overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:57

Neonlight schreef:
De overgang M1 naar M2 is nog steeds zwaar. Niet zozeer vanwege de oefeningen, maar ze willen het paard ineens een stuk meer in oprichting en op het achterbeen zien, en dat laatste is het moeilijkste.

Die oprichting en verzameling is niet waar ik bang voor ben.
Het zit hem in de hoeveelheid dingen die je moet laten zien in zo'n kleine ring en de contragalop.
Mijn paard is erg heet en in het M1 heb je nog de tijd om de spanning af te laten vloeien.
Dat zal in de M2 moeilijker worden.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen M2 proef heb gereden van de nieuwe proefjes. Misschien valt het wel mee.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:43

Dat weet ik wel zeker, probeer dat nou maar eens een keer. En wel ff laten weten hoe je de nieuwe proeven vind he Lachen

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:12

runningkawa schreef:
Ja, vond ik ook.
Al reed ik daar ook braaf mijn punten, maar ik ben dan ook pas overgegaan toen ik vond dat het echt moest kunnen.
En dat was gelukkig dus ook zo.

Nu ben ik helemaal geen fan van overgaan als de huidige klasse allemaal maar net goed genoeg gaat.
Maar ik denk naar de M2 dat je dan zeker niet over moet gaan als het allemaal meer net kan.

inderdaad. Ik vond het tot nu toe ook de zwaarste overstap.
Maar toch ook ik rijd braaf mn punten. En het is niet net aan. Ik rijd ze gewoon dik.
Dat geeft wel weer een goed gevoel, maar ik denk dat het inderdaad de lastigste overstap is.

Om van L2 naar M1 over te gaan moet je inderdaad ook wel klaar voor zijn omdat ze daar veel meer oprichting en een beetje verzameling vragen.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:00

Ik vond de overgang naar de M2 ook het moeilijkst. Nu is de M1 veel makkelijker geworden, want je hoeft geen wending om de achterhand meer en bijna geen contragalop en zo, waardoor de overgang naar de M2 nog moeilijker is geworden. Het enige voordeel van de nieuwe M2 proeven vind ik dat je minder verzameling hoeft en dan je sommige proeven geen travers hebt.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:13

Walco_Aqua schreef:
Ik vond de overgang naar de M2 ook het moeilijkst. Nu is de M1 veel makkelijker geworden, want je hoeft geen wending om de achterhand meer en bijna geen contragalop en zo, waardoor de overgang naar de M2 nog moeilijker is geworden. Het enige voordeel van de nieuwe M2 proeven vind ik dat je minder verzameling hoeft en dan je sommige proeven geen travers hebt.

Inderdaad, dat vind ik ook.
De M1 is wel makkelijker geworden. Ik vond die wendig om de achterhand altijd een rot oefening, vond sowieso een hele keertwending al beter om te rijden. Al word het nooit mn favoriete onderdeel.
Ik vind ook het voordeel van de M2 nu dat je niet meet travers en SB in 1 proef hebt, maar dat je de ene proef travers heb, en de andere proef SB.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:20

Vind de nieuwe M2 proeven veel makkelijker als de oude. De overgang naar het Z1 ga ik binnekort maken, maar ik denk dat de uitgestrekte gangen veel beter gaan daar. (Nu heb ik vaak dan gaat die net echt goed, moeten we alweer opvangen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:14

Bij mij was het M1 geen probleem, elke wedstrijd winst. M2 zijn we nu echt hopeloos in gestrand lijkt het wel. Mijn paard beheerst alle oefeningen goed, maar heeft nog iets spanning en daar rekenen ze me echt gruwelijk op af soms.