Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jelske, een Friesje. Dat word de eerste keer dat ik iets speciaals doe met het haar...
Moet ik nu met iets makkelijkers beginnen of is dit veel eenvoudiger dan ik denk
? Ik moet om kwart voor 4 rijden, dus dat valt al mee
. De dag ervoor heb ik les en dan ga ik voor de les oefenen en na de les ook.
FrankavdT schreef:Ben ik dan echt een van de weinigen die op de dag zelf pas gaat vlechten?!
Hoe vroeg ik er ook uit moet, ik vlecht ALTIJD de dag zelf pas in. Niet dat als het een nacht heeft gezeten het dan niet meer goed zit, want het zit dan nog perfect. Maar ben van mening dat mijn paarden niet een halve dag met vlechtjes in hoeven te staan omdat ik dan een uur langer in mijn bed kan blijven liggen.![]()
Hoe laat het de avond ervoor ook wordt, vlechten op de dag zelf. Ik zou volgens mij zelf ook niet lekker slapen met zo'n strakke vlechtjes in.
hildetc schreef:ik vlecht altijd mijn paard een dag van te voren, tenzij ik later op de dag moet starten. heb hier nog nooit problemen mee gehad, heb dit bij alle paarden die ik gehad heb zo gedaan.
Sjuimpje schreef:Het probleem is ook niet dat het niet blijft zitten, als ik een klein beetje mijn best doe blijft het wel een week zitten. Alleen ik vind het niet mooi genoeg meer.
Ik ben altijd druk in de weer met gelwax en vochtige manen om het zo strak mogelijk te krijgen en te voorkomen dat er haartjes tussen uit springen. Je maakt mij niet wijs dat het nog net zo strak zit als je ze er een nacht mee op stal zet (of nog erger; in de wei).
Wat is het nou ook voor moeite om even wat eerder op te staan?
Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard en hoe je het vlecht. Lisjuh87 schreef:Als ik met naald en draad vlecht veranderd er niks ookal staat hij hele nacht op stal (Hij ligt ook nog eens altijd) en staat hij de dag erna nog op de wei (hij had gerolt aan het stof gezien)Maar dat verschilt natuurlijk ook per paard en hoe je het vlecht.
...Succes!
ik vind ze dan mooier zitten en weet ik zeker dat hij ze s'avonds niet uitgooid waardoor ik smorges moet stressen..ik vind dezelfde dag gewoon fijner..
heb toen ik klein was wel eens de dag ervoor gedaan maar dan zaten ze knotten minder mooi ook al deed ik er 3 stiekjes om heen of met naald en draad..
ik vlecht dezelfde dag

en anders zou ik het gewoon zondags doen..
) 
) Hij heeft een open raam dus dat lukt prima... Ik kan gelukkig wel erg snel vlechten, in 10 minuten zit het er in (en ik moet veel vlechten maken, Jumper heeft een erg lange hals...
). Ik heb vroeger op de manege veel moeten vlechten, en van die oefening heb ik nog steeds veel profijt.