Wie gaat er 26 augustus naar het RMO Dressuurfestijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:54

Haha ja Anouk die wielrenners zouden ze moeten verbieden Maar ik vond het niet zo erg, moest er wel om lachen. Op het moment dat al die wielrenners langskwamen zat ik net in mijn schouderbinnenwaarts en toen liep hij braaf door, alleen in mijn galop erna werd hij zo vrolijk, hebben we een hoop leuke foto's aan overgehouden haha.

Maar vond het toch ook wel erg lekker om op zondag lekker op mijn stoeltje in het zonnetje alle kuren te bekijken. En heb ook nog de demo van de fysiotherapeute en die van Oot-productions gevolg, erg interessant allemaal.
Maar ik was een partij rood aan het einde van de dag, beetje iets te veel zon gezien, leek wel een kreeft. Maar het was ook zulk heerlijk weer, had haast medelijden met de ruiters die nog moesten rijden, zo warm was het.

Tazz

Re: Wie gaat er 26 augustus naar het RMO Dressuurfestijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:03

Oke...speciaal voor Frunnik een oproep!!!!

Klaar- overs gezocht die op zaterdag 26 en zondag 27 augustus het snelle fietsverkeer willen regelen. Wij bieden een gezellig weekend en eten en drinken op onze kosten

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:54

Ik heb Tazz net gepmd dat ik ook mee wil doen!!! Ik ga ervanuit dat ik int Z1 meedoe, zou wel gaaf zijn.

Ik denk dat we miss een stal voor Ol nemen, dan komen we op vrijdag, dus als je nog hulp nodig hebt met alles klaarzetten?? (denkend aan het gesprek met Anouk 2 weken geleden op Oude Tonge......) haha, uitleg per pb haha

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:49

Moet ik ook nog stallen laten plaatsen....hé ideetje we houden een bokt vrijdagavond

Tentje, caravantje...kampvuurtje

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:57

Tazz schreef:
:D

Moet ik ook nog stallen laten plaatsen....hé ideetje we houden een bokt vrijdagavond

jaaaaaa! dat is een goed idee, lekker barbecuen! Als ik nou bij de manege woonde, kon het wel bij mij thuis, maar dat gaat niet lukken.

De bokt-vrijdag-avond, klinkt goed!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:24

Jaaa Michelle Komt helemaal goed.. Nou hopen dat er een box vrij is bij ons.. Zou wel fijn zijn..

Ja Sandy dalijk krijgen we hetzelfde als met het jan mooy dat we boxen neer moeten gaan zetten haha..

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:27

Citaat:
En heb ook nog de demo van de fysiotherapeute en die van Oot-productions gevolg, erg interessant allemaal.

BEN ER DIT JAAR WEER HOOR!

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:25

Hallo allemaal,

Goh, ik dacht dat ik er vroeg bij was toen ik me deze week voor RMO opgaf.... ben maar net op tijd geloof ik. Had het via iemand hier op de manege (Dirksland) gehoord en heb me meteen opgegeven. Ik ben hartstikke nieuwsgierig en vind het best spannend, want ik heb VANDAAG mijn startkaart binnen gekregen en heb dus nog nooit zo'n soort wedstrijd gereden. Maar ik hoor alleen maar dat het er zo leuk en gezellig is, dus dat moet helemaal goed gaan komen!

Aanstaande zaterdag mijn allereerste landelijke wedstrijd, zie het helemaal zitten! dusse, RMO zal wel B worden dan hé?!

Nog meer mensen die a.s. zaterdag opdirksland starten en ook op RMO?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:11

Tazz schreef:
:D

Heel lang geleden, toen ik nog een lief klein onschuldig penny-meisje was En nog op de oranje hoeve in de zaterdagochtend les reed (zo'n 10-11 jaar terug) Toen hebben we nog wel eens een kampeernacht in de binnenmanege gehouden. Heel de bak vol met tenten

Misschien een ideetje

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:42

Ik zit te denken of ik mee zal doen... Maar misschien is me paard dan wel verkocht.
En ja om met een 3-jarige dan te gaan lijkt me ook niks.
Zal het er morgen eens over hebben op stal. Want het lijkt me wel leuk om mee te doen.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 07:50

Melissamanda schreef:
Ik zit te denken of ik mee zal doen... Maar misschien is me paard dan wel verkocht.
Zal het er morgen eens over hebben op stal. Want het lijkt me wel leuk om mee te doen.

Al ga je er maar heen om je paardje ervaring op te laten doen. Desnoods schrijf je je in voor 1 proefje, mocht het nou op het losrij terrein echt niet gaan, dan start je niet. Voor het zelfde geld is je paardje heel braaf en krijgt ie een ontzettende dosis ervaring mee. Vooropgesteld natuurlijk dat ie normaal gewoon veilig zn rondje loopt en enigszins wat kan.

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:28

Ehhh Michelle, voor deze wedstrijd moet je 2 proeven rijden anders gaat het selecteren de mist in.

En Dewi hartstikke leuk dat je van de partij bent, heb hier nog 2 whippets die zich graag aanbieden voor een demo

Tazz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:32

MirjamN schreef:
Hallo allemaal,

Goh, ik dacht dat ik er vroeg bij was toen ik me deze week voor RMO opgaf.... ben maar net op tijd geloof ik. Had het via iemand hier op de manege (Dirksland) gehoord en heb me meteen opgegeven. Ik ben hartstikke nieuwsgierig en vind het best spannend, want ik heb VANDAAG mijn startkaart binnen gekregen en heb dus nog nooit zo'n soort wedstrijd gereden. Maar ik hoor alleen maar dat het er zo leuk en gezellig is, dus dat moet helemaal goed gaan komen!

Aanstaande zaterdag mijn allereerste landelijke wedstrijd, zie het helemaal zitten! dusse, RMO zal wel B worden dan hé?!

Nog meer mensen die a.s. zaterdag opdirksland starten en ook op RMO?

Haha de eerste vroeg het al eind januari Maar gelukkig kunnen we heel wat mensen kwijt hoor....dus vol zitten we nog lang niet.

Ik had niet gedacht dat er zo vroeg al zoveel animo zou zijn en daarom kunnen deze enthousiaste mensen zich al inschrijven

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:33

Tazz schreef:
Ehhh Michelle, voor deze wedstrijd moet je 2 proeven rijden anders gaat het selecteren de mist in.

En Dewi hartstikke leuk dat je van de partij bent, heb hier nog 2 whippets die zich graag aanbieden voor een demo

Tja das waar. Maar goed, als je een jong paardje hebt, dat wel normaal braaf loopt en al een beetje wat kan, zou ik het niet eens verkeerd vinden om gewoon op wedstrijd te gaan. Niet om te verwachten dat je punten rijdt, maar ik bedoel, vlaggen, tenten, mensen, veel paarden RECLAMEBORDEN..... wat een schat aan ervaring krijgt je paardje daar!

maar goed, ontopic! Ikke doe lekker meeheee.
Ik heb nu al zin in al die zomerconcoursen, heerlijk!

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 08:43

Michelle77 schreef:
Melissamanda schreef:

Al ga je er maar heen om je paardje ervaring op te laten doen. Desnoods schrijf je je in voor 1 proefje, mocht het nou op het losrij terrein echt niet gaan, dan start je niet. Voor het zelfde geld is je paardje heel braaf en krijgt ie een ontzettende dosis ervaring mee. Vooropgesteld natuurlijk dat ie normaal gewoon veilig zn rondje loopt en enigszins wat kan.

Ja, als hij het allemaal goed oppakt kan het wel! Maarja hij wordt in de zomer pas ingereden dus dan zullen we zien hoe hij het gaat doen.
En wie weet ben ik in een gekke bui vraag ik mijn kaart aan en ga ik gewoon voor de ervaring. En misschien is me oude paardje nog niet verkocht dan mag die mee. (of allebei)

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:52

Ik heb ook een pm gestuurd dus als het goed is ben ik ook ingeschreven
ik ga mee doen in het Z1! heb er nu al zin in

weten jullie of het op gras of op zand is??

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:47

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:23

Houd er wel rekening mee dat als je in het Z1 of Z2 geselecteerd wordt voor de tweede dag dat je dan wel een kür moet rijden. Althans zo was het vorig jaar.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:05

Alleen in het Z2 is een kur (dat heeft Tazz me gezegd, zodat ik me niet druk hoef te maken om een kur haha!) Z1 is dus gewoon een normale proef.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:01

He jammer, had jou wel willen zien zweten Vond het juist zo leuk om vorig jar naar de küren te kijken, maar niet iedereen in het Z1 heeft thuis een kür klaar liggen natuurlijk

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:45

Nee maar de meeste Kuren in het Z1 waren nou ook niet echt fantastisch.. De meeste waren gewoon snel en slordig in elkaar geflanst...

Dus nu alleen het Z2 een Kur.. En misschien een wedstrijd voor de Junioren die dan ook een kur gaan rijden! Maar dat is sandy nog aan het uitzoeken.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:52

Ja dat klopt, maar wat ik mij kan hertinneren was het niveau van het Z1 sowieso vorig jaar niet echt van hoog niveau. Het Z2 werd echt bezet met een aantal topcombinaties. Zoal Carola Paauwe die een paar weken later Z2 kampioen zouworden, Lynne Maas die reserve kampioen van het Z1 zou worden en Danielle van Mierlo en Patrick van der Meer. Was echt een spannende strijd waarin gedurfd werd gereden.
Plus het zomerse zonnetje wat mijn stemming positief beïnvloede

Wedstrijd voor Junioren lijkt mij ook wel leuk om te zien. Vond het trouwens vorig jaar ook wel erg leuk dat de prijsuitreiking te paard was, dat zie je nog maar weinig tegenwoordig!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:06

ik dacht net, oh jammer, dan kan ik geen kür rijden af en toe ben ik een beetje blonT. Nou als er zo'n concurrentie komt, dan kan ik het wel schudden Maar we hebben lol, en ik ben allang blij dat ik er mag rijden

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:38

frunnik schreef:
He jammer, had jou wel willen zien zweten Vond het juist zo leuk om vorig jar naar de küren te kijken, maar niet iedereen in het Z1 heeft thuis een kür klaar liggen natuurlijk

haha, nou je zal me heus zien zweten..... alleen dan niet op muziek haha!

Al vrees ik dat ik wsl toch aan een kur moet, als ik idd vd zomer Z1 start. Van onze vereniging is er elk jaar een groot concours in juni en voor het Z 's avonds een kur en ik heb het idee dat ik daar niet onderuit kom haha! Er zijn opt moment maar 2 Z ruiters vd vereniging, dus ik moet wel haha! (maar ja, aangezien ik weet wie er ook is...... weet ik het nog niet)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:13

aangezien deze wedstrijd pas in augustus is, en er niet vooral geslowchat wordt, zet ik dit voorlopig op slot.