De eerste was één van mijn allereerste wedstrijden bij de paarden. Het was in een buitenbak, gewoon met een hek van 1 m. eromheen. Ik rijd de diagonaal op voor enkele passen middendraf, paard schiet onder me vandaan en ja hoor, over het hek het weiland in gesprongen. Toen ik me later bij de jury moest melden kreeg ik als commentaar: maar je hebt je paard wel netjes getoilleteerd
Een paar jaar later reed ik een hele grote ruin, echt net een tank. Ik was er netjes de B door gereden en mocht L gaan starten. Er was alleen één maar, dat paard deed vooral wat mijn vader voorlas, en minder wat ik aangaf met mijn hulpen ( mijn benen kwamen amper onder het zweetblad vandaan ). Mijn vader riep op een gegeven moment galop, en de rest van de proef heb ik dus in galop afgelegd. Bij het afgroeten stond hij weer superbraaf vierkant stil. Ik was laatste, met 30 punten verschil met de een na laatste. Ik kon er wel om lachen uiteindelijk, gelukkig geen verlies gereden.

Ik was super blij en ik de bak in vol zelfvertrouwen... Rijd ik in een bepaalde hoek waar de bakdeur dichtzat en steeds als ik die hoek in ging werd er kijhard aan die deur getrokken en schrok mijn pony weer... Er stond nog duidelijk op de deur niet aanzitten wegens wedstrijd! En steeds als je mijn moeder horde lezen m x k van hand veranderen in middendraf werd er weer aan die deur getrokken... Weg titel..
Ik ging echt dood toen ik die proef uitkwam.. Had alsnog wel 2 winstpunten en wist een 5e plaats te behalen maar was echt zonde want ik had echt wel kunnen winnen... zo goed ging het!!!
Ik voelde me zo klote erna... mijn proef was gewoon gesaboteerd!!! Hoe kan je zoiets toch doen!!! 

ben je er toen afgevallen? of weigerde hij zo hard dat je hoofd door elkaar schudde?

hih bruin:P
en mensen maar lachen, ik schaamde me dood 
Zo irritant. 
) dus toen ik moest afwenden voor het afgroeten volede ik haar weer wegrennen en heb ik haar even flink aangepakt.. jury was not amused