De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:20

mistY_ schreef:
ik vin het raar dat je niet meer mag groeten.
dat hoort gewoon bij dressuur proeven vin ik dan.
nu kom je ineens bij E binnen ofzo
dat vin ik een beetje vreemd maar ik weet niet of ze makkenlijker
of moeilijker zijn. sommige dingen zijn makkenlijker
bijvoorbeeld dat je tussen 3 letters mag aan springen.
maar ik vin moeilijker dat je in sommige proeven in een
groote volte moet aanspringen.

In de B en L is rekening gehouden met de wat jongere paarden die nog niet zo veel wedstrijdervaring hebben en dus wat spanning kunnen hebben aan het begin van de proef. Daarbij is binnenkomen op de AC lijn best nog wel ingewikkeld.
Om dat te ontzien hebben ze dat binnenkomen eruit gelaten. En nee, men komt ook niet binnen op E. De proef begint zodra je voorbij de A bent.

Wat vind je moeilijk aan het op de grote volte aanspringen in galop?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:26

ik heb gister l1 gereden, ik vond t wel aardig gaan (had 2 punten), maar merkte wel dat bij de eerste proeven (ik reed als 2e) er op safe gejureerd is, net wel of net niet, en er pas na een stuk of 10 starts uitschieters naar boven of beneden zaten.
blijf het een irritant begin vinden (zal wel moeten wennen), maar verder op zich wel leuke proeven (alleen niveau) en anderen manier van juryeren.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:57

Het is nu voor de jury ook moeilijker te zien wanneer de proef echt begint. Je rijd vaak eerst nog een paar rondjes. En eigenlijk kun je na het eerste figuur pas zien van ooo ze is dus nu begonnen, of als je hoort dat de voorlezer begonnen is met leze, (maar in een auto op druk wedstrijdterrein is dit niet altijd goed te horen.
Ik heb al moeten schrijven bij een (nieuwe) L1 proef. En af en toe moesten we echt kijken van ooo ja ze is begonnen .

jorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:30

ik vind het wel heel goed dat ze op de overgangen gaan letten alleen ook wel best lastig want ik rijd nu L2 en heb 7 winstpunten maar ik ga met de onderlinge over 2 weken m1 starten om te kijken hoe dat precies is en het gaat ook wel goed met rijden, maar omdat ze goed op de overgangen gaan letten vind ik dat best wel lastig omdat je vanaf de m1 precies op de letters en goede vloeiende overgangen moet maken.

maar ik houd dit topic ook nog ff goed in de gaten want ik vind dat wel handig al die tips

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:33

unice_lover schreef:
ik vind het wel heel goed dat ze op de overgangen gaan letten alleen ook wel best lastig want ik rijd nu L2 en heb 7 winstpunten maar ik ga met de onderlinge over 2 weken m1 starten om te kijken hoe dat precies is en het gaat ook wel goed met rijden, maar omdat ze goed op de overgangen gaan letten vind ik dat best wel lastig omdat je vanaf de m1 precies op de letters en goede vloeiende overgangen moet maken.

Verkijk je niet op de inhoud: er wordt liever een correcte overgang gezien, dan dat het stipt op de letter uitgevoerd wordt.

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:35

Tyrza, weet jij dit misschien?
Die jonge-pony proeven, hoe zit dat? Moet je dat bij het opgeven vertellen [dat je met een jonge pony start] of...?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:10

Gisteren ook voor het eerst de nieuwe proeven gereden. Mijn vriend in het L1. Poeh dat is echt doorlezen. Ik heb net de proeven herschreven dat het eenvoudiger is om voor te lezen.
En het is in de L1 erg onhandig met alle wisselingen van lichtrijden naar doorzitten en andersom.

L2 vond ik eigenlijk best wel leuk om te rijden. Het loopt voor mijn gevoel best aardig door, geen lange gaten of wat dan ook.

Wel moet ik zeggen dat het gisteren bij ons wp regende er zijn heel veel combi's met 2 wp per proef naar huis gegaan
Het was net sinterklaas, maar dan in april.

_Marissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:19

mijn pony's vinden ze veel makelijker, vooral de pony die ik in de B rij. in die oude proeven liep hij net een wp. en nu loopt hij 199 en 210

Marlon91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:35

vanaf welke aantal punten heb je nu een winstpunt dan.?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:37

aantal onderdelen x 6 = 1 wp
aantal onderdelen x 6,5 = 2 wp
aantal onderdelen x 7 = 3 wp

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:05

Esperanca schreef:
Die jonge-pony proeven, hoe zit dat? Moet je dat bij het opgeven vertellen [dat je met een jonge pony start] of...?

Bij de jonge paarden proeven worden apart rubrieken voor uitgeschreven. Dit kan plaatsvinden tijdens een KNHS wedstrijd. Deze proeven zijn wel zonder WP.

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:09

Ik heb gisteravond voor het eerst officieel de nieuwe proeven gereden. Het viel mij op dat in het L iedereen in beide proeven een winstpunt had. Ik was netjes gejureerd, (reed een behouden en zekere proef) met 176 en 180 punten. Kan helaas niet zeggen dat ik de proeven anders of beter vind geworden.

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:25

Tyrza schreef:
Esperanca schreef:

Bij de jonge paarden proeven worden apart rubrieken voor uitgeschreven. Dit kan plaatsvinden tijdens een KNHS wedstrijd. Deze proeven zijn wel zonder WP.

Okee, bedankt. Maar dan kan je toch net zo goed met een onderlinge meedoen? Ik dacht dat het voor WP's was

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:29

Het wordt voor het echie bejureerd. En een hoop profs, waar deze proeven oorspronkelijk voor gemaakt zijn, rijden geen onderlinge meer mee

Profi's die een hoog niveau hebben mogen niet meer in de basis starten en dit is dus een soort tegemoetkoming. Uiteraard mogen mensen uit de basis gewoon mee doen

Het is zo dat de proeven voor 4 jarigen op L2, 5 jarigen op M2 en 6 jarigen op Z2 niveau worden gereden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:46

mistY_ schreef:
ik vin (...) aanspringen.
Ik vind jou typwerk raar.

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:45

@thyrza: handige tips!
Ik heb eind deze maand m'n eerste wedstrijd. Wel op de manege haha, maargoed.
@Misty: op de grote volte aanspringen vind ik zelf eigenlijk wel fijn, want dan heb je je stelling en buiging al en hoef je alleen je been goed aan te leggen en dan zit je paard goed. Jammer dat dit in proef 9 (L-proef) niet zo is, volgens mij moet ik deze proef rijden met de wedstrijd

ElskedZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:51

[/quote]
Verkijk je niet op de inhoud: er wordt liever een correcte overgang gezien, dan dat het stipt op de letter uitgevoerd wordt.[/quote]

Al moet ik zeggen, dat bij mijn laatste L1 Proef, echt wel gelet werd op de letter, en niet op het correcte rijden van mijn overgang.
Dus ik hoop dat bij de nieuwe proeven, hier toch anders naar gekeken gaat worden!! Wat opzich een heel goed iets is

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:54

ElskedZ schreef:

Verkijk je niet op de inhoud: er wordt liever een correcte overgang gezien, dan dat het stipt op de letter uitgevoerd wordt.

Al moet ik zeggen, dat bij mijn laatste L1 Proef, echt wel gelet werd op de letter, en niet op het correcte rijden van mijn overgang.
Dus ik hoop dat bij de nieuwe proeven, hier toch anders naar gekeken gaat worden!! Wat opzich een heel goed iets is

Volgens de dvd was dat ook wel het geval, er wordt meer gekeken naar de vloeiende overgangen
Vind ik ook wel beter

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:49

Is mijn rubriek weer eens als enige streng bejureerd. (Misschien wel als enige zoals het eigenlijk bedoeld was zo te lezen hihi )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:28

Ik heb gisteren met verbazing de uitslagen op het ponyconcours in Heeze aangehoord. Rubrieken met 20 starts en allemaal een winstpunt (D-L2), maar ook rubrieken waar amper winst gereden werd (oke, die juryleden stonden al bekend als streng) en ik heb punten gehoord die bijzonder laag waren (128, 132......) Volgens mij hebben de juryleden het er ook nog moeilijk mee.

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:39

Nog mensen uity de M2 die gereden hebben (of Z1)
Wat waren de punten van jullie hele rubriej (of gewoon de beste 3 ofzo)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:47

NonnyNancy schreef:
Nog mensen uity de M2 die gereden hebben (of Z1)
Wat waren de punten van jullie hele rubriej (of gewoon de beste 3 ofzo)

En nu in het nederlands?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:49

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 06:51

Ik heb hem al 1 keer gereden...
De oude vond ik toch wel fijner..

xZolox