Waarom ik met rode strik in staart rijd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom ik met rode strik in staart rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:56

Hengst is onzin, daar moet de ruiter maar gewoon opletten
Groen is ook onzin, elk paard kan schrikken, zelfs een die dat anders nooit doet.
Overigens ook nog nooit gezien Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:00

Judith_ schreef:
groen is voor een groen paard. Wit voor een hengst.

DAt kan ook indd, ik wist het niet meer zeker

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:01

Doe je toch rode en witte lintjes in zijn staart, net als een blindestok. Haha! Haha!
Schoot me ineens te binnen en kon het niet laten om niet op te schrijven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:02

Overigens vind ik die strikjes maar onzin, je moet zo wie zo afstand van elk paard houden, en een groen paard of een hengst behoor je gewoon onder controle te hebben, anders zit je te vroeg op verkeerd terrein Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:09

Voor een hengst vind ik het inderdaad onzin, groen paard ook wel trouwens. Tuurlijk het is fijn dat ze rekening met je houden, maar het paard moet het toch leren en als alle andere paarden grote afstand houden zal je paard het nooit leren.

Afstand houden moet altijd ja, of hij nou vol gehangen met lintjes is of niet. Valt me tegen hoeveel mensen dat eigenlijk doen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:13

Nou ok dan is het een wit lintje voor een hengst, had ik eerder moeten weten Clown maar goed deze hengst was gelukkig niet extreem hengst, leek eerder op een extreme ruin Clown

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:59

OomaaikeoO schreef:
[ben ik het niet helemaal mee eens.
Je kunt nooit van tevoren weten of je paard gaat slaan.
Ja ok, als je paard het vaker doet, maar een paard dat normaal nooit slaat kan echt wel een keer uithalen. Ik vind gewoon dat iedereen goed rekening met elkaar moet houden, en een paardlengte afstand houden van elkaar.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Wat een onzin, dan kan iedereen wel een lintje er aan gaan hangen want wie weet haalt hij ooit uit....
Mag aannemen dat je je paard een beetje kent en thuis ook wel eens rijdt, dus je weet dondersgoed of hij slaat of niet (en met slaan bedoel ik dus echt gericht en gemeen uithalen naar collegapaarden die langsrijden op gepaste afstand).

1 voordeel van een rode strik, je hebt wel lekker de ruimte met het losrijden en je wordt niet gehinderd, hmmmmmm misschien moet ik er ook maar eens ene strik in gaan hangen Haha!

Van de TS snap ik wel dat ze er een strik in knoopt, ik heb ooit een half blinde ijslander gereden en die kon ook flink schrikken en uithalen als er langs zn blinde kant ineens wat gebeurde. In dat geval telt een gewaarschuwd mens voor 2.
Eneehh TS, waarom rij je niet meteen naar die mensen toe om uitleg te geven over wat er met je paardje aan de hand is? Is die ergernis ook meteen uit de wereld geholpen en zullen ze veel meer begrip hebben.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:06

bijoekimmie schreef:
Doe je toch rode en witte lintjes in zijn staart, net als een blindestok. Haha! Haha!
Schoot me ineens te binnen en kon het niet laten om niet op te schrijven.

goed ideee eigenlijk Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:11

Tjah ik reed ook voor de zekerheid met een strikje. De ene keer is mijn merrie de braafheid zelve en de andere keer bokt ze gillend naar de andere paarden.

Ik hoorde ook eens iemand zeggen dat ik het gewoon deed om ruimte te krijgen. Niet dat ik die kreeg, ze sneden me nog af en dan keken ze boos als mijn merrie begon te dreigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:13

afsnijden is aan de voorkant Lachen
Mept ze daar ook al Haha!

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:15

ik vind goed dat je een rode strik ik doet maar de meeste paardne trappen hebben dat ook .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:20

runningkawa schreef:
afsnijden is aan de voorkant Lachen
Mept ze daar ook al Haha!

Nee dan gaan de oren in de nek en kijkt ze heel beledigd Tong uitsteken

Maar afsnijden kan ook van achter als je elkaar tegemoet rijd zeg maar. Dat bedoelde ik meer

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:31

Vippie schreef:
OomaaikeoO schreef:
[ben ik het niet helemaal mee eens.
Je kunt nooit van tevoren weten of je paard gaat slaan.
Ja ok, als je paard het vaker doet, maar een paard dat normaal nooit slaat kan echt wel een keer uithalen. Ik vind gewoon dat iedereen goed rekening met elkaar moet houden, en een paardlengte afstand houden van elkaar.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Wat een onzin, dan kan iedereen wel een lintje er aan gaan hangen want wie weet haalt hij ooit uit....
Mag aannemen dat je je paard een beetje kent en thuis ook wel eens rijdt, dus je weet dondersgoed of hij slaat of niet (en met slaan bedoel ik dus echt gericht en gemeen uithalen naar collegapaarden die langsrijden op gepaste afstand).

1 voordeel van een rode strik, je hebt wel lekker de ruimte met het losrijden en je wordt niet gehinderd, hmmmmmm misschien moet ik er ook maar eens ene strik in gaan hangen Haha!

Van de TS snap ik wel dat ze er een strik in knoopt, ik heb ooit een half blinde ijslander gereden en die kon ook flink schrikken en uithalen als er langs zn blinde kant ineens wat gebeurde. In dat geval telt een gewaarschuwd mens voor 2.
Eneehh TS, waarom rij je niet meteen naar die mensen toe om uitleg te geven over wat er met je paardje aan de hand is? Is die ergernis ook meteen uit de wereld geholpen en zullen ze veel meer begrip hebben.

Hey. Je hebt helemaal gelijk.
Laat de volgende keer niet over mij heen lopen.
Ga er zeker wat van zeggen als ik weer zo'n banketstaaf opmerking hoor.
Bedankt.
Liefs Kaatje77

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:13

Nog nooit van gehoord, ik zou denken dat hij dan trapt.. Haha!

ingridjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:27

hoi hoi

gewoon die strik blijven dragen laten ze maar oppassen voor jou
comentaar gewoon negeren

xxxxx
ingrid Vork

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:46

Tsja, het is natuurlijk allemaal leuk en aardig om al die paarden vol te hangen met gekleurde strikken, maar het meeste last met losrijden heb je van mensen die niet uitkijken (en het liefst de hele tijd in de manen van hun eigen paard zitten te kijken), dus die zien die strikken toch niet! Haha!
Die van mij is het eerste kwartier met losrijden gruwelijk heet, dan kan ze niet eens stappen, loopt zo ongeveer in piaffe door de losrijbak, en ze straalt het ook echt wel uit dat ze zo heet is. Dat is haar reactie op andere paarden, de enige manier waarop ze dat 'normaal' gaat leren vinden is door het vaker te doen, dus moet ze toch gewoon mee op concours. Dan zijn er toch mensen die er óf vlak achterdoor of voorlangs rijden, hun eigen paard een enorme knal met de zweep verkopen op het moment dat ze vlak naast je rijden óf wel 20 centimeter ruimte vrijlaten tussen henzelf en de keerwand waar je dan tussendoor moet (en meestal hebben ze in dat gaatje dan ook nog hun zweep gewoon recht opzij!) Frusty
Dan zeggen ze ook nog doodleuk, goh, ze is wel heet he? Dus ik denk dat die strikken ook niet zoveel zin hebben, zeker niet omdat je als ruiter toch verantwoordelijk bent voor je eigen paard, of er nou een strik aan hangt of niet.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:21

ingridjuh schreef:
hoi hoi

gewoon die strik blijven dragen laten ze maar oppassen voor jou
comentaar gewoon negeren

xxxxx
ingrid Vork

Hehe.
Heb vandaag mijn tweede concours met dit jonge paard gereden.
Ging goed met een strik in, alhoewel sommigen idd alleen maar in de manen van hun eigen paard kijken en op het allerlaatste moment de strik zien. Nerd Joris liep met het inrijden redelijk relaxed. Nu alleen in de ring de spanning er nog af. Maar goed ik dwaal af. Ach gut
Ik was nog bezig met losrijden toen er een oudere man op z'n paard binnenkwam rijden en die zei direct: Voor dat paard moet je oppassen die is gemeen en trapt.( Hij zei dat erg luid) Dus mijn reactie erop:
Die strik is ervoor dat ie blind is en ja als je er te dicht op komt gaat ie inderdaad trappen! Ja
Mond gesnoerd! Hahaha Nagelbijten / Gniffelen
Moest je alle mensen eens zien kijken!!! Hahaha
Nog nooit een halfblind paard gezien???????
Gelukkig begrepen alle ruiters het. Pfffff.
Heb ik ook weer gehad.
Probeer mijn volgende concours, pas over 1 maand, zonder strik te rijden en kijken hoe hij dan reageerd. Als hij te druk wordt, kan ik er altijd nog een lintje inknopen.

Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar commentaar! En ik vind rood/wit trouwens wel eengoed idee! Cool Cool Cool

Liefs Kaatje77 Pling

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:08

Tja rode strik....

Voor een groen paard, vind ik ook onzin Bloos
Ik twijfel nog bij mijn merrie.... Merrie is over het algemeen super braaf! Alleen dreigt ze naar schimmels en bonten... ik heb het steeds kunnen voorkomen tot nu toe, door zelf ook uit de buurt te blijven of de bak uit te gaan. Maar ik hoef het maar een keer niet te zien... dus misschien toch het rode strikje er maar in.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:04

Iedereen heeft het hier maar over die asociale mensen die elkaar afsnijden, maar doen jullie dat zelf echt nooit?

Ik had dit weekend wedstrijd en het losrijbakje was maar heel klein. (38 bij 16 geloof ik) Dan valt het niet mee om elkaar meters de ruimte te geven, vooral niet met al die jonge B paarden. Daar staat het rem en gaspedaal nou eenmaal nog niet zo precies bij afgesteld. Probeer maar eens rechtom te galoperen, dan moet je dus een volte van 12 meter doorsnee rijden en dan nog zul je heel dicht bij andere in de buurt komen.
Ik snij echt wel eens iemand af, maar nooit expres. Gewoon netjes sorry zeggen, en weer vrolijk verder rijden. Als iedereen eens wat meer vergevingsgezind was dan werd het losrijden een stuk aangenamer.
Er reed ook iemand met een rood strikje in, maar ik ga echt niet constant kijken waar dat paard met het rode strikje is!
Als ik er van achter op rijd probeer ik echt wel afstand te houden, maar ik ga niet mijn hele losrijden aanpassen voor dat paard met het strikje.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:10

Ik durf zelfs met zekerheid te zeggen dat ik wel eens iemand in de weg rijd Haha!

Maar inderdaad, proberen te voorkomen en als het wel een keer voorkomt... netjes sorry zeggen en weer even wat beter opletten Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:13

Gaat het niet om een wisselwerking? het moet wel van 2 kanten komen, tenminste zou moeten.
Ik zie hier reactie van zeker weten en niet op concours komen, maar eens moet je eerste keer zijn... en pas na die erste keer weet je 'ongeveer' wat je van je paard op concours kunt verwachten...
Ik weet van onze merrie dat ze erg 'aanwezig' kan zijn als er hengsten in de buurt zijn, ze schopt niet maar op de een of andere fiets trekt ze hengsten aan Scheve mond (moet je een keer meemaken dan snap je mij)
Hengsten in de losrijring/hal = afstandhouden... ook voor ons...
schoppers idem... afstandhouden voor beide partijen en eigenlijk is het absurt eigenlijk dat het 'fatsoen' zo ver weg is dat een rode strik noodzakelijk is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:21

Maar afstand houden is niet altijd makkelijk, als je met z`n 15en in een bakje van 38 bij 16 rijdt! Een klein metertje wil misschien nog net lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:22

Klopt, het valt soms gewoon niet mee.
Ik rij ook zeker weten mensen in de weg in zo'n bakkie, kan niet anders Lachen

En sommige mensen rijden ook een beetje "dom"
Hebben ze een paard met losse pootjes snijden ze zelf af.
Of vliegen vol de rem op op de hoefslag.
Met een propvol bakje heb je er dan gewoon 1 snel op je kont zitten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:31

Idd, maar als je dan zelf rustig blijft en hopelijk doet de rest dat dan ook, dan lukt het meestal wel.
Heb alleen zo`n hekel aan mensen die denken dat je het expres doet en je dan uitschelden!

Soms zie ik het al aankomen dat het tot een bijna botsing gaat komen, dan gaat het zo: sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy, snuk snuk trek pluk en de handrem staat erop!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:00

vooruitzien noemen ze dat.. dus verder kijken dan je eigen paard. Is heel moeilijk en lijkt erop dat jij moet kijken wijken voor een ander... maar is een kleine moeite om aan te leren en geeft een hoop voldoening