Als volwassene op E-pony gaan starten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Re: Als volwassene op E-pony gaan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:05

hessel schreef:
UK_eef schreef:
Ik ben erg blij met de leuke positieve reacties! Ik ben momenteel op zoek naar een leuke e-pony. Ik hoop binnenkort mijn nieuwe aanwinst aan jullie te kunnen showen!

zou wel leuk zijn ja Knipoog Knipoog

Ik doe mijn best! Whoosh! Ja

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:08

Yousra: wat leuk! Ik hoop dat je snel iets vindt!
Pling Pling
Jessbubb: een e-pony is voor mij een hele goede maat. Mocht ik uitkomen op een klein paard is dat ook geen probleem! Mijn oude merrie was 1.72 en aan zo'n stokmaat zal ik niet meer aan beginnen puur omdat ik me er niet zo wendbaar op voel en ik het moeilijk bij elkaar gereden krijg Pling Pling

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:26

OKee Tong uitsteken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:29

Mijn moeder start op onze paardgefokte E L1 bij de paarden. Kan prima. Het is een stevig beest, waar mijn vader ook nog op past.
Mijn broertje rijdt met 'm bij de pony's.
Heel handig, zo'n maatje waarmee je goed bij de pony's én de paarden kunt starten.

Ik zie het overigens wel vaker, dat een volwassene met een E-pony bij de paarden start. Je komt ook nog wel een aantal D-pony's tegen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:35

Sinds januari heb ik een e-pony van 1.51.
Deze winter gaan wij hard trainen, en ook ik wil volgend jaar wedstrijden gaan rijden.
Ik ben bijna 20, dus ook ik start tussen de paarden. Met mijn lengte van 1.63 moet dat toch makkelijk kunnen. Zeker met de korte beentjes die ik heb past het prima.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:38

Op een E pony kan makkelijk een volwasse persoon starten geen probleem.. Ik zelf ben ook niet groot en hou ook niet van grote paarden.. Ik heb nu een paard van 1.60.. dus wel net een paard.. Maar eigenlijk was ik opzoek naar een D/E pony.. een goed voorbeeld van een volwassen op een pony is Marjolein op Di caprio du bois.. is een d pony en mar is 18.. en ze presteren goed dus waarom niet
memberlist.php?mode=viewprofile&u=9143

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:39

Ik ben zelf ook niet groot(1.60m, 19j) en hoop over een aantal tussen de paarden met mijn Fjord te starten.

Met een E-pony is helemaal geen probleem, het staat immers mooier als je wat kleiner dat je een kleiner paardje rijd.

Laat wat horen als je iets hebt gevonden!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 15:32

Zal ik doen!!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:58

Leuk topic!
Ik ben bijna 43, en heb ook een E-pony, (1.55) waar ik wil mee gaan starten in de dressuur. En dan is het ook nog een dravertje! Haha! Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:19

Ik zit vaak met de jury omdat ik dan moet schrijven.. Het is wel zo moet ik eerlijk zeggen dat de jury op kleine pony's loopt te mopperen waar je dus wel op moet letten is dat hij wel met zijn gangen mee kan komen met een paard.. anders vind de jury het al gauw niets.. pony's lopen korter dan paarden paarden zweven meer en dat ziet de jury graag dus als je een pony koopt zorg dan dat hij mooie gangen heeft dan hebben ze dat puntje al niet meer om te zeuren Tong uitsteken

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:51

Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst gestart met mijn ponytje (1.45) tussen de paarden! Ze oogt wel wat groter en ben zelf ook niet zo groot dus komt mooi uit. Ik heb ook wel paarden gereden maar deze pony is erg leuk om te rijden Haha! en als het klikt: Waarom niet? Gewoon doen dus!
oh en voor diegene die het willen weten. was 5e met 190 pnt. Bij de andere jury had ik 173 terwijl ze heel braaf liep. Hier stond ook belachelijk commentaar op. vooral met de gangen allemaal 5en. Dit omdat het geen Paardengangen zijn. Stond zo op het papiertje. die vind pony's blijkbaar niet zo leuk haha. veel succes met 1 zoeken!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:08

_Marleen schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst gestart met mijn ponytje (1.45) tussen de paarden! Ze oogt wel wat groter en ben zelf ook niet zo groot dus komt mooi uit. Ik heb ook wel paarden gereden maar deze pony is erg leuk om te rijden Haha! en als het klikt: Waarom niet? Gewoon doen dus!
oh en voor diegene die het willen weten. was 5e met 190 pnt. Bij de andere jury had ik 173 terwijl ze heel braaf liep. Hier stond ook belachelijk commentaar op. vooral met de gangen allemaal 5en. Dit omdat het geen Paardengangen zijn. Stond zo op het papiertje. die vind pony's blijkbaar niet zo leuk haha. veel succes met 1 zoeken!

Zulke jury's zul je er altijd tussen hebben, is wel jammer.
Maar ja, dressuur is dan ook een jurysport.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:59

Ik heb vandaag mijn startkaart aangevraagd en ga met mijn Haf van 1.46m starten tussen de paarden! En ik heb er zin in. Haha!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:11

oowh wat leuk Lachen .. ik heb zelf een pony van 1.47 en wil gaan starten, maar zelf ben ik 17 dus over een jaartje zou ik bij de paarden moeten starten.. Nu heb ik gehoord dat je pony dan hoger moet zijn dan 1.48.7 voordat je bij de paarden mag starten.. is dat waar?

Naivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:15

Mijn startkaartaanvraag gaat ook vandaag op de bus:
Ben 27, 1.55 cm lang/kort, mijn pony is 1.45!!!

Ben benieuwd naar jouw beestje!
Succes met je zoektocht.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 16:16

_Marleen: dat is jammer maar volgende keer tref je waarschijnlijk een leukere jury! En toch zeker geen slechte resultaten voor een 1e keer!

Janouk: wat leuk!

Ikzelf heb wel wat leuke gezien maar de echte ''klik'' heb ik nog niet gehad. Ik kan een hele leuke pony leasen van iemand maar ik moet even afwachten of dat allemaal doorgaat. Ik blijf dus zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:19

Ik ben 23 (ben 1.73) en start met een E poownie van 1.56 tussen de paarden. Merk geen verschil in beoordeling, maar dat komt denk ik wel omdat mijn poownie er zo stoer uit ziet. Is echt een verschijning Lachen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:10

quincy123 schreef:
oowh wat leuk Lachen .. ik heb zelf een pony van 1.47 en wil gaan starten, maar zelf ben ik 17 dus over een jaartje zou ik bij de paarden moeten starten.. Nu heb ik gehoord dat je pony dan hoger moet zijn dan 1.48.7 voordat je bij de paarden mag starten.. is dat waar?

Dit geldt als je hoger wilt gaan starten dus ZZ-Licht e.d dan moeten ze minimaal deze hoogte hebben Knipoog
Dus niet als je lekker in de B wilt beginnen Knipoog

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:14

[/quote]
Dit geldt als je hoger wilt gaan starten dus ZZ-Licht e.d dan moeten ze minimaal deze hoogte hebben Knipoog
Dus niet als je lekker in de B wilt beginnen Knipoog[/quote]
dankje wel Pling
geldt dit ook voor het springen?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:20

Ik start ook met een pony van 1.50 tussen de paarden Lachen
Tot nu toe nog geen winstpunt, maar we gaan rustig door Haha!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:27

het kan wel maar het is egt niet handig want dan krijg je egt minder winstpunten dan de paarden hoor. Je kan dan beter ene paard nemen en daar wedstrijden mee gaan rijden. Met een e pony tussen de paarden is het bijna niet te doen in de wedstrijden

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:42

hubba schreef:
het kan wel maar het is egt niet handig want dan krijg je egt minder winstpunten dan de paarden hoor. Je kan dan beter ene paard nemen en daar wedstrijden mee gaan rijden. Met een e pony tussen de paarden is het bijna niet te doen in de wedstrijden

Vind dit een beetje een erg onzinnig antwoord, vooral als je de rest van de reacties terugleest.
En ik wil Hubba er even op attenderen dat nederland het enige land is waar een E pony bestaat in alle andere landen begint de paardenmaat boven de 1.48m en dan zijn het dus gewoon paarden.

Inmiddels hebben er op Bokt al meer mensen bewezen goed tot zeer goed te presteren met hun ponymaatjes(en diverse rassen) bij de paarden

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:43

Je mag zelfs met je shetlander tussen de paarden starten Ukkiepuk doet dit ook memberlist.php?mode=viewprofile&u=8598

Ik ben zelf ook maar 1.61 en heb nu ook een E-pony gekocht, is nog niet ingereden, maar zodra we er klaar voor zijn gaan we ook tussen de paarden starten!
Ik had ook wel een paard kunnen kopen, maar met mijn kleine pootjes staat een pony veel leuker! Het gaat om de combinatie Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:50

hubba schreef:

Misschien is het idd handiger om even verder te kijken dan je neus lang is, zoals remsy al zegt. Lachen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:58

Heb commentaar over dat springen!! Bloos Mijn pony was 146,5 en die sprong met gemak 1.20m Knipoog En ken nog een kleinere pony van een meisje en die redde het 1.40 die pony en die was zelf iets van 1.38 ofzo..
Dus hoe groot ze zijn maakt geen barst uit als je een goede hebt