Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:42

Ohw ja sorry... Bijna vergeten, haha!

KarinvdM

Re: Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:43

CGJ12 schreef:
Barbara_m schreef:
Blijven lachen, borstjes vooruit en dan moet je toch ook kunnen winnen .

Jij hebt gemakkelijk praten...........

Wil je wat kledingstukken van me lenen??

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:46

KarinvdM schreef:
Antoontje schreef:
ja inderdaad. Als je een beetje een strenge jury hebt, en een paar foutjes heb je zo een paar 4en. En dan heb je al snel een verliespunt.
Als je ook een kijkerig paard hebt zit het helemaal mis.

Als je 50% scoort gaat er echt heel veel fout...

@CGJ, dit soort fouten zouden absoluut niet mogelijk moeten zijn...

tja nouja er moet veel misgaan, misschien wel, maar al is jou paard een beetje kijkerig en hij wil ergens niet langs, dan heb je al snel een paar flinke onvoldoendes. Of een onervaren paard, dat nog niet vaak ergens anders is geweest, en een beetje een strenge jury, heb je zo een verliespunt. Ik denk dat het sneller gaat dan jezelf denkt...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:12

Bij het springen lijkt het wel of niemand het erg vindt om een VP te rijden, bij dressuur zou het een ramp zijn?
Misschien moeten de gedachten om, nu constateren al veel jury's dat ze combinaties in de ring krijgen waarvan ze zich afvragen: hoe zijn die in deze klasse terecht gekomen! En dan bedoel ik niet een kijkerig paard dat de mist ingaat, maar paarden met echt fouten in de basis.

Als( met de nadruk op als) er nu in de B en L daadwerkelijk beter gereden en gelijk beter( lees, duidelijker) gejureerd gaat worden, zou je die basis fouten in de M niet meer moeten tegenkomen.

Als je geen basisfouten meer zou tegenkomen in de M, dan scoor je ook bijna nooit onder de 50%.
Doe je dat toch, dan heb je nog zoveel huiswerk dat het misschien wel fijn is om naar de L terug te keren( of thuis te oefenen)

Het zou DE manier kunnen zijn om de puntjessmokkelaars uit een te hoge klasse te houden.
Voorbeeld, een amazone rijdt al 2 jaar in de B, heel af en toe een puntje maar over het algemeen lijkt het nergens naar en zit er ook geen verbetring in. Paard is braaf en daarom af en toe een sinterklaasjury die dan toch 156pt geeft. Na 2 jaar en 50 proeven zijn er 10 WP en gaat deze combi rustig in de L1 verder. Daar horen ze al niet thuis, maar een VP is met de huidige regeling eigenlijk nooit aan de orde. En zo sukkelen ze door, maar volgend jaar dus niet meer.
Dan krijgen ze een VP al snel aan de broek en gaan ze terug naar de B en hoeven de jury's in de L al niet meer zich af te vragen hoe ze in het L zijn gekomen.( laat staan in de M)

Past dus wel in de lijn van de KNHS om de dressuurwedstrijden op een wat hoger niveau te brengen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:20

amondi,
- je kan niet degraderen uit het L1
- je moet pas degraderen bij een stand van -10

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:24

jeejtje en ik hoop nog wel dat ik in Januari kan starten..maar ik blijf dan nog maar even lekker doortrainen helaas

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:31

Lielle schreef:
amondi,
- je kan niet degraderen uit het L1
- je moet pas degraderen bij een stand van -10

Pas bij min 10? Dan zie ik helemaal geen probleem voor de ruiters, je doet dan alleen langer over de klasse waar je slecht in rijdt. Volkomen terecht lijkt mij.
( ik vraag me echt af hoe slecht je moet zijn om 10 verliespunten te rijden, dan ben je hopelijk allang gestopt. Ik bedoel 1 keer een dramaproef, jammer dan, maar nu moet je dus minstens 4 keer zo'n drama rijden)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:32

Citaat:
Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:21

Nou als ik zo dramatisch zou rijden, zou ik na een paar keer vrijwillig degraderen (dat kan toch?)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:55

amondi schreef:
Bij het springen lijkt het wel of niemand het erg vindt om een VP te rijden, bij dressuur zou het een ramp zijn?

Mee eens............

Maar als ik een jong en onervaren paard voor het eerst start in het M-springen en het beestje eindigt met zijn bek middenin de derde oxer van de driesprong, dan mag ik vrijwillig afgroeten en zonder verliespunten het parcours verlaten............
Hetzelfde geldt voor mijn ZZ paard die opeens héél vreemd tegen de sloot aankijkt en met geen 20 stokslagen ook maar in de buurt van die sloot wil komen. Ook dán mag ik afgroeten zonder verliespunten............

Reken daarbij dan ook nog even het feit dat een net foutloos parcours (zonder toptijd in de barrage) gewoon 2 (TWEE) winstpunten oplevert. Bij de dressuur moet je ongeveer WINNEN om 2 winstpunten te krijgen. De rest van de prijswinnaars krijgt er maar eentje.........
Daarbij moet je weten dat je in het springen maar 30 (DERTIG) winstpunten nodig hebt om Z-springen te worden vanuit het B.
Bij de dressuur 50 (VIJFTIG).
Voor mensen die niet versneld mogen promoveren is dat een heidens karwei.

En dan ben je gewoon IETS zuiniger op je winstpuntjes denk ik..........

Het gekke is trouwens dat deze maatregel allleen de beginnende ruiter nadelig treft, maar niet de ervaren of professionele ruiter ...........
Die ruiter mag namelijk versneld promoveren........... ook als ie in het voorgaande weekend net 6 verliespunten had gekregen..........
En terecht.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 08:47

Heel goed GCJ! Duidelijk neergezet.

Uit andere topics en antwoorden van het KNHS had ik al begrepen dat de WP bij een correct lopend beestje je om de oren moeten gaan vliegen vanaf april. Uitgangswaarde van iedere oefening een 10( om maar een voorbeeld te noemen) Dan snappen we nu misschien ook het waarom daarachter.

Je raakt ze net zo makkelijk weer kwijt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:49

Ach ik ga met mijn onervaren dier eerst de jonge paarden proeven in, kan je geen winst en geen verlies rijden.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:09

Maar bokkers, iedereen grijpt zich nu vast aan de 130 punten als verliespunt, maar dat is natuurlijk niet zo. De puntentelling word ook heel anders, er zijn veel meer onderdeling om punten op te geven, waardoor het minder snel (of voor sommige combi's misschien juist sneller ) verlies word gereden.

Ik zag in de P&S dat er ook een verandering was bij de leeftijdsgrens paarden, weet iemand hier iets over?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:11

blz 1

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:15

Volgens mij wordt er over percentages gesproken en niet over punten.
50% is 150 punten, dus allemaal "voldoendes" en dan heb je een verliespunt tenzij men de benaming van de punten( eindelijk) gaat aanpassen.

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:28

amondi schreef:
Volgens mij wordt er over percentages gesproken en niet over punten.
50% is 150 punten, dus allemaal "voldoendes" en dan heb je een verliespunt tenzij men de benaming van de punten( eindelijk) gaat aanpassen.

als het goed is komen er ook meer onderdelen in de proef en worden sommige onderdelen die in elkaar zijn gestroomt apart beoordeeld.
Dus dan heb je al wat meer punten bij elkaar.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:33

maar dat maakt niet. Je moet nl 50% scoren en nu zou dat 13/0 punten zijn, en straks is dat 150.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:46

toch vind ik een verlies punt rijden bij 130 niet slecht
je hebt dan wel een echte bagger proef neer gezet.

Heb je een jong paard en moet je verplicht hoog starten, start je toch HC om hem aan de concours omgeving te laten wennen?

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:50

Lielle schreef:
maar dat maakt niet. Je moet nl 50% scoren en nu zou dat 13/0 punten zijn, en straks is dat 150.

Precies, maar er zijn ook meer onderdelen. De winstpuntgrens wordt niet aangepast? Of komt die nu bij 164?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:53

Hoeveel is 50% van 300?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:06

winstpuntengrens blijft op 60 % dus 180 = 1 wp. < 150 is een verliespunt.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:12

Inderdaad, een verliespunt bij 130 punten vind ik normaal. Want dan heb je gewoon heel slecht gereden!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:13

ik heb er ook geen problemen mee!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:48

Als ik nou in de toekomst een paard heb dat nergens meer de hoek in wil, en ik vrees daardoor een verliespunt te rijden. Kan ik dan ook gewoon 3x foutrijden, uitgesloten worden door de jury, en dus geen verliespunten krijgen?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:48

55% zou ik dus echt de druk op moeten voeren om voor 1 april me 1ste puntje tehalen... was ik zo blij dat je gewoonmocht lichtrijden, zodat we nog een kans hadden.. schrok ik me weer dood van dit.

maar 50% is nog gewoon te doen. en als ik onder die percentage komt, dan is een verliespunt ook redelijk, want dan heb je gewoon niet goed gereden. maar ja.. moet eerst nog maar dat puntje zien te halen, dus kan niet eens degraderen

en daarna bedenk ik me nog wel of ik nog ga starten.. wil dat puntje niet verliezen moet er hardgenoeg voor werken