Zelf inzingen is wel handig als je paard heel erg op jou stem reageert (nou ja, niet altijd natuurlijk). Maar dan moet je wel kunnen zingen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anoukie schreef:Ctal schreef:Die amerikaanse amazone ( ff dr naam vergeten) klein vrouwtje op groot paard. Dacht dat ze 3e of 4e was op OS die heeft ook een gave kur vind ik..ook met stukjes zang. Stukje Aretha Franklin. Vind t de kur wel gaver maken eigenlijk
Ja maar die kur viel dan weer niet in goede aarde, veel te veel zang (en daar ben ik het ook helemaal mee eens).
CarmN schreef:Zelf inzingen is wel handig als je paard heel erg op jou stem reageert (nou ja, niet altijd natuurlijk). Maar dan moet je wel kunnen zingen.
sanne_ schreef:Sja...het is wel een Amerikaanse. En filmmuziek met veel kreten à la AF is natuurlijk wel typerend voor wat wij zien als 'Amerikaans'. Dus wat dat betreft is het wel weer goed gekozen bij de combinatie.
Als Hubertus Schmidt hierop zou gaan rijden, zou ik gaan huilen denk ik...
sanne_ schreef:CarmN schreef:Zelf inzingen is wel handig als je paard heel erg op jou stem reageert (nou ja, niet altijd natuurlijk). Maar dan moet je wel kunnen zingen.
Nee hoor, hoeft niet. Anky kan dat ook niet. Daar is een heel hadnig foefje voor en dat heet autocue. Het maakt de geluidskwaliteit er vooral niet beter op en mensen met een goed oor horen het ook wel, maar daarmee kun je wel valse nootjes wegpoetsen.

CarmN schreef:Ooh, als ik een kür zou maken (niet dat dat ooit gaat gebeuren) dan wil ik hardcore!
Ik dacht precies het zelfde
Bettine schreef:sanne_ schreef:Sja...het is wel een Amerikaanse. En filmmuziek met veel kreten à la AF is natuurlijk wel typerend voor wat wij zien als 'Amerikaans'. Dus wat dat betreft is het wel weer goed gekozen bij de combinatie.
Als Hubertus Schmidt hierop zou gaan rijden, zou ik gaan huilen denk ik...
Moet ik ook al bij die dramatisch slechte poedersuiker die hij nu heeft...
).
Horsedances schreef:maar om popnummers uit de de jaren 60-, 70-, 80- etc.. te gaan verkrachten door er synthesizer nummers van te maken is naar mijn mening een grote schande.
.
?
we moeten dan vanalles doen voor de clubkampioenschappen.. ik ben nu een kür aan het maken op trance/dance muziek, met een tintje disney (lion king e.d) Ook komt in mijn kür riverdance voor 
). Gebruik je bekende nummers, dan kun je twee dingen kiezen: óf je gaat knippen en plakken, óf je speelt alles even na. Gezien de kosten van het laten inspelen van een kür met zuivere instrumenten is dit vrijwel nooit een optie. Je kunt er een synthesizer tegenaan knallen, maar ík krijg dan altijd een 'my first Sony' gevoel. Ik vind het lelijk en hoe mooi de rest van de kür ook is, een synthesizer geeft me zo'n gevoel van afkeer dat ik me in moet houden om niet om te draaien en gillend weg te rennen.
.
. Prima dat iemand bepaalde voorkeuren heeft en die uitspreekt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je een ander volledig moet afbranden die het anders doet dan dat jij mooi vindt. En geloof me, Theo is daar echt een meester in. Niet voor niets dat hij op tig andere fora o.a. om die reden ook geband is
. sanne_ schreef:Maar het gaat er even om wat nu over het algemeen wordt gewaardeerd en wat niet.
Anoukie schreef:Ctal schreef:Die amerikaanse amazone ( ff dr naam vergeten) klein vrouwtje op groot paard. Dacht dat ze 3e of 4e was op OS die heeft ook een gave kur vind ik..ook met stukjes zang. Stukje Aretha Franklin. Vind t de kur wel gaver maken eigenlijk
Ja maar die kur viel dan weer niet in goede aarde, veel te veel zang (en daar ben ik het ook helemaal mee eens).
Horsedances schreef:Naar mijn mening beginnen we in Nederland onze voorsprong op het gebied van kürmuziek heel snel te verliezen. Op één van de laatste wedstrijden in Nederland hoorde ik zes keer Pirates of the Carribeans, en natuurlijk tig-keer de Riverdance. Verder hoor je tegenwoordig bijna nooit meer echte instrumenten, het is bijna allemaal synthesizer gekweel. Als je bijvoorbeeld trance-muziek gebruikt (zoals Edward) is het gebruik van synthesizer geen probleem, maar om popnummers uit de de jaren 60-, 70-, 80- etc.. te gaan verkrachten door er synthesizer nummers van te maken is naar mijn mening een grote schande.
Een jurylid merkte laatst terecht op dat de muziek in Nederland een steeds groter Zeeman-gehalte kreeg. Met een beetje moeite kan iedereen het zelf veel beter dan wat er nu allemaal ten gehore gebracht wordt.
), zijn de kuren écht beter geworden, en klinken niet alle kuren op bijv een NK alsof de boxen zijn gesprongen.