beoordeling... Nou dat vind ik ook wel vreemd, iedereen rijdt met wit dekje en ik nu dus met bont, ook om de singel, en vind het toch wel opvallen, maar blijkbaar mag je dus ook met bijvoorbeeld een rood dekje rijden, ze mogen hier geen punten voor aftrekken is mij verteld. Over hulpmiddelen gesproken, mijn paard rijdt ook beter met bont (ze is allergisch voor normale dekjes) ze is beter gaan presteren, dan kun je dit ook een hulpmiddel noemen. En waarom laten ze dan wel een zweep toe in de lagere klassen? Ik gebruik hem tijdens de proef nooit en velen met mij, is dit dan geen hulpmiddel? Ik kan me voorstellen dat je hem gebruikt tijdens de proef om je paard bijvoorbeeld tijdens het wijken net even de kont bij te tikken. Vind persoonlijk zo'n netje niet storend en dat zou de jury ook niet moeten vinden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:22

Ik zou zowiezo de knhs even bellen en de situatie duidelijk uitleggen. Zolang het niet ten nadele van het paard is is er veel mogelijk. Dat heeft de KNHS zelf gezegd.