Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vonneke schreef:ik vind het echt BELACHELIJK staan als je met een hoedje in de B/L1/L2/M1 of zelfs de M2 rijd. of je moet een ruiter zijn die zijnhoedje al dubbel en dwars verdient heeft. en als dat zo is ken je hem/haar meestal ook wel op regio concoursen.
ik vind je persoonlijk een beetje voor schut staan echt zo van nou hier kom ik aan ik ben de beste en dan heb je aan het einde van de rit een banketstaaflige 160 punten in de B (ja als je met hoedje rijd vind ik dat een banketstaaflig aantal) ik vind dat je dan ook minstens 10 punten los moet staan van nr. 2
en het is al helemaal erg als je dan ergens onderaan staat.
maar ik denk dat meer mensen deze mening delen.
maar laat je vooral niet tegenhouden en laat mij lekker lachen op concours.
x yvon
Anoukie schreef:Ik vind het persoonlijk een hoop onzin dat iedereen een hoedje gelijk stelt met goed rijden!!! Niet iedere Z ruiter rijdt altijd een goede proef!
Wat betreft veiligheid ben ik het met de meeste hier wel eens, een hoedje geeft gewoon geen bescherming en een cap wel!
De reden waarom de meeste ruiters liever pas met een hoedje gaan rijden in de hogere klasses, is juist door al die vooroordelen die jullie hier zo mooi neerzetten. Je wilt niet "afgaan" dus draag je maar een cap? Wat een onzin,.... Ja sorry hoor, ben zelf Z ruiter, maar dat wil niet zeggen dat ik meer ben dan een B ruiter omdat ik een hoedje draag? Als iemand die B rijdt een hoedje wil dragen, waarom niet? Omdat het niet hoort? Je wordt door de jury niet beoordeeld op dat hoedje hoor, maar wel door je mederuiters zoals je leest. Doodzonde hoor,....
En dat allemaal om een stukje harnachement,..... Gewoon fijn doen wat je wilt, zolang het maar verantwoord is. Veiligheid eerst dus!
Zo, dat is eruit. Het klinkt misschien wat fel, maar zo is het niet bedoelt. Ik heb alleen zo'n hekel aan vooroordelen (en waar we het hier over hebben is en blijft een vooroordeel).