iemand het nieuwe proevenboekje al binnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:19

hmm ik zie bij die oevenproefen staan dat je in de L1 wel moet lichterijden tenzij doorzitten word gevraagd..

klopt dat wel? ik dacht dat je juist moest doorzitten

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:28

Lees het topic eerst eens goed door dan weet je het!!!

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:46

ai,wat een vreemde proeven,ik moest soms wel een paar keer opnieuw lezen voor ik het begreep..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:41

ik vind de voorbeeldproeven best aardig, ze zijn over het geheel wel simpeler geworden dan de vorige. Nu nog kijken hoe de jurering gaat worden.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:51

Ik kan de link hier op bokt niet meer vinden waar een nieuwe B en L proef in stonden. Weet iemand de link nog toevallig?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:55

ze staan nu op de knhs site.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:16

Oke, ik snap de L1 proef niet

Punt 4: voor E doorzitten, E afwenden
Punt 5: X volte 15m links doorzitten (zat ik niet al door )
Punt 6: X volte 15m rechts doorzitten (euh ik zat toch al door )
Punt 7: B rechter hand (staat niets bij dus ik zal na punt 6 weer moeten lichtrijden )
Punt 8: Voor A doorzitten..... bla bla bla.....

Je moet dus lichtrijden tenzijdoorzitten gevraagd wordt, wat bij dit kleine stukje inhoud dat het er in mijn ogen erg rommelig uit gaat zien...... Ik ga denk ik toch ook maar die DvD bestellen want anders raak ik dadelijk helemaal de kluts kwijt........

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:35

Ludora schreef:
Oke, ik snap de L1 proef niet

Punt 4: voor E doorzitten, E afwenden
Punt 5: X volte 15m links doorzitten (zat ik niet al door )
Punt 6: X volte 15m rechts doorzitten (euh ik zat toch al door )
Punt 7: B rechter hand (staat niets bij dus ik zal na punt 6 weer moeten lichtrijden )
Punt 8: Voor A doorzitten..... bla bla bla.....

Je moet dus lichtrijden tenzijdoorzitten gevraagd wordt, wat bij dit kleine stukje inhoud dat het er in mijn ogen erg rommelig uit gaat zien...... Ik ga denk ik toch ook maar die DvD bestellen want anders raak ik dadelijk helemaal de kluts kwijt........

Tja dat was dus ook mijn onduidelijkheid.
Het komt omdat bij elk onderdeel bij moet staan of je moet doorzitten of lichtrijden. Staat het bij een onderdeel niet dan moet je dus lichtrijden. In deze proef zou ik het alsvolgd opvatten. Je rijd die voltes en na de tweede volte als je op x komt ga je lichtrijden. Onzinnig is het zeker. In de huidige proeven staan er ook zulke rare dingen in.

Ach ik zie wel. Ik bestel geen dvd vind ik de kosten niet waard. Copieren zal znel na de eerste uitgave wel gebeuren.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:42

Ik heb de DVD en het nieuwe boekje besteld, maar heb nog niks binnen.
Ik kan de link niet openen heb geen acrobat reader ofzo

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:43

Nou dan zijn we het dus eens Duidelijk is anders.

Ik kan idd ook wachten tot de kopieen verspreid zijn Maar ik wil toch wel graag weten hoe de juryleden worden geinstrueerd over hoe het eruit dient te zien !!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:44

dat zal altijd een raadsel blijven denk ik!!
en beinvloeden kan je het toch niet. Ik ga lekker rijden zoals ik denk dat het goed is. Als de jury dat niet kan waarderen dan zit ik niet in de juiste sport denk ik.

AntheaV

Re: iemand het nieuwe proevenboekje al binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:53

Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je je paard ontspannen hebt lopen en zo en dan krijg je dus wel je punten. Heb aleen het idee dat niet iedere jury zich eraan gaat houden maarjah dat kan ook aan mij liggen

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:56

Ik bedoel niet hoe juryleden het perfecte plaatje willen zien. Maar hoe ze de oefening qua lijn, qua doorzitten willen zien.

Idd worden met deze proeven meer vrijheid gegeven aan ruiter en paard, als je dan een fijne ontspannen proef rijd zal dat gewaardeerd moeten worden. Ik hoop ook dat dát dus de grote verandering zal zijn in het nieuwe systeem !!!!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:00

Ik vind de proeven over het algemeen wel aardig. Zitten leuke stukjes in, maar ook dingen die een beetje knullig omschreven zijn vind ik.

Zoals in de M2 proef
F-B schouderbinnenwaarts, B rechtuit (spreekt voor zich lijkt me, maargoed)

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:14

Ik vind de proeven wel beter dan de huidige. Je hebt meer te tijd om een overgang te maken en je kunt er beter naar toe rijden net als je ook in de training zou doen.
Ze moeten het wel wat duidelijker omschrijven wanneer je moet doorzitten en weer lichtrijden, maar dat gaat vast wel goedkomen

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:16

veronoz schreef:
Ik vind de proeven wel beter dan de huidige. Je hebt meer te tijd om een overgang te maken en je kunt er beter naar toe rijden net als je ook in de training zou doen.
Ze moeten het wel wat duidelijker omschrijven wanneer je moet doorzitten en weer lichtrijden, maar dat gaat vast wel goedkomen

Jij hebt wel veel vertrouwen zeg. Ik hoop maar dat het uitkomt

Hanin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:18

@ oosterhoff , ja natuurlijk !! Als iedereen tegen het dezelfde probleem aanloopt, zullen ze vast wat veranderen of zal het duidelijker worden als de proeven worden gereden

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:25

Ja maar ze zouden voor de kickoff eigenlijk al goed moeten zijn. Het gaat om zo'n grote operatie en er zijn zo veel mensen mee gemoeit dat het gewoon vanaf de kickoff, de druk van de proefjes 100% goed zou moeten zijn.... Dadelijk krijgen we wijzigingen omdat het eea niet klopt en dan wordt het allemaal nog onduidelijker.....

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:52

Ik lees net dat de uitlevering van de nieuwe boekjes nog wel even uitgesteld wordt: er is een snijfout gemaakt en dus zijn de boekjes niet bruikbaar (?). Goh... had ook eigenlijk niet anders verwacht van deze KNHS operatie.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:55

Haha dat word lastig voor mijn moeder om voor te lezen, niet alleen wij moeten aan de nieuwe proeven wennen wat denk je van onze voorlezers

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:58

Hoe kan t ook anders

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:18

goldwing schreef:
heb uit betrouwbare bron
de eerste lading boekjes word op 1 februari verzonden niet door de knhs zelf maar door een extern bedrijf

Ik krijg er opeens een stuk meer vertrouwen in..........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:21

GeJe schreef:
Ik lees net dat de uitlevering van de nieuwe boekjes nog wel even uitgesteld wordt: er is een snijfout gemaakt en dus zijn de boekjes niet bruikbaar (?). Goh... had ook eigenlijk niet anders verwacht van deze KNHS operatie.

Nee GeJe, eergisteren zei je nog dat JIJ zou ze per 1 februari hebben, dus op 1 februari kom ik ff langs........... Afbeelding

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:04

Klopt helemaal en natuurlijk ben je van harte welkom in Rolde, maar helaas blijkt nu ineens (staat niet eens op de site van de KNHS) dat er dus problemen zijn... Zoals het nu lijkt, kan ik je dus (voorlopig) geen boekjes leveren.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:42

Ik dacht dat vanaf de M1 ook in een 20-60 bak werd verreden?.....Weet eigenlijk zelf ook niet hoe ik daar bij kom Zal ik wel gedroomd hebben ofzow haha
Wel ff wennen hoor die nieuwe proeven...dan heb je pas vanaf 180 punten een winstpunt...klinkt zo raar en bij het Z 204 ofzow?
Moet er echt ff aan wennen