Wanneer M Klaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette_88

Re: Wanneer M Klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:30

oosterhoff schreef:
ambertjuhh schreef:
ik zit nu nog bij de pony's en omdat ik dit jaar nog 18 word moet ik in januarie over naar de paarden, daarom wil ik eigelijk toch de 12 punten overgaan om een begin te hebben in het M1, ze zeggen dat het toch wat lastiger is om bij de paarden te starten!

wat een rare beredenering. Je wil nog even voor jezelf gaan scoren in de M1 om dan vervolgens tussen de paarden te gaan stranden?

nee, zo bedoel ik het niet ik wil een begin maken in het M1 dat is mijn doelstelling ik weet dat hij het kan dus waarom niet proberen, maar er is een risco dat ik bij de paarden gewoon niet verder kom! daarom wil ik nu niet langer wachten anders ( zoals jij het zegt) strand ik al in het L2 Lachen..
niet dat het zo is, maar met een pony tussen de paarden is gewoon lastig, en word toch hoge eisen gesteld waarvan ik weet dat ik die misschien wel niet kan halen Lachen

en als ik zou stranden in het M1 , ( bij de paarden ) dan zijn we niet goed genoeg dan liever op M niveau dan dat ik het nu al op moet geven , dat zou zonde zijn toch ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:33

Even voor Nen, selecties rijden is niet zo erg leuk. Moet je met je ene amateurpaard in de L2 klasse rijden tegen Bennie van Es of in de L1 tegen Goffe nil vd Zeijden met zo een volle zus van Sister de jeu!
Dat is echt voor de (semi)profs( hier althans maar dat zal elders niet anders zijn)

Laat ons dan maar lekker concoursjes rijden en als ze er klaar voor zijn, overgaan! Mogen de profs de prijzen en de kampioenschappen hebben!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:45

Als de nieuwe oefeningen goed gaan thuis vind ik dat je het best een keer kan proberen om M1 te starten.
SB zit er goed in, contra gaat goed, een beginnentje met de traver.
Iets meer oprichting, verzameling, 'snellere' overgangen.
Of je er klaar voor bent of niet, daar kun je alleen achter komen door ook daadwerkelijk te starten Ja
Lekker voor jezelf rijden en je punten afwachten.
Heb je een winstpunt dan was je er klaar voor, en start je gewoon lekker door.
Heb je geen winstpunt neem dan een maandje pauze en train verder met de tips van de coupon, en start daarna weer.

Je kunt natuurlijk ook een onderlinge wedstrijd rijden voordat je officieel gaat starten.

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:47

Pion schreef:
Als de nieuwe oefeningen goed gaan thuis vind ik dat je het best een keer kan proberen om M1 te starten.
SB zit er goed in, contra gaat goed, een beginnentje met de traver.
Iets meer oprichting, verzameling, 'snellere' overgangen.
Of je er klaar voor bent of niet, daar kun je alleen achter komen door ook daadwerkelijk te starten Ja
Lekker voor jezelf rijden en je punten afwachten.
Heb je een winstpunt dan was je er klaar voor, en start je gewoon lekker door.
Heb je geen winstpunt neem dan een maandje pauze en train verder met de tips van de coupon, en start daarna weer.

Je kunt natuurlijk ook een onderlinge wedstrijd rijden voordat je officieel gaat starten.

daar ben ik het mee eens Lachen

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 11:03

Ja ik heb ook besloten dat ik het gewoon ga proberen. Ook omdat ik nu 16 ben en toch graag (als dat mogelijk is, om naartoe te werken, dus niet dat ik alles doe daarvoor) in de Z wil komen bij de pony's. Zo heb ik langer de tijd om me daarop voor te bereiden. En ik vind die proeven iets fijner te rijden.

megahelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:59

goed zo ! Je moet gewoon doen waar jij je zelf fijn bij voelt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:08

Ik denk dat het heel belangrijk is om voor jezelf een afweging te maken waarom je M1 wilt gaan starten. Als het allemaal goed gaat in het L2 is het soms best leuk om een tijdje door te starten. Als je niet zo'n fanatieke wedstrijdruiter bent dan kun je best een poging wagen in het M1 en als de punten tegenvallen dan blijf je een paar maanden thuis tot het wel goed genoeg voelt.

Ik kies er zelf altijd voor om over te gaan naar een andere klasse als ze de klasse die daar weer na komt aardig aankunnen. Dan heb je nog 10 winstpunten de tijd om de puntjes op de i te zetten en je zult waarschijnlijk goed scoren als je overgaat.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:10

Ja, de oefeningen van de M2 kunnen we ook, we moeten alleen zoals jij het al zegt de puntjes nog op de i zetten.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 16:37

Ik ben vandaag voor de 1e keer M1 gestart en ze liep echt heel fijn. Ik was allang blij dat ze normaal deed (kijk, heel hengstig en gevoelig op de buik, dus als ik mijn been beweeg bokpartijen). Maar ik had 175 punten en vond ik aardig voor de 1e keer Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:31

Dat zijn hele nette punten voor de eerste keer! Lachen

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:00

Ja, zeker gezien de omstandigheden! Haha!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:00

Gister voor de eerste keer M1 gestart en thuis gekomen met een mooi blauw lintje en 179 punten.. Ik had nog geen wp verwacht maar 179 is dan toch wel een beetje zuur ha ha.
Maar van de 13 deelnemers waren er maar per proef totaal maar 3 wp gevallen dus ik mag niet ontevreden zijn. En dat zijn we dan ook niet.
Tweede proef storte hij in en liet ik het liggen op Impuls en ben daar dan ook behoorlijk op afgestraft. Maar dat geeft niet. Daar leren we van.