Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
lindsey schreef:
Van de nieuwe proeven weet ik het niet zeker want die heb ik niet gereden maar in het oude proevenboekje stond precies vermeld waar jij en je paard aan moeten kunnen voldoen in de B. Neem aan dat dit in het nieuwe proevenboekje ook het geval is.
Volgens mij was het toen een vereiste dat je je paard de gehele proef nageeflijk liep. Maar was aan de teugel lopen "in een dressuurboogje"niet vereist in de B.
Het is niet voor niets de klasse B van beginner.
Dat mensen pas met een B wedstrijd willen starten als het paard en jij al een hoger niveau aan kunnen om hun kans op prijzen te vergroten is prima. Maar geen reden om mensen die voldoen aan B niveau maar nog niet hoger kunnen maar even te willen verbieden om wedstrijden te rijden.
Suzanne F. schreef:Nou lachen doe ik allerminst bij de meeste B proeven. Zit meestal heel verbaasd met een plaatsvervangende schaamte te kijken en dan moet ik ook nog punten. Is vaak heel frustrerend, wat moet je er in godsnaam mee vraag ik me vaak af.

gamble schreef:Tjonge ik vind het niet gek dat de TS niet reageert, als ik het zo hoor zijn jullie jury's niet blij met het gros van de B ruiters. Ik maak onderscheid tussen echte wedstrijden waar het om bv een kampioenschap gaat ( daar komen we dus niet)en gewone wedstrijden, maar wij gaan voor de lol op wedstrijd wat niet wegneemt dat we er hard voor werken met 4x les in de week. Kunnen degene die zo fel ( zo proef ik het ) regageren niet beter stoppen met het jureren van de B? Scheelt beide kanten een hoop ergernis.
( En dan heb ik het niet over wel of geen winstpunt dat zal me een zorg zijn) En ik zie graag enthousiate gezellige ruiters ipv gestreste wedstrijdkippen.
Gr Desiree
GeJe schreef:Mag hier alsjeblieft een slotje op... we blijven in hetzelfde rondje doorzeuren... Iedereen met een beetje rijtechnisch inzicht wil een paard nageeflijk hebben... de rest met een blije "hiep-hoi-ik-rij-wedstrijd-mentaliteit" maakt het niets uit.
Urielle schreef:Ah, dus de ruiters die in de B hun paard WEL nageeflijk hebben, doen dat via ruk-en-pluk? Interessant, mijn jonge paarden lopen na twee weekjes onder het zadel uit zichzelf nageeflijk. Daar hoeven ze geen M voor te lopen.

Silence schreef:Bedankt allemaal.
Ik moet inderdaad ook helemaal onderaan starten, want ik heb nog nooit wedstrijden gereden.
Ik ga het allemaal eens uitzoeken.
Wat je nodig hebt enz en hoe ik het het beste aan kan pakken.