Verbazingwekkend!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:36

Het ligt denk ik een beetje aan de vereniging. Het is een beetje uit de tijd om paardenruiters te laten starten in het verenigingstenue wanneer dat bestaat uit geheel andere kleuren dan je normaal ziet op wedstrijden.... Bij mijn weten mag je als ruiter gewoon zelf kiezen, tenzij er in het verenigingsreglement staat dat je perse moet uikomen in hun tenu.

Ik heb zelf bij mijn vorige rijvereniging voorgesteld om het verenigingstenue erg veelzijdig te maken: zoiets als: het is mogelijk om voor onze vereniging in alle kleuren en keurcombinaties te starten... Hahaha... lang leve de krijtstreep in de dressuur dan!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:13

Kom op toch, voor NEO staat een bordeaux rood jasje als verenigingstenue.... Ik moet er niet meer aan denken!

En Geje, zit je nog met een voorraadje krijtstrepen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Verbazingwekkend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:40

Laura24 schreef:
Heb vandaag geschreven op een wedstrijd (pony's), maar wat mij nou echt verbaasd, is dat ruiters in de Z nog steeds hun teugels aan de verkeerde kant hebben hangen!! Deze horen rechts, maar de jury ziet t de helft van de tijd ook niet :s

Laura24 schreef:
tsja, nou had ik een oplettend jurylid, maar het was mooi wel 1 punt aftrek!! En ze had nog mazzel dat ze niet gediskwalificeerd werd, want ze had ook geen handschoenen aan...Dit zag het jurylid te laat...

Gaf de jury nu wel of geen puntenaftrek aan alle ruiters? Mij leek uit je eerste zin dat het een constatering van jezelf was en niet eentje van het jurylid.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:43

Viel de emeste juryleden niet op, maar die van mij dus wel...kreeg er 1 puntenaftrek (was ook de enige bij wie ik het heb gezien bij ons in de ring, de rest zag ik in andere ringen). Maar zoals ik al zei, kan ook zijn dat de aftrek was voor een ander punt, maar dat dit het enige commentaar was dat ze op dit punt wilde meegeven.

En ja, ik vond het verbazingwekkend, omdat het er bij mij altijd ingestampt is, en het voor mij dus vanzelfsprekend is. had me niet gerealiseerd dat dit bij anderen misschien niet zo is :s

capsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:32

Ik let er zelf ook nooit op aan welke kant mijn teugels zitten

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:03

Het eerste wat mij werd geleerd op de manege, is dat je teugels aan de rechter kant moest dragen. Geen idee waarom.
Dat de beugels niet goed zitten, dat krijg ik ook wel eens te horen van mijn instructrice..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:05

Het voordeel voor maneges om die teugels rechts te hangen is volgens mij vooral makkelijk omdat jonge kinderen het verschil tussen rechts en links niet altijd weten. Is toch best makkelijk als ze dan een geheugensteuntje hebben

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:07

Teugels naar rechts, zo heb je het als het goed is ook geleerd. Ik kan echt niet rijden als ik de teugels aan de linkerkant heb hangen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:32

Teugel links, teugels rechts... zolang je maar recht vooruit kunt rijden maakt dat natuurlijk helemaal niets uit. Juryleden die hiervoor punten gaan aftrekken moeten verboden worden. En wat betreft die handschoentjes... als het jurylid dat te laat opmerkt (na het 3e onderdeel van de proef) krijg je alleen maar -2. Wordt het eerder opgemerkt dat kan uitsluiting volgen (en da's wat anders dan diskwalificatie).

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:03

Ik heb ook altijd geleerd om de teugels rechts te laten afhangen.
Met als trucje dat je zweep standaard links hoort te zijn.
Met bijv. springen tik je je paard, als dat nodig is, op de hals dus mogen er geen teugels in de weg zitten.

Of het ook echt de reden is.. geen flauw idee

wolf359

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:55

Beste mensen dat de teugels rechts horen te hangen heeft te maken met de goede oude tijd van de cavalerie toen de sabels links gedragen werden dat is onder andere de reden dat je ook van links opstijgt en dat als je met 1 hand rijdt dat, dat dus ook de linkse is dit alles komt omdat de meeste mensen rechts zijn. maar tegenwoording gaat het er niet om waar de teugels hangen of dat je van links opstijgt maar om de ontspanning en tevens zijn dit tradities en geen officiele regels de tijd van de cavalerie is voorbij

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 07:25

nooit geweten van die teugels maar wel heel slordig ja

pas toen met dat outdoor eindhoven reed anky ook met de keel riem gedraaid echt zo stom

Peet_Paneel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:37

dus als je voor het paard staat moeten de teugels rechts hangen? of vanaf dat ej erop zit nee toch?? ik heb dit nooit geweten maar volgens mij heb ik het wel goed;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 14:58

Nee juist als je erop zit rechts Haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:30

Laura24 schreef:
Heb vandaag geschreven op een wedstrijd (pony's), maar wat mij nou echt verbaasd, is dat ruiters in de Z nog steeds hun teugels aan de verkeerde kant hebben hangen!! Deze horen rechts, maar de jury ziet t de helft van de tijd ook niet :s

Verder reden er nogal wat op het verkeerde been licht (ok, dat was L1, maar toch), beugels verkeerd ingestoken, allemaal van dat soort "schoonheidsfoutjes", die ik gewoon zonde vind.

En dan al die schreeuwende ouders in de inrijbak , om gek Gestoord van te worden!!

Dat is pas asociaal! heel vervelend vind ik dat zelf. Ik word dan boos op mijn ouders!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:05

Oud topic en daarom een slotje.