wanneer een hoedje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:53

Ik vind een hoedje ook niet echt lijken als je in de B of de L zit. De M wordt al anders. Maar als je op een regiowedstrijd rijdt, en je bent bekend in die regio als goede ruiter/amazone die al vele paarden naar het z heeft gereden, vind ik het wel kunnen. Een hoedje staat wel veel mooier dan zo'n ei op je kop, maar ja, veiligheid boven alles zeggen ze wel eens..... Clown

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 15:10

vonneke schreef:
ik vind het echt BELACHELIJK staan als je met een hoedje in de B/L1/L2/M1 of zelfs de M2 rijd. of je moet een ruiter zijn die zijnhoedje al dubbel en dwars verdient heeft. en als dat zo is ken je hem/haar meestal ook wel op regio concoursen.

ik vind je persoonlijk een beetje voor schut staan echt zo van nou hier kom ik aan ik ben de beste en dan heb je aan het einde van de rit een banketstaaflige 160 punten in de B (ja als je met hoedje rijd vind ik dat een banketstaaflig aantal) ik vind dat je dan ook minstens 10 punten los moet staan van nr. 2
en het is al helemaal erg als je dan ergens onderaan staat.

maar ik denk dat meer mensen deze mening delen.

maar laat je vooral niet tegenhouden en laat mij lekker lachen op concours.

x yvon

ik zeg wel dat ik dan een hoedje gaat kopen maar of ik er gelijk mee gaat rijden dat weet ik nog niet, je zou zeggen zonde van het geld, maar ik koop hem eerst 2-de hands (kan er al 1 krijgen voor 50,- z.g.a.n!!) en daarna gaat ik kijken hoe het rijden gaat, tot nu toe mag ik nog niet klagen, want het rijden gaat best goed, maar als je me ziet mag jij mij wel uitlachen hoor, ik rijd voor me zelf, wat de anderen van me denken boeit me niet met of zonder hoedje, als je met cap rijd, hebben mensen nog commentaar op iedereen maar zelf kunnen ze er dan nog geen hout van!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 23:48

ik zie tenminste zelf in dat ik voor geen hout een paard kan dressuren en zet mezelf dus ook niet voor schut met een hoedje!!! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 01:41

Ik vind het persoonlijk een hoop onzin dat iedereen een hoedje gelijk stelt met goed rijden!!! Niet iedere Z ruiter rijdt altijd een goede proef!

Wat betreft veiligheid ben ik het met de meeste hier wel eens, een hoedje geeft gewoon geen bescherming en een cap wel!

De reden waarom de meeste ruiters liever pas met een hoedje gaan rijden in de hogere klasses, is juist door al die vooroordelen die jullie hier zo mooi neerzetten. Je wilt niet "afgaan" dus draag je maar een cap? Wat een onzin,.... Ja sorry hoor, ben zelf Z ruiter, maar dat wil niet zeggen dat ik meer ben dan een B ruiter omdat ik een hoedje draag? Als iemand die B rijdt een hoedje wil dragen, waarom niet? Omdat het niet hoort? Je wordt door de jury niet beoordeeld op dat hoedje hoor, maar wel door je mederuiters zoals je leest. Doodzonde hoor,....

En dat allemaal om een stukje harnachement,..... Gewoon fijn doen wat je wilt, zolang het maar verantwoord is. Veiligheid eerst dus!

Zo, dat is eruit. Het klinkt misschien wat fel, maar zo is het niet bedoelt. Ik heb alleen zo'n hekel aan vooroordelen (en waar we het hier over hebben is en blijft een vooroordeel).

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 15:18

Anoukie schreef:
Ik vind het persoonlijk een hoop onzin dat iedereen een hoedje gelijk stelt met goed rijden!!! Niet iedere Z ruiter rijdt altijd een goede proef!

Wat betreft veiligheid ben ik het met de meeste hier wel eens, een hoedje geeft gewoon geen bescherming en een cap wel!

De reden waarom de meeste ruiters liever pas met een hoedje gaan rijden in de hogere klasses, is juist door al die vooroordelen die jullie hier zo mooi neerzetten. Je wilt niet "afgaan" dus draag je maar een cap? Wat een onzin,.... Ja sorry hoor, ben zelf Z ruiter, maar dat wil niet zeggen dat ik meer ben dan een B ruiter omdat ik een hoedje draag? Als iemand die B rijdt een hoedje wil dragen, waarom niet? Omdat het niet hoort? Je wordt door de jury niet beoordeeld op dat hoedje hoor, maar wel door je mederuiters zoals je leest. Doodzonde hoor,....

En dat allemaal om een stukje harnachement,..... Gewoon fijn doen wat je wilt, zolang het maar verantwoord is. Veiligheid eerst dus!

Zo, dat is eruit. Het klinkt misschien wat fel, maar zo is het niet bedoelt. Ik heb alleen zo'n hekel aan vooroordelen (en waar we het hier over hebben is en blijft een vooroordeel).

bedankt, ben het met jou helemaal eens!! je haalt de woorden uit me mond!! Haha! Knipoog

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:23

Wat een ander doet kan me niet schelen, maar ik ga me zelf in de toekomst niet voor lu l zetten in de B met een hoedje..

blondiedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-02 17:27

hhhhhmmmmmm.......voor lu l rijden???ach wat is voor lu l rijden?? ik vind voor lu l rijden is dat je heel je paard in z'n bek zit te rukken en dus heel je paard zit te verzieken, ik vind als je gewoon rustig, ontspannen, vertrouwt op je paard zit dan kan je paardrijden, of het paard nou aan de teugel loopt dan of niet, jij en je paard vertrouwen mekaar en relax, en als dat goed gaat staat een hoedje best leuk erbij!!! Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:50

Ik bedoelde te zeggen dat ik helemaal niet zo geweldig rijd, en dat ik mezelf dan niet voor banketstaaf ga zetten met een flutproef. En al helemaal niet omdat het hier in de regio niet gebruikelijk is..

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:20

Ik vind dat je een hoedje eerst moet verdienen, dus naar de Z rijden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:01

Ik zit nu met een kreupel paard, maar heb mij voorgenomen om straks met 2 paarden te gaan starten (als ik de draak parcoursklaar krijg, ik heb net 2 keer iets gesprongen wat overigens wel heel goed gaat), en dan alleen springen, ik ben zat van de dressuur (na een 7 en een 4 op houding en zit en dat in 2 proeven direct na elkaar Boos! kan ik de eerlijkheid van dressuur niet meer zien). Dus voor mij geen hoedje meer, ik zet m'n mooie gladde Airstream wel op Haha!