Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:54

Ik heb echt twee verschrikkelijke wedstrijden gereden.

De eerste was één van mijn allereerste wedstrijden bij de paarden. Het was in een buitenbak, gewoon met een hek van 1 m. eromheen. Ik rijd de diagonaal op voor enkele passen middendraf, paard schiet onder me vandaan en ja hoor, over het hek het weiland in gesprongen. Toen ik me later bij de jury moest melden kreeg ik als commentaar: maar je hebt je paard wel netjes getoilleteerd Bloos

Een paar jaar later reed ik een hele grote ruin, echt net een tank. Ik was er netjes de B door gereden en mocht L gaan starten. Er was alleen één maar, dat paard deed vooral wat mijn vader voorlas, en minder wat ik aangaf met mijn hulpen ( mijn benen kwamen amper onder het zweetblad vandaan ). Mijn vader riep op een gegeven moment galop, en de rest van de proef heb ik dus in galop afgelegd. Bij het afgroeten stond hij weer superbraaf vierkant stil. Ik was laatste, met 30 punten verschil met de een na laatste. Ik kon er wel om lachen uiteindelijk, gelukkig geen verlies gereden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 07:46

ophrah, beterschap!

Ik heb eigenlijk 2 erge wedstrijden. 1 keer was het Nederlands Kampioenschap tweespan, was in Nunspeet, volgens mij 3 jaar geleden. Wij waren de enige die Jan Kennis nog van de titel af konden houden. Jury-inspectie, wil afrijden, Michael steigert, en tijdens het dalen begint Play Boy te steigeren. En krak zei de boom......dag kampioenschap! Jammer, want het was tevens de laatste wedstrijd van Play Boy, die ging daarna met pensioen. Na 1 keer het kapioenschap gehaald te hebben (1997 geloof ik) en heel veel 2de plaatsen (bijna alle jaren daarna) hadden we graag een gooi gedaan.

De andere erge wedstrijd was een week later, in Norg, in het enkelspan met Michael. Nu is dit een hackney die blijft doorgaan en blijft lopen tot ie er dood bij neervalt, en dat was ook bijna. 's Maandags nog gelopen, niks aan de hand, topfit, dinsdag in Norg, in de wedstrijd sloot hij zich af maar was niet te stoppen. Met als gevolg dat ie met een longbloeding de ring uit kwam. Bloed kwam uit de neus en mond, ik dacht dat ie ter plekke dood zou neervallen! Na veel onderzoeken is er nooit exact uitgekomen wat het was, het was een virus dat beide stembanden verlamde. Vreemd genoeg in 1 dag gebeurt, die verlamming. Gelukkig is hij weer helemaal genezen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:24

Mijn ergste wedstrijd was op de regiokampioenschappen in het M2... ik kreeg allemaal reacties naar mijn hoofd tijdens het losrijden van.. wat doe jij in het M2 hoor jij niet in het Z te rijden ofzo.. Zo goed ding het!!!! Haha! Ik was super blij en ik de bak in vol zelfvertrouwen... Rijd ik in een bepaalde hoek waar de bakdeur dichtzat en steeds als ik die hoek in ging werd er kijhard aan die deur getrokken en schrok mijn pony weer... Er stond nog duidelijk op de deur niet aanzitten wegens wedstrijd! En steeds als je mijn moeder horde lezen m x k van hand veranderen in middendraf werd er weer aan die deur getrokken... Weg titel.. Huilen Ik ging echt dood toen ik die proef uitkwam.. Had alsnog wel 2 winstpunten en wist een 5e plaats te behalen maar was echt zonde want ik had echt wel kunnen winnen... zo goed ging het!!! Verdrietig Ik voelde me zo klote erna... mijn proef was gewoon gesaboteerd!!! Hoe kan je zoiets toch doen!!!

Mrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:50

woow dat is banketstaaf:O (misscien dat ze neit wilde dat je eerste wrd omdat ze je zagen rijden tijdens het los rijden, dat ze daarom zo deden)

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:58

Dat het losrijden super ging en m'n pony me in de proef gigantisch liet zitten (bokken, sterk, overspringen 5 meter voor de contra, niet meer naar draf willen, achteruit meppen etc.)
Heb daarna meer dan een halfuur gegalopeerd en m'n pony was nog laaaang niet moe, de rotzak Koe

En bij 'spelletjesdag', toen was ik 9 ofzo, pony die ik toen had wou niet alleen de bak in, ben ik in de proef ervan af gevallen Tong uitsteken

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:53

L_niie schreef:
wednesday schreef:
een oefenspringewedstrijd van 10 spronge Haha! kben rondgekomen met 13 weigeringen en een hersenschudding Haha!

Bloos! ben je er toen afgevallen? of weigerde hij zo hard dat je hoofd door elkaar schudde? Sigaar Nagelbijten / Gniffelen

hihi Ja ik was er inderdaad afgevallen met men hoofd op houten bakken die onder de sprong stonden
Maar de wedstrijd was rond kerstmis en die hele paddock hing vol met glitter slingers en jah.... het paardje vond het niet zo mooi

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:13

ik heb 1 hle erge wedstrijd gehad. was met mn pony was een van de latste wedstrijden die ik met haar heb gereden. was een thuis wedstrijd en we zijn los an het rijden in de bak en ik denk nog ff klein galopje en spring aan en mn pony struikeld en gaat op der knieen en ik ben er in 3 x salto afgevallen wat wa ik toen blij dat ik mn acap op had 3 keer met mn hoofd de grond geraakt. pony open knietje en ik weer problemen met mn pol die ik gelukkig ingezwachted had zitten omdat hij overbelast was. maar de zus van mn vriendin wa EHBO aan het draaien en stond net te kijken dus hulp was er snel bij en mn vriendin is ook EHBO dus die deed mn paardje konden alsnog starten pony liep niet lekker meer en ik zat bijna te janken van de pijn. en het stomme is iedereen blijft gewoon doorrijden ze zullen niet ff stoppen om je paard te pakken ofzo nee die laten ze zo weglopen. en ze rijden net krapjes om je heen en kijken je nog kwaad aan ook. verder ook nog 1 keer met een jury. had een hele nette proef gereden nette ronde volte met stelling en alles krijg ik een 4 voor allemaal van dat soort dingen mar er stonden geen reden achter en als ze langer dan een 5 geven zijn ze verplicht een reactie te geven ik naar de jury toe ja daar kunnen we niet aan beginnen wa teveel schrijfwerk. daar zitten ze tog voor om te chrijven wa egt stik neidig. was echt een jury die de .... had op pony's stond ook bij koop eens een paard. sommige mensen kennen nou eenmaal geen 2 paarden onderhouden(zoals ik toen ) en rijd voor hun pleziertje wedstrijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 07:22

Ikke20, kan het ook in leesbaar nederlands met hoofdletters en juiste woorden?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 07:52

ik heb zelf nooit echt een hele slechte ervaring erbij gehad
nouja
1 dan

ik had springwedstrijd met nienke ( lompe haflinger ^^ )
ik was bij de les er al af gevallen want het ging echt niet
ik toch meedoen en ja hoor alles FOUTLOOS was ik nummer 6 vergeten Clown hih bruin:P
ze was zo braaf en lief maar ik was te geconcentreerd op nummer 7 dat ik 6 vergat Lachen

en nog een van een vriendin van mij

was op de oude manege was 2e wedstrijd van haar ofzo
B

je moest bij b afwenden en bij x enkele seconden stilstaan
toen ging ze groeten Haha!
daar had ze -2 voor gekregen
Haha!

ik heb van dat springen btw nog een filmpje
zal hem wel eens uploaden Haha!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 08:38

Mrn schreef:
woow dat is banketstaaf:O (misscien dat ze neit wilde dat je eerste wrd omdat ze je zagen rijden tijdens het los rijden, dat ze daarom zo deden)

ja ik denk het ook... Wel heel erg banketstaaf...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:26

Mijn allereerste Limburgse Kampioenschappen waren een ramp.

Het was in het L1 en ik heb de hele proef in middendraf gezeten of in galop. En dat alleen om een ratelend ventilatortje Clown
Toen vond ik het zo erg, heb bij de trailer alleen maar lopen huilen ( was nog klein, mijn eerste Regiokamp verprutst Tong uitsteken )

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:41

Op de manege had ik een dressuur wedstrijd.
Dus mijn lieve manegepony loopt netjes de hoeken door, loopt lekker door, en als we in galop aangekomen zijn, toen sprong ze over de hekjes heen Boos! en mensen maar lachen, ik schaamde me dood Clown

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:54

toen ik een jaar of 9 was en me eerste springwedstrijd had
en ik ging dus springen en ik belande op de nek van de pony Tong uitsteken

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:23

Mijn ergste wedstrijd? Ik denk dat dat de keren waren dat mijn pony niet de hele bak door wou. Stoom uit je oren Zo irritant.

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:40

Dat was deze winter op de Nederlandse kampioenschappen!!! Ik had mijn pony echt mega goed aan het lopen met het losrijden (zo goed had die nog nooooit gelopen..Haha! ) totdat ik de rijhal binnenkwam, toen sloeg alles inneens om! De spiekers begonnen te gillen als zotten!! Mensen konden het niet aanhoren en gingen naar buiten met de handen op hun oren!! Kun je nagaan hoe het voor de pony is!! Ik dus ook zo snel mogenlijk naar buiten kom ik een tractor tegen..:S Ik over de zeik en de pony dus ook heelemaal!! Het is toch al zo`n heete!! Toen de spiekers weer gerepareerd waren kon ik beginnen met rijden. Er zat erg veel spanning op mijn pony ( hij kon niet eens meer stappen!! ) Ik had het eindelijk weer een beetje op een rijtje en ik had de ontspanning weer gevonden..Lachen Springt er een kachel recht achter zijn hakken aan!! Pony schrikt z`n eigen een ongeluk.. en ik heb weeeeer spanning!! Dit was egt de ergste wedstrijd!! Zoiets mag tog niet gebeuren op een Nederlands Kampioenschap!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:14

Was met mijn pony, onder mijn proefje begon het ineens keihard te regenen. Nou ik reed netjes over de hoefslag, gaat mijn pony ineens met haar kont richting de regen lopen, helemaal scheef dus.
Ik moest gewoon keihard lachen op mijn pony, en de jury vond het ook behoorlijk grappig geloof ik. Uiteindelijk had ik hele slechte punten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:16

Mijn eerste en tot nu toe enige endurancewedstrijd, 17 juni dit jaar. Afgekeurd bij de voorkeuring op kreupelheid, wat achteraf geen kreupelheid bleek. (endurance.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:27

Ik heb ooit een paard gestart in de B! Je lacht je dood! Ik toen niet!!!

A-X binnenkomen in arbeidsdraf, okay ging goed.
Bij X halthouden, dat ging wel heel erg goed!
Ze is blijven staan en was met geen man/zweep/paard of wat dan ook meer van X af te krijgen. 4 volwassen kerels geen resultaat.
Uiteindelijk een touw om haar achterhand en met een tractor uit de ring getrokken. Ze vertikte het gewoon om nog maar 1 pas te zetten.
Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:29

haha,, dat is wel een paard die gevoel voor humor heeft Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:32

Mijn eerste dressuurwedstrijd, toen las mijn zus de proef verkeerd voor, lekker debuut. En mijn eerste springwedstrijd belandde ik in hindernis 3, zomaar, paard ging 2 galopssprongen te vroeg af, we haalden de hindernis amper. Gelukkig heb ik mijn eerste wedstrijden nu gehad....

AnnemieH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:02

Mijn ergste wedstrijd: Ik ging naar een kleine springwedstrijd en reed af op de eerste hindernis. De pony waar ik meer reed begon ongeloofelijk snel te lopen en in een recordtijd was ik over het hele parcours gesprongen. Foutloos en gewonnen, met meer dan 7 seconden tijdsverschil met de tweede. toch niet zo erg? wel daarna moest ik dus de ereronde rijden, ik vertrek nog maar of de pony werpt me er al af... gevallen in de ereronde...de volgende week had ik een dressuurwedstrijd, met dezelfde pony op dezelfde plaats, en iedereen sprak me aan, ben jij vorige week niet gevallen? ik had me wel goed belachelijk gemaakt!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:15

mijn ergste wedstrijd was een dressuurwedstrijd buiten. Je kon vanaf de bak de trailers zien en het paard van de gene die met mij mee was stond in de 2-paards trailer omdat zij al gereden had.
losrijden ging best wel goed alleen ze wilden niet van de trailers afrijden dus tja in de proef waren echt al m'n voltes ei-vormig en ze liep heel de tijd scheef richting de trailers.
ik had toen 168 voor m'n 1e proef (die slechter ging dan m'n 2e dacht ik) en 146 voor m'n 2e proef met de nieuwe proeven. (was wel beetje negatieve jury want de nr 1 had 161 punten)

en m'n aller eerste wedstrijd ging ze voor de jury wagen stilstaan om te poepen ,daar was echt geen beweging meer in tekrijgen pas toen ze rustig uit gepoept was Tong uitsteken en bij m'n laatste hoek zat een bak kabouter dus ging ze er van door. ik had toen 145 punten (oude proeven).

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:56

mijn 1e wedstrijd Clown dat was een drama, was nog oude puntentelling en had 130 punten. ik had geen zweepje mee, reed buiten in en binnen had ik mijn proef. en echt hij wilde niet voor meer vooruit reageerde niet meer op mijn been. en ik ahd geen zweep.. echt ik raakte helemaal in paniek van wat kan ik ? ik kon niets. hij wilde gewoon niet galoperen en heb mijn gedeelte die in galop meost in draf gereden. wat schaamde ik me dood.. was laatste geworden Clown

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:04

De keer dat ik besloot om op een beetje voorwaartse pony m'n proefje te rijden, al paar jaar geleden. Bloos In de les was ze al behoorlijk racerig af en toe en dat werd toen alleen maar erger. We zijn de bak echt doorgecrosst, ze wilde alleen maar hard. E-B-E grote volte.. ik haalde het midden van de rijbaan niet eens. Met galop heb ik d'r echt door de voltes heen moeten sleuren. Het verbaasd me nog steeds dat ik nog 140 punten ofzo had gehaald. Was niet voor herhaling vatbaar, maar achteraf wel ontzettend grappig. Tong uitsteken

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:45

mmm mijn slechte dressuurproef was tijdens Pasen
Lowara rende werkelijk alle kanten op, stond geloof ik maar liefst 6X op het blad "paard loopt onder ruiter weg" ( dat was nog lief neergezet vond ik Knipoog ) dus toen ik moest afwenden voor het afgroeten volede ik haar weer wegrennen en heb ik haar even flink aangepakt.. jury was not amused Nagelbijten / Gniffelen ( ik trouwens ook niet)

springen was mijn allereerste 1 meter parcours ( maar die stond op 1.10m).. weet niet meer precies hoeveel weigeringen, stuk of 4 geloof ik, maar ben halverwege maar de bak uitgegaan omdat ik zo'n vermoeden had dat we de rest van de rit anders niet zouden overleven, de hindernissen waren gewoon te hoog voor haar Nagelbijten / Gniffelen