jullie mening.... wedstrijd rijden met africhtingsbit..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:55

ik rij al een jaar wedstrijden met dat correctiebit.
willem voelt zich prettiger met zo'n bit. want hiermee heb ik geen enkele problemen met rijden, en met een ongebroken, dubbel en enkel gebroken trens wel. meneer loopt dan constant met zijn tong te iriteren. nu heeft hij geen druk op zijn tong, vanwege de tongboog en dat vind hij prettig.

ik zou het zwaar kinderachtig vinden als je zoiets zou melden. en wat denk je dat zo'n jury lid dan denkt?/ dankje wel dat je het meld?? of die probeerd een wit voetje te halen voor zichzelf.... dat zou ik nl gedacht hebben.

hou je gewoon lekker bezig met je eigen ding en wat anderen doen lekker langs je laten liggen. daar heb je geen biet mee te schaften. als het echt zo verkeerd is at ze allemaal doet dan loop ze vanzelf wel tegen de lamp, daar hoef jij geen stoorzender voor te spelen.

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:03

Het correctiebit (watertrens) mag niet op wedstrijden en het bit met bustrens wel. Ik heb het een keer nagevraagd bij de KNHS en zij hebben mij dit verteld. Op "gewone" wedstrijden zullen ze er niet moeilijk over doen, maar op selecties/kampioenschappen kijken ze toch echt even in de mond van de paarden en dan ben je de l*l!

ElskedZ

Re: jullie mening.... wedstrijd rijden met africhtingsbit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:11

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:32

en daar staat dus dat bit 9 (zie mijn bericht vorige bladzijde) in bus- en watertrens mag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:34

Maar ook het woord scholingstrens

Wat imo dus onduidelijkheid schept.
(zoals vaker bij de knhs)

De plaatjes zijn echt belachelijk slecht.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:37

huh?? mag een dubbelgebroken bit pas bij de Z??
Of lees ik dat verkeerd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:40

Dat lees je verkeerd

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:41

ooh ik dacht al.. he??
Maar dat is toch een vriendelijk bit??

(helemaal met haar hangend rooster is dit gewoon echt het fijnste voor haar)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:42

Nu eens gaan lezen en ook dat staat er deze keer erg krom.
2 maal gebroken trens staat niet bij de B/ m bitten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:42

nee daarom!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:43

Dat kan niet kloppen

ElskedZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:44

daffodil schreef:
Overigens is dat bij ons wel een keer gebeurd, maar goed die griet had een pessoa bit inhangen en werd eerste met een kringkampioenschap selectiewedstrijd....uiteraard kwam er protest, maar de jury had zelf ook al gezien dat dat bit echt niet toegestaan was. Waarop die griet nog zei, ja maar ik heb nog wel een andere in de auto.......jammer joh!

Volgens het reglement had er toch iets anders moeten gebeuren:
Indien een combinatie niet met het juiste harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de proef dient opnieuw begonnen te worden met het juiste harnachement. Als de deelnemer het harnachement niet kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.
Wanneer de jury verzuimd heeft in te grijpen voor de inzet van het 3e onderdeel, mag de combinatie de proef verder uitrijden zonder consequentie voor de beoordeling, echter met het aanrekenen van een vergissing op deze overtreding. Zou dit de 3e vergissing zijn, dan volgt alsnog uitsluiting.

Dus heeft de jury hier wel goed gehandeld... ik weet het niet?!?!

Overigens, als je het reglement leest, dan weet je echt nog steeds niet watvoor bit je wel en niet mag gebruiken....
Echt het reglement daar staat alles wel heel krom in, zodat ik onzeker wordt of ik nog wel een goed bit heb inhangen....

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:51

runningkawa schreef:
Dat kan niet kloppen

Nee, dat lijkt mij inderdaad ook vrij sterk!
Een dubbelgebroken bit...
Hoeveel B t/m M ruiters rijden daar wel niet mee?

Volgens mij klopt dat niet.
Ik ben er haast van overtuigd dat je daar toch wel mee mag rijden en anders doe ik jaren iets wat verboden word...

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:47

OP het plaatje lijkt het trouwens alsof de eerste trens linksboven een tweemaal gebroken trens is. Of zie ik dat nu verkeerd?
En weet iemand een omschrijving/definitie van een 'Gewone trens' ?

Elodie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 22:29

gekke_koei schreef:
ik rij al een jaar wedstrijden met dat correctiebit.
willem voelt zich prettiger met zo'n bit. want hiermee heb ik geen enkele problemen met rijden, en met een ongebroken, dubbel en enkel gebroken trens wel. meneer loopt dan constant met zijn tong te iriteren. nu heeft hij geen druk op zijn tong, vanwege de tongboog en dat vind hij prettig.

ik zou het zwaar kinderachtig vinden als je zoiets zou melden. en wat denk je dat zo'n jury lid dan denkt?/ dankje wel dat je het meld?? of die probeerd een wit voetje te halen voor zichzelf.... dat zou ik nl gedacht hebben.

hou je gewoon lekker bezig met je eigen ding en wat anderen doen lekker langs je laten liggen. daar heb je geen biet mee te schaften. als het echt zo verkeerd is at ze allemaal doet dan loop ze vanzelf wel tegen de lamp, daar hoef jij geen stoorzender voor te spelen.

heb al een paar keer herhaald dat ik dit ook niet ga doen!! heb er zelf een nachtje over geslapen en vind dit idd men taak niet. zou inderdaad er op kunnen lijken dat ik een voetje voor zou willen.. maar nee dat is echt niet zo, ik win liever door een betere proef neer te zetten.

ook voor de rest geld het is al een paar keer herhaald, ik heb men besluit genomen... that zit

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:03

Ik rij ook met dit bit (watertrens-versie) van K&K. In de winkel is mij verteld dat ik er gewoon mee mag starten.
Een vriendin van mij rijdt M2 met dit bit, ook (kring-)kampioenschappen. Nooit wat aan de hand.

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:52

daantjuhhh schreef:
runningkawa schreef:
Dat kan niet kloppen

Nee, dat lijkt mij inderdaad ook vrij sterk!
Een dubbelgebroken bit...
Hoeveel B t/m M ruiters rijden daar wel niet mee?

Volgens mij klopt dat niet.
Ik ben er haast van overtuigd dat je daar toch wel mee mag rijden en anders doe ik jaren iets wat verboden word...

Er staat in de reglementen toch:
1. Gewone trens
2. Gewone gebroken trens.

Onder 1 versta ik dan een ongebroken trens, omdat bij 2 het woord gebroken specifiek genoemd wordt. En bij 2 staat niet hoeveel maal gebroken de trens moet zijn, dus mijns inziens houdt dat ook dubbelgebroken trenzen in, die zíjn immers gebroken.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:02

Ik heb met dat bit ook wel eens op concours gereden. Mocht van mijn papa, en die is jurylid. (niet dat dat alles zegt, maar hij was er van overtuigd, dat het gewoon mocht)

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:19

Marije_jiplover schreef:
OP het plaatje lijkt het trouwens alsof de eerste trens linksboven een tweemaal gebroken trens is. Of zie ik dat nu verkeerd?

Dat zie je heel goed!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 18:07

wat mij betref mag dit op slot, t is al oud!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:09

Bij deze.