Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Myukii schreef:Ik heb wieltjes zonder tandjes, maar het wieltje is niet scherp (niet zo als een pizzames zeg maar, maar gewoon een breed uiteinde). Is dat scherper dan een wielspoor mét tandjes?
Nee toch zeker?
pandabeertje schreef:Mijn paard is van mening dat:
stompe sporen: weinig reactie (sloom)
sporen met glad wiel: meer reactie
sporen met fijn (klein) wiel: veel reactie
sporen met grof wiel: teveel reactie (ik lag er binnen 5 meter weer naast, terwijl ik weinig been gaf)
Ik rij hem momenteel met fijn wiel omdat ie daar het lekkerste op loopt.
Ik zal binnenkort mijn grof wiel sporen weer eens van zolder halen.
Ik dacht altijd dat je in de B nog niet met wiel sporen mocht rijden.
, dan reageert hij weer gewoon op kuitdruk .

Remember schreef:Waarom wil je die proberen dan? Als ie toch goed loopt op een glad wiel is het toch prima?
switchx schreef:Als je paard lekker loopt zonder sporen moet je ze niet om doen maar ik denk dat 8 van de 10 paarden afgestompt is
peetje82 schreef:in de B al sproen met wielen? Zie dan de 20/60 ring maar es rond te komen(als het paard een paar klasses daarvoor al niet in de staak gegaan is)
Sluit me aan bij erleyne.
Mijn m2 paard was als vier jarige niet vooruit te branden.
Na veel en consequent trainen, rijdt ik nu m2 met kleine knopspoortjes.
de eerste beste die erop gaat met sporen met wieltjes, zal snel met zn neus in het zand liggen!
Mijn z2 paard heb ik ook altijd met een knopje gereden, is nooit een wieltje bij aan te pas gekomen.

runningkawa schreef:Ik wilde net vragen, en de kuit? Bestaat die ook nog.
Vraag ik me overigens zo ongeveer dit hele topic wel af
Het gaat hier over B
Daar word niks meer gevraagd dan stap. draf en een galopje en wat grote figuren.
Waar heb je dan eigenlijk sporen voor nodig?
Wat valt er te verfijnen?

. Wanneer ze lekker ontspannen loopt reageerd ze wel prima op m'n kuit. Pletje123 schreef:En dat vraag ik me dus ook af
Zo nu en dan zie je mensen met zweep en sporen in de ring verschijnen in de klasse B. Dan vraag ik me af: wat zou er toch mis zijn met de basis? Het voorwaartse misschien?
Als je in de B je paard al niet goed op je hulpen hebt, hoe wil je dat dan doen op een hoger niveau?
runningkawa schreef:De B word niet voor niets de B van Blijven genoemd
En met wat sinterklaas jurys kom je dan in de L van Levenslang.

Grandioos!