asjemenou schreef:Gebruik dan maar de vriendelijkere Thiedeman teugel; ook al niet super, maar toch een beter alternatief wat overigens al toegestaan is met losrijden.
Het voorstel is alleen maar met het losrijden bij de hengstencompetitie, niet op gewone wedstrijden.
En voor de prijsuitreikingen snap ik het goed, ze willen nog wel eens een sprintje trekken, en de slof hebben ze dan echt niet om om hun paard in de krul te trekken maar als noodrem!
Hoeveel paarden zie je wel niet stijl omhoog gaan met de prijsuitreiking?
De slof kan je dan snel wat losser laten, maar ik zie ze nog zo snel niet effe de thiedeman los maken!
Alsof de slof zo veilig is met een steigerend paard; zo snel krijg je slof ook niet losser hoor of anders raakt het paard er wel met de benen in. Dan maar gewoon zonder hulpteugel, of niet dan!
Als je je paard niet vertrouwd, dan kan je ook gewoon je prijs te voet ophalen natuurlijk.
Met trens mogen rijden in de hogere klassen vind ik een grote pré overigens!

? Er zijn gewoon écht paarden die op S&T net wat fijner in de aanleuning zijn en waar je dat extra beetje aan kan rijden, en dat is bij haar ook het geval. Dan vind ik dat je niet belet moet worden om met de S&T te mógen starten.