uit je hoofd rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

K1MmEl

Re: uit je hoofd rijdn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:44

ik rijd mijn proef altijd uit mijn hoofd. is tien keer fijner. je bent zelf veel ontspannender!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:39

Ik heb voor mijn vriend een map gemaakt waarin ik de hele proef heb uitgetekend, onderdeel per onderdeel. Een plaatje van de bak, het figuur wat ik ga rijden of de overgang (korte en lange streepjes) en een kruisje waar hij het commando moet geven. Onder het plaatje staat wat hij moet zeggen. Zo kan zelfs mijn vriend gewoon voorlezen. Lachen (durf niet uit mijn hoofd te rijden, ook al leer ik de proeven wel)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:25

Vroeguhhh... reed ik altijd mijn proeven uit het hoofd. Nu leest mijn man altijd voor. Hij is 1x meegeweest toen een vreemde mij voorlas en die las prompt 2x fout, mijn man zei toen direct dat hij in het vervolg ging voorlezen want dat ik 2x fout ging door een voorlezer dat wilde hij niet meer. Scheetje hè?
Alleen met die nieuwe proeven staat er zo ongelooflijk veel tekst dat er gewoon te weinig tijd is om dat in 1 adem voor te lezen. Daar hebben we dan afgesproken met bepaalde woorden te werken zodat hij niet blauw aanloopt door ademnood en ik weet wat ik moet doen Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:12

Ik rijd altijd uit mijn hoofd, voor de proef nog eventjes bij de ring doornemen met de letters erbij, de eerste keren zei ik bij de jury nog even dat ik uit mijn hoofd reed zodat ze mij zelf een seintje gaven of dat ik meteen mocht beginnen, nu staat mijn moeder gewoon het seintje op te wachten en kan ik zo beginnen...

Flairrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:35

lijkt me best wel mooi om uit m'n hoofd te kunne rijden..

zou ;t binnekort een keer proberen Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:00

cle0o_o0 schreef:
Ik rijd altijd uit mijn hoofd, voor de proef nog eventjes bij de ring doornemen met de letters erbij, de eerste keren zei ik bij de jury nog even dat ik uit mijn hoofd reed zodat ze mij zelf een seintje gaven of dat ik meteen mocht beginnen, nu staat mijn moeder gewoon het seintje op te wachten en kan ik zo beginnen...

In het begin deed ik het altijd zo, maar toen kreeg ik een keer 'op mijn kop' van een jurylid dat ik niet gemeld had dat ik uit mijn hoofd zou rijden (na de proef die ik gereden had, waarin hij mij onterecht toeriep: "je gaat nu verkeerd hoor! o nee, toch niet, rijd maar verder!" Na afloop van de proef riep hij mij bij zich, waarna hij zich verontschuldigde voor zijn vergissing, maar of ik het in het vervolg dan wel wilde melden. Dus dat doe ik tegenwoordig dan maar braaf bij alle juryleden.

Trouwens, hebben jullie ook dat je zoveel complimentjes krijgt van ringmeesters enzo? Ik echt bijna elke keer: "knap hoor, helemaal uit je hoofd"
Op indoors vinden niet alle ringmeesters het fijn, normaal hoorden ze "X halthouden en groeten" en dan wisten ze dat ze de deur open konden doen, nu moeten ze wachten totdat ik roep dat de proef is afgelopen en dat de deur open mag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:10

Ik hb een keer z'n vet compliment gehad dat was echt lachen..
We hadden op de manege waar ik weleens help een onderlinge wedstrijd.
en voor de verandering deden wij (ponykamp begleiding en helpers) ook een keer mee.
wij kwamen net voor de prijsuitrijking, ik was al laatste dus er stond dik 200 man (we deden alle rubrieken prijsuitrijking aan het einde.)
de mensen waren allemaal heel luid aanwezig waardoor de laatste paar deelnemers hun voorlezer haast niet konden verstaan.
ik deed m als enigste uit mijn hoofd..
dus ik kom de ring binnen op de A-C lijn en groet en begin mijn proef.

ineens doodse stilte, mensen met hun proevenboekjes alleen maar kijken en ik hoorde elke keer ssst... ja ze gaat nog goed..
en ik was klaar en in eens een DIK applaus joh..
mijn paard op hol hahaha..
iedereen vet klappen en zeggen: jeetje dat meisje deed het uit het hoofd, knap he?

was echt vet grappig.
en nu weten we dat we als wij als laatste voor de prijsuitrijking zijn wij in stilte de proef uit het hoofd moeten doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:14

Urielle schreef:
Ik heb voor mijn vriend een map gemaakt waarin ik de hele proef heb uitgetekend, onderdeel per onderdeel. Een plaatje van de bak, het figuur wat ik ga rijden of de overgang (korte en lange streepjes) en een kruisje waar hij het commando moet geven. Onder het plaatje staat wat hij moet zeggen. Zo kan zelfs mijn vriend gewoon voorlezen. Lachen (durf niet uit mijn hoofd te rijden, ook al leer ik de proeven wel)

Hehe ik verkort de proef voor mijn vader. (en flink VERGROOT)
dus er staat bijvoorbeeld niet meer A afwenden na enkele paardlengtes minimaal 5 meter wijken voor het linker been tichting B-M daarna rechtuit en lichtrijden!
Maar er staat: A afwenden, wijken voor linkerbeen!
Dan weet ik genoeg..
En kan mijn vader makkelijker lezen.
Hij moet namelijk over elk woord even nadenken.
Dan gaat het echt zo: uuuhh A afwenden.. uhhh 5 meter uuhh wijken voor het uuhh linkerbeen..

Hij weet wel wat elk figuur is, dat scheeld wel.
Al vond hij het in het begin van de L1 wel moeilijk..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 05:34

Ja, mijn vriend rijdt zelf niet en kent de volgorde van de letters in de bak niet, de figuren niet en weet ook niet zeker wanneer hij moet lezen. Nu heb ik het zo bedacht zodat hij toch kan lezen voor me, anders rij ik drie rondjes en roept hij steeds 'Moet ik nu het volgende onderdeel?' Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:27

Heb het ook wel eens aan een vreemde gevraagd en dat ging super.ik kan het echt niet uit m'n hoofd rijden, veel te bang dat ik niet goed rijd. Daardoor kan ik me niet meer op het rijden concentreren.... Eigenlijk weet ik wel wat er komt, maar het geeft rust als iemand dat nog even verteld Knipoog

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:21

heel veel mensen zeggen dat je veel beter rijd als je een proef uit je hoofd leert, denk dat ik 't toch maar eens een keertje ga proberen.. Lachen

Minnie_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:09

Ik rijd ook bijna altijd de proef uit mijn hoofd en bevalt me prima, mijnpaard loopt lekkerder enik ben minder gestresst, alleen zomers met de 2 proeven laat ik me wel voorlezen omdat ik de proeven door elkaar ga halen en veel te veel andere proeven om me heen hoor!!!

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:13

ik wil me proeven ook wel uit me hoofdrijden denk zelf ook zoals de meeste zeggen dat het veel ontspannender is ( dat geschreeuw om je heen Tong uitsteken) maar ik ben bang dat ik het vergeet daarom doe ik het nooit...heeft iemand een tip om het te onthouden?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:20

Citaat:
cle0o_o0 schreef:

In het begin deed ik het altijd zo, maar toen kreeg ik een keer 'op mijn kop' van een jurylid dat ik niet gemeld had dat ik uit mijn hoofd zou rijden (na de proef die ik gereden had, waarin hij mij onterecht toeriep: "je gaat nu verkeerd hoor! o nee, toch niet, rijd maar verder!" Na afloop van de proef riep hij mij bij zich, waarna hij zich verontschuldigde voor zijn vergissing, maar of ik het in het vervolg dan wel wilde melden. Dus dat doe ik tegenwoordig dan maar braaf bij alle juryleden.

Trouwens, hebben jullie ook dat je zoveel complimentjes krijgt van ringmeesters enzo? Ik echt bijna elke keer: "knap hoor, helemaal uit je hoofd"
Op indoors vinden niet alle ringmeesters het fijn, normaal hoorden ze "X halthouden en groeten" en dan wisten ze dat ze de deur open konden doen, nu moeten ze wachten totdat ik roep dat de proef is afgelopen en dat de deur open mag.

Buiten meld ik het nog regelmatig tenzij een jury beetje haatig lijkt en al niet zo blij is dat ik me zoiezo meld Slapen Maar binnen zijn die hokjes meestal zo hoog.. Clown

Ik krijg idd ook erg veel complimentjes, van bijna iedereen die weet dat ik uit mn hoofd rijd.. Idd zijn ringmeesters het er niet altijd even mee eens of even handig mee, ik heb wel eens gehad dat ik in uitgestrekte stap bezig was en wil de ringmeester ineens de balk weg halen omdattie dacht dat ik al klaar was omdat er niemand aan het lezen was..

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:24

hahaha ja dat kan je ook mee maken ja...of dat je niet ziet dat de jury zijn hand op steekt ofzo en je gewoon eeuwen lekker aan trijden bent in de baan hahah ( zou echt iets voor mij zijn Tong uitsteken )

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:28

haha idd.. ik zorg er daarom altijd voor dat er iemand langs de kant staat om het seintje op te vangen ..

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:30

ja oke dat is handig...ik sta met stil of rij een rondje buiten de baan tot het seintje gegeven word en dan kom ik gewoon over A-C binnen... maar ga wel voor het eerst met de onderlinge uit me hoofd rijden Tong uitsteken

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:04

ik moest vroeger op de EK observatiewedstrijden de proeven uit mn hoofd rijden en dit beviel me super.. en nu tegenwoordig rijd ik ze weer uit mijn hoofd, het bevalt me goed en je kan je veel beter concentreren.. mn ouders gaan wel altijd mee en meestal doe ik de 1e uit mn hoofd en soms leest mn moeder de 2e dan voor. dan verwar je je niet zo snel.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:52

marjolein88 schreef:
ik moest vroeger op de EK observatiewedstrijden de proeven uit mn hoofd rijden en dit beviel me super.. en nu tegenwoordig rijd ik ze weer uit mijn hoofd, het bevalt me goed en je kan je veel beter concentreren.. mn ouders gaan wel altijd mee en meestal doe ik de 1e uit mn hoofd en soms leest mn moeder de 2e dan voor. dan verwar je je niet zo snel.

EK observaties zijn nog steeds uit het hoofd, maar in de regelemten staat dat iedere internationale pony proef uit het hoofd gereden dient te worden da zijn dus alle 3 de proven voor 20-60 baan maar als ik zie hoe weinig een proef maar uit het hoofd wordt gereden kan ik dat toch niet helemaal serieus nemen, behalve op de kampioenschappen etc.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:02

Urielle schreef:

Mijn man (die zelf niet rijdt en ook geen verstand van rijden heeft) leest netjes mijn Z1-proeven voor en ik vertrouw hem er meer mee dan menig andere voorlezer.
Hij gaat al vanaf de L2 met me mee op wedstrijd en leest sinds de M1 ook altijd voor. Als we in een nieuwe klasse komen, leer ik hem wat de nieuwe onderdelen inhouden.
En dingen die hij niet moet lezen (zoals bij de keertwending het punt waarin de verzamelde stap beoordeeld wordt) streep ik vantevoren door.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:03

cle0o_o0 schreef:
marjolein88 schreef:

EK observaties zijn nog steeds uit het hoofd, maar in de regelemten staat dat iedere internationale pony proef uit het hoofd gereden dient te worden da zijn dus alle 3 de proven voor 20-60 baan maar als ik zie hoe weinig een proef maar uit het hoofd wordt gereden kan ik dat toch niet helemaal serieus nemen, behalve op de kampioenschappen etc.

Ja op zo'n observatie wedstrijd rijd je dan bijv landenproef. en die moet uit het hoofd. en komt ook voor dat er maar een proef gereden hoeft te worden dus dan is het makkelijk:P en verplicht ook nog..

JanineN

Re: uit je hoofd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:29

ik ga vrijdag voor het eerst uit me hoofd rijden Lachen
vind het spannend ben bang dat ik de helft vergeet...maar ik ken de proeve nu al uit me hoofd en ga vanavond ffies oefenen kijken of ik het dan nog weet Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:39

ik ga dit weekend ook eens uit mijn hoofd rijden, kijken hoe dat bevalt Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:34

Succes, ik ga van het weekens m'n proeven eens allebei uit mijn hoofd proberen te rijden.. (was eerder niet echt logisch aangezien dit de belangrijkste proeven zijn) Maar dat gaat wel lukken denk, een proef en kür lukt ook dus dit vast ook wel:P

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:30

haha ik heb nog nooit een proef uit me hoofd gereden ik denk ook dat als ik dat ga doen dat t echt een en al flutzooi gaat worden hah

maar ik wens je heel veel succes met je proef!!