Overgang van L2 naar M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Re: Overgang van L2 naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:15

Idd!!!

ryannefalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:23

ik rij zelf nu M2.
Waar je rekening mee moet houden is dat je als je overstapt makkelijk een winstpunt kon halen in de L2. De meeste mensen denken alleen aan de nieuwe dingen die er bij komen: schouderbinnenwaarts, contra enz. maar je wordt ook strenger beoordeeld op de dingen die je al had in de L. heb je nu bijvoorbeeld een 7voor de middendraf of een overgang dan kun je daar meestal wel een punt van aftrekken. Waarom? niet elke jury mag M jureren daar moeten ze een apparte curses voor doen. de meeste jury's mogen alleen B en L jureren. Daar krijg je dus punten van, maar van een jury die normaal alleen de hogere klasses jureerd wordt je gewoon veel strenger beoordeeld. En er wordt meer van je verwacht!!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:34

ryannefalco ik denk dat jij wel gelijk hebt. Ik had eerst B-L jury's
en ik heb zondag een Z jury!

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:33

Ik vond juist dat ik in de M1 veel minder streng word beoordeeld! Ik had ook gedacht dat het heel moeilijk zou gaan worden omdat ik in de L2 helemaal niet ze geweldig ging, maar mijn punten waren in de M1 meteen veel hoger dan ik in de L2 ooit gehad heb...
Helaas gaat het nu niet meer verder want mijn paard heeft hoefkatrolontsteking hebben we deze week ontdekt

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:59

ik heb nu L2+3 wp. Ik vraag zich af of overgang naar M1 voor mij en mijn paard geen probleem is.
Mijn paard kan dik 5 meter gebroken lijn contragalop.
Schouderbinnenwaarts gaat nog matig maar in stap doet ie heel erg goed en dat komt nog wel goed.
overgangen is goed maar alleen draf en dan halt en vierkant moet nog aan gewerkt worden.
volte 10 meter kan hij makkelijk en soms mag wel wat meer impuls.
mijn paard loopt niet diep.

wordt M1 voor ons geen probleem ?

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:27

Nou mijn M1 debuut is goed gegaan, eerste met 189 en tweede met 184.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:34

nou mijn M1 debuut ging niet zo lekker, hij is gewoon niet voorelkaar, dat wist ik ook wel maar ik vond het zonde om de wedstrijd te annuleren, je leert er immers toch wel weer wat van!
Ik had 173 en 170... SB ging slecht...(4-en) en lengtebuiging/kantelen door de hele proef... ben ook niet aan de afwerking van de proef toe gekomen. Wel een heel verschil hoor of je nu bij een b/l jury rijdt of bij een z-jury!!! Ik heb nu gelukkig weer wat tijd om aan die heel belangrijke basis te werken als dat pas weer in orde is, dan ga ik nog een poging wagen

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:43

Was niet mijn debuut maar wel voor het eerst met de nieuwe proefjes. Ik had 165 en 170

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:34

Heb dus gisteren mijn voorlopig(hopelijk.... als de behandeling aanslaat) laatste wedstrijd gereden en ik had 188, niet slecht dus. Hoeveel punten zou ik wel gehad hebben als ie goed zou zijn geweest, ik wil het niet weten geloof ik...
En voor iedereen me voor dierenbeul uitmaakt. Jumper is niet kreupel en vind het prachtig om op concours te gaan, dit was alleen om de nieuwe ijzers uit te testen en als een soort 'afscheid' zeg maar. Voorlopig gaat ie het heel rustig aan doen!

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:06

Ik blijf voorlopig in de L2, punten de punten, maar op de wedstrijd kan ik Jo niet zo laten lopen als thuis in de training. Ik wil eerst mijn wedstrijdspanning wat beter onder controle krijgen.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:35

ik heb een tijdje terug(3weken) een wedstrijd gehad die niet met startkaart gereden werd(onderling)
daar heb ik M1 gestart en het ging eigenlijk best goed, alleen het aangalloperen op de rechte lijn moet ik nog iets meer oefenen maar verder echt toppie!:D
had 186punten dus anders mooi een winstpunt en moest tegen mezelf haha maargoed ik vond de overgang niet zo erg groot
had voor alle oefeningen die erbij kwamen een 7, dus ben trots:D(SB,4passen achterwaarts, middendraf..doorzitten, contragalop ect.

zelf ben ik van plan na de zomerselectie's over te gaan naar de M1, ben ondertussen ook alweer L2+8 en dat uit 10proefjes..
zou als ik jou was gewoon over gaan wanneer je denkt er klaar voor te zijn, proberen kan geen kwaad je leert het vanzelf wel door de kritiek die op je protecol staat..
succes groetjes!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 19:42

marcolemar schreef:
ryannefalco ik denk dat jij wel gelijk hebt. Ik had eerst B-L jury's
en ik heb zondag een Z jury!

Dat kan best mee vallen hoo!
Ik had laatst met nieuwe proefen ook een Z jury in de L2... Ik dacht dat het helemaal nix zou worden, en ze was sloom.. Maar was toch nog 6e en 184 punten Dus succes en misschien valt het je mee

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:33

Ik heb persoonlijk niet zoveel moeite gehad met die overgang.
Maar ik wist zeker dat mijn paard er klaar voor was. (anders ga ik niet over)
Ik denk dat, dat het belangrijkste is.
Dat je zeker weet dat jullie er samen klaar voor zijn, en dat je ook goed geoefend hebt op de onderdelen die erbij komen.

(als je er nog neit klaar voor bent, zou ik niet te snel overgaan)

Is het voor jou en je paard de 1e keer dat je M1 gaat rijden?
Dan is het natuurlijk altijd even wennen omdat het voor jullie beide nieuw is.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:37

Als je paard de oefeningen kent... Ik vond de overgang heel erg meevallen. Ik had 11 wp toen ik ben overgegaan (in 8 proefjes). Was de eerste keer m1 1 en 2 met 165 rn 165-2 punten. Als je paard de oefeningen kent en er klaar voor is en je hebt er een goed gevoel over zou ik het gewoon doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:38

mirjamalvaro schreef:
Erleyne zo moet je niet denken over wijken. Het wijken is een voorbereiding voor je schouderbinnenwaarts!

Ik ga 23 april voor het eerst M1 starten en ben ook wel benieuwd of de overgang echt zo makkelijk is als die lijkt.

Ja maar met wijken breng je je paard toch van het binnen achterbeen af.??
Ik vind het een flut oefening.
Ik train het ook nooit.
Ik doe het alleen in de proef.
Ik train wel schoudervoor en volte vergroten en verkleinen.
Het wijken kent ze dus ik oefen het niet.

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:45

Nou, gister ons M1-debuut gehad en het viel me allemaal reuze mee. Vind de proeven makkelijk te rijden.
Ik had in de eerste proef 178 punten en in de tweede 189 en tweede prijs.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:18

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst de nieuwe M1 proeven gereden en meteen ook voor het laatst, want we hadden 4 winstpunten. Ik ben nu in 5 wedstrijden de M1 uit. De laatste dus 4 wp en die daarvoor 3. Ik ga het dus a.s. zondag maar eens in de M2 proberen. Ik vond de overgang L2/M1 wel meevallen. Ik train mijn paard alleen al goed vooruit. Nu pak ik bijvoorbeeld de appuyementen en de eenvoudige wissels alvast eens spelenderwijs mee. Tegen de tijd dat ik dan Z1 ga starten, is hij daarin bevestigd. Nu heb ik wel het voodeel dat hij van zichzelf makkelijk opgericht loopt en een supermotor achterin heeft liggen!!! Dat scheelt wel. Ik vind het alleen een nadeel dat ik alles moet doorzitten, want hij zit voor geen meter!!

Suzanne37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:23

Ik ga morgen voor het eerst M1 starten: Ben benieuwd. De dingen die erbij komen (SB, contragalop) zijn wel goed bevestigd maar ik ben benieuwd hoe de middendraf gaat nu ik door moet zitten.
We zullen zien!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:38

Ik heb niet het hele topic doorlopen dus als ik in herhaling val: sorry!!!
Alles volgt elkaar veel sneller op, dat vond ik het moeilijkst. Oefenigen zoals SB, travers, contra, keertwending vond ik makkelijker om aan te leren dan de snelle opeenvolging ervan. Zeker omdat die van mij nogal moeilijk kan doen. Veel succes er in ieder geval mee!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:14

ik vond de overgang opzicht ook wel meevallen! heb nu vorige week 4 proeven gereden
1e met 193
2e met 187
3e met 187
en 7e met 165 punten!!
ik moet nog iets meer perfectionister worden in de sb en het afwerken?( maar ik vind het eerlijk gezegd saaie proeven)

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:34

best wel moeilijk als ik zo lees tjonge

Suzanne37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:27

Vandaag mijn M1 debuut gehad: Ging erg goed. Ik vond de proef veel fijner om te rijden dan de L2-proeven alleen de middendraf waarbij ik nu door moest zitten kwam er nog niet echt uit: 2 x 5.
Verder ging het heel goed. Ik vond het juist prettig dat alles wat korter achter elkaar kwam zodat ik m'n paard beter bij de les kon houden.
Mijn voorlezer (echtgenoot) vond de proef ook veel fijner om te lezen omdat alles kort en bondig wordt gevraagd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:51

In de M1 heb ik alle wedstrijden behalve 1 proefje winst gehad en vaak zelfs 2. Maar dat had ik in de L2 ook. Ik vond de overgang niet spectaculair, maar dat was met de oude proeven..