Staart invlechten ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

renaatjee17

Re: Staart invlechten ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:01

nee dat is niet verplicht ik rij op een haflinger en vlecht het ook nooit in en ik krijg er nooit commentaar op hoor

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:34

nee dat hoeft niet
volgensmij Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:39

Hebben jullie het topic wel gelezen? Slapen
Het is wel verplicht (scheren óf vlechten) het staat in het dressuurboekje en in de regelementen.

De meesten doen het idd niet, maar het staat er wel! Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:05

De manen:
a – Gevlochten in één enkele rij van dubbel geslagen vlechtjes of knotjes die afgewerkt mogen zijn met wit band. De maantop mag daarbij los blijven, maar moet dan over de frontriem worden gedragen.
b – Los gedragen goed verzorgde naar één zijde liggende manen van gelijke lengte.
c – Op andere wijze dan onder (a) aangegeven ingevlochten manen
d – Totaal afgeschoren manen.
Bij voorkeur wordt vlak achter de oren een stukje manen verwijderd (‘derde oor’), zodat het hoofdstel een goede ligplaats heeft.
De bovenkant van de staart:
a – De haren van de staart ingevlochten over een afstand van tenminste een vierde deel van de staartwortel. Het mee vlechten van gekleurde linten wordt voor dressuurwedstrijden minder op prijs gesteld.
b – De haren van de staartwortel ‘bijgetrokken’.
c – De haren van de staartwortel ‘bijgeknipt’of ‘bijgeschoren’.
De onderkant van de staart:
a – recht afknipt. De lengte in ‘ gedragen’ toestand reikt tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten.
b – gedragen in niet bijgewerkte toestand, lengte als onder (a).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:47

Nagelbijten / Gniffelen Dat is de 4e keer dat die regels in het topic staan, mensen willen gewoon niet vlechten ROFL

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:26

Ik weet dat het verplicht is en wil en niet scheren en niet vlechten. Vindt het gewoon allebei niet mooi. Heb om geen gezeur te krijgen op wedstrijd nu een halve centimeter weggeschoren bij de staart.

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:15

mijn merrie haar staat bestaat ook nog een beetje uit laagjes maar scheer het niet en vlecht het niet in heb er nog geen commentaar op gehad bij wedstrijden

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:00

Ik doe het niet.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:00

Ik doe het ook altijd Lachen het staat verzorgder vind ik, en het is een kleine moeite als je door hebt hoe het moet. Knipoog

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:25

Ik doe het meestal altijd en vandaag net niet, staat voor het eerrst onder op mijn coupon: staart vlechten of scheren!
Ook al vind je het lelijk, het zijn toch de regels en als je een strenge jury hebt, kan het je punten kosten....

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:47

omdat ik ook een beetje met de vraag zit heb ik het gister aan een jury gevraagt wat zij ervan vondt (moest op wedstrijd schrijven).....
Zij deed bij haar paarden ook nix en had er nog nooit commentaar op gekregen en dus ook niet gegeven, volgens haar was het ook niet verplicht (dat vroeg ik haar dus)

conclusie, t staat idd wel op knhs, maar als jury's zich er ni aanhouden, waarom wij dan wel
en als er dan wel een jury is die er wat van zegt, dan maar paar puntjes minder, vind t zonde om te gaan knippen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 06:34

Ik doe het soms Lachen
Mijn paard heeft een enorm volle staart en die lijkt nog mooier/voller als ik het invlecht. Verschil in cijfers heb ik er nog nooit in gemerkt.