Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:28

Zo zeg, ik had niet gedacht zoveel reacties te krijgen.....

Ook ik ben van mening dat het eigenlijk fijne info is om van te voren te weten welke jury je hebt, vooral omdat je dan een beetje kunt inschatten hoe je moet rijden! Aan de andere kant denk ik dat je voor jezelf rijdt en niet voor een jury......

Ik zie het wel hoe iedereen reageert op de startlijst, hij staat op internet.......

Valena

Re: Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:00

Ik weet dat ruiters altijd nieuwsgierig zijn naar de betreffende jury, maar ja, volgens mij rijd je inderdaad voor jezelf en niet voor de jury. Wel weet ik uit eigen ervaring dat mensen soms inderdaad vanwege de jury wegblijven bij dressuur. Bij voltige blijven mensen niet weg, maar trekken wel een lang gezicht... Daar zijn niet alle juryleden geliefd en er zijn er maar een paar in NL dus je treft vaak dezelfde.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:02

Soms kijk ik zelf niet eens wie de jury is Ik rij gewoon de proef en ik ben van mening dat als je goed rijd, dat je bij iedereen winstpunten scoort, streng of gul

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:49

Ik zet nooit de jurynamen bij de startlijst, en inderdaad om dezelfde rede dat er bepaalde mensen afmelden als ze een niet gunstige jurynaam zien staan. Een enkele keer belt er iemand om te vragen wie de jury is, dan vertel ik het wel gewoon.
Ik let er zelf niet zo op welke jury er zit als ik moet starten. Ik wil gewoon voor mezelf rijden en daar punten voor krijgen, ik ga niet bij de ene jury dit en bij de andere jury dat doen om maar punten te verzamelen.
Ik heb het deze zomer wel gehad dat ik een jury had die echt werkelijk nooit punten weggeeft, ik had echt een hele goede proef gereden maar wist dat de betreffende jury toch nooit punten zou geven, ik was dan ook zeer verbaasd dat ik 170 (1e) punten had gekregen voor mijn proef (2e was 156)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:35

oversized schreef:
En tuurlijk zijn er ook juryleden waarbij ik omgekeerd op mijn paard kan gaan zitten en dan nog een winstpunt haal..

Zien ! Zien! Zien!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:58

Anders zet jij die trent toch even CGJ. Lijkt me wel een keer grappig. Een amazone die de proef achterste voren zittend min of meer doorkomt, heeft volgens mij wel een winstpunt verdient. Dan doe je het toch niet gek lijkt me

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:14

Bij 1 jury neem ik idd niet de moeite om mijn trailer aan te koppelen. Dan maar startgeld betalen. Da's altijd beter als wel starten, belachelijke onverklaarbare punten krijgen, een boel benzine verjagen en met een onbevredigend gevoel huiswaarts keren. Dat vind ik gewoon zonde van mijn tijd en mijn humeur.

Die uitdaging van CGJ durf ik wel aan; een B proef moet lukken. Gooi ik er wel een voltige singel om, anders zit het zo beroerd.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:22

CGJ12 schreef:
oversized schreef:
En tuurlijk zijn er ook juryleden waarbij ik omgekeerd op mijn paard kan gaan zitten en dan nog een winstpunt haal..

Zien ! Zien! Zien!

hahaha, ja die heb ik ook een x gehad.
het was echt ontzettende blubber.
ik moest van hand veranderen in stap.. ik moest m gewoon door de blubber heen trappen, hals strekken deed ze niet.
middendraf vertikte ze.
hoeken sneden we af.
we slingerden.
volte's in galop werden extreem groot (allemaal vanwege dat 3/4 van de bak zware blubber was..)

Alleen het halthouden ging goed.. tja beest was ook blij dat ze ff de voeten niet uit de blub hoefde te trekken.

Oohja ik was 3de van de 25 en had 168 punten.. sloeg echt nergens op!
Maar goed je hoord me dan niet klagen.
je hoord alleen een HUH?? HEH?? hoe kan dat??

hihihi

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:51

wij zetten nooit de jury naam op de startlijst mede om de reden dat er dus mensen met onverklaar bare reden af gaan melden en je met gaten en een hoop werk komt te zitten

Wij hebben voor zowel de ruiters als ook de jury een zwarte lijst
Ruiters komen bij ons een jaar niet meer in de ring als we dus bewijzen hebben dat ze inschrijven en herhaalde keren zonder gegronde reden afmelden of niet op komen dagen ( nog erger)
Maar ook de jury kan bij ons niet meer in het hok komen en dat is dan niet voor een jaar maar die worden gewoon niet meer gevraagd of we moeten helemaal niemand kunnen vinden maar dat is nog nooit voorgekomen
Wij hebben een hele studie gemaakt van de protocollen van de jury en als er dus een jury keer op keer bewijst voorkeuren voor bepaalde paarden of ruiters te hebben en dat komt ook naar voren op de diverse protocollen komt hij niet meer

Zal er 1 leuke annecdote uitpikken ik was zelf mee gaan schrijven in het hok omdat we hem al ergens van verdachten.
Nou ruiter komt binnen voor het eerst in de Z2 jury gaat al meteen met zijn neus tegen de raam zitten want hij moest al zo lang op haar wachten omdat ze helemaal als laatste starte.
Proef ging op sommige punten redelijk maar niet dat je zegt och goed gereden. Maar toen kwam de galop wissel ik wist dat het paard die naar links helemaal niet deed ook niet per ongeluk hij deed die wissel gewoon niet als alleen door draf
Dus nu ook zo wissel werd gemaakt door drie draf passen een 8 zei de jury.
Ik heb die 8 opgeschreven terwijl ik hem heel doordringend aankeek ( schrijver mag niets zeggen) hij keek me aan en wist meteen wat ik bedoelde en had het commentaat Ja maar ik weet dat de ruiter dat wel kan dus die 8 staat
Ruiter had een winstpunt commentaar van de ruiter Volgende keer laat ik mijn paard op stal staan meld me te voet aan en ga weer naar huis heb ik toch een winstpunt want ik hoef bij deze jury niet eens te rijden

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:19

Een nadenkt topic, want idd ik kijk ook altijd of de jury vermeld staat. Nog nooit afgebelt want de meeste jurynamen zeggen me helemaal niks! W.s. veel verse juryleden hier in de buurt.

We hebben echter wel al heel veel juryleden versleten, er is er maar 1 waarbij we echt heel erg gaan twijfelen of het wel zin heeft. Als ik zeg: de man heeft een hekel aan schimmels, maak ik me niet geloofwaardig, maar helaas is het de ongezouten waarheid. En ook al hebben we nu een vos, die proef met de schimmel vergeet ik de eerste 20 jaar niet meer.

Maar onze instructrice is ook jury, dat zou ik wel willen weten van te voren. Ogen als een havik, scherp. Maar tegelijkertijd kan ze zo goed in takt blijven met de klasse die ze jureert, als een halve B baan winst heeft denk je, soepel mens. Maar denk maar niet dat je zo weg komt in de L2, dat vindt ze geen beginners meer, het kwartje moet dan wel heel goed gevallen zijn. En er zijn gewoon juryleden wiens oordeel je zwaarder meeneemt dan anderen.
Als iemand een kreupel paard in de L1 150 punten geeft dan interesseren onze eigen punten me geen r*** meer en dan weet je dat je je tijd en geld wel beter had kunnen besteden.
Maar als ik zie dat een praktijkmens jureert( dus een ruiter die zelf al bewezen heeft hoe het moet en nu ook jury is) dan ben ik heel nieuwsgierig naar zijn of haar oordeel.

Maar er zijn er een paar waarbij ik wel twijfel of ze wel op hun plek zitten in het juryhok, maar dat is al uitgebreidt besproken bij de foutenkijkers.

Gelukkig onthoud ik verder toch geen namen en Saskia al helemaal niet dus zal het wel bij die ene Kl***** blijven.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:07

Een goede actie van Goldwing: zwarte lijst voor juryleden en ruiters! Op deze manier hou je de wedstrijd leuk om aan mee te doen. En toch blijf ik erbij dat het vermelden van de jurynaam op de startlijst standaard moet worden. Wat een onzin om pas bij het aanmelden bij de juryauto te ontdekken wie er achter C zit. Natuurlijk ga je naar een wedstrijd om te starten en er het beste van te maken. Alleen als ik echt geen vertrouwen heb in de beoordeling van een jurylid... waarom dan al die moeite doen, kun je beter lekker thuis rijden die dag en leuk uit eten gaan.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:10

Ben het helemaal met je eens GeJe!

En wat ik al eerder zij bij het ZZGP staat ook altijd jury van te voren vermeld, waarom bij de basis sport dan niet?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:24

Alleen als ik echt geen vertrouwen heb in de beoordeling van een jurylid... waarom dan al die moeite doen, kun je beter lekker thuis rijden die dag en leuk uit eten gaan.[/quote]

Waarom de jury er bij zetten en weten dat je door dat stukje info op de dagen voor de wedstrijd weer dagen mensen zit te bellen achter je computer moet zitten om de startlijsten weer te veranderen en het risiko lopen omdat de meeste secretarissen van een vereniging er nog gewoon een 40 urige werkweek naast hebben, je eigen paard moet laten staan omdat ook wij maar net zo veel vrije uren hebben op een avond als ieder ander

Het komt gewoon heel vaak voor dat ik zelf wedstrijd moet rijden bij onze eigen vereniging en dat ik in 4 dagen niet op mijn paard heb gezeten puur om de wedstrijd goed qua planning te houden en dus bij afmelders mensen moet gaan bellen die de plaatsen opvullen

Ik ken bijna alle jury's maar zal bij een andere vereniging nooit afmelden omdat er een bepaalde jury zit die mijn schimmel merrie niet mooi vind of die bij ons niet meer word gevraagd om te jureren want geloof maar dat ze me dan afstraffen ze kennen allemaal mijn naam net zo goed als ik de hunne ken

Afmelden omdat de jury je niet aanstaat is onzin en daarom ook de namen vermelden van de jury op de startlijst
Denk maar eens aan het werk wat je er een secretaris van een vereniging mee bezorgd en die doen het ook alleen maar uit liefdadigheid en zitten hun eigen tijd aan andere mensen te besteden om hun een leuke wedstrijd te laten rijden

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 11:40

goldwing schreef:
Waarom de jury er bij zetten en weten dat je door dat stukje info op de dagen voor de wedstrijd weer dagen mensen zit te bellen achter je computer moet zitten om de startlijsten weer te veranderen en het risiko lopen omdat de meeste secretarissen van een vereniging er nog gewoon een 40 urige werkweek naast hebben, je eigen paard moet laten staan omdat ook wij maar net zo veel vrije uren hebben op een avond als ieder ander

Het komt gewoon heel vaak voor dat ik zelf wedstrijd moet rijden bij onze eigen vereniging en dat ik in 4 dagen niet op mijn paard heb gezeten puur om de wedstrijd goed qua planning te houden en dus bij afmelders mensen moet gaan bellen die de plaatsen opvullen

Ik ken bijna alle jury's maar zal bij een andere vereniging nooit afmelden omdat er een bepaalde jury zit die mijn schimmel merrie niet mooi vind of die bij ons niet meer word gevraagd om te jureren want geloof maar dat ze me dan afstraffen ze kennen allemaal mijn naam net zo goed als ik de hunne ken

Afmelden omdat de jury je niet aanstaat is onzin en daarom ook de namen vermelden van de jury op de startlijst
Denk maar eens aan het werk wat je er een secretaris van een vereniging mee bezorgd en die doen het ook alleen maar uit liefdadigheid en zitten hun eigen tijd aan andere mensen te besteden om hun een leuke wedstrijd te laten rijden

Ooooooooh er zijn er meer zoals ik......amen!!!!!

Gelukkig regel ik de jury's zelf niet, maar zodra ik een lijst ophang/op internet zet is het commentaar niet van de lucht, en iedereen doet eraan mee!!! Bij de vorige wedstrijd hoorde ik via via dat een aantal niet van plan was om te komen vanwege een bepaalde jury. Ik heb toen via datzelfde "viavia" kanaal laten weten dat ze dat best konden doen, maar dan in heel 2006 niet meer bij mij in hoeven te schrijven, want daar ben ik meteen klaar mee!!! Ze zijn geweest en volgens mij was er ook gewoon winst gereden!

Natuurlijk zijn er jury's die bepaalde voorkeuren hebben, daar ontkom je niet aan, maar ik denk dat het belangrijker is dat je voor jezelf goeie proeven rijdt en die winstpunten komen dan vanzelf wel......

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:57

Ik meld niet af omdat er een bepaalde jury zit. Ik probeer dermate goed te rijden dat ze niet om me heen kunnen. Die keer dat ik van een jurylid waar ik ruzie mee had (echt ruzie) 172 punten voor mijn proef kreeg wist ik ook gewoon zeker dat ik echt sterk gereden had.
De keren dat ik zo rijd dat ik weet dat ik bij jury X wel winst zou hebben en jury Y niet, deel ik in bij de mogelijkheden die je hebt op concours dat het fout gaat - je paard kan ook als de dood zijn van dat ene bloembakje waardoor heel je proef in het water valt. Dat is zonde maar gewoon een misse wedstrijd geweest. Je bent weg geweest, je paard bleef in het wedstrijdritme en heeft weer e.e.a. gezien en wedstrijdrijden is gewoon leuk om te doen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:16

Als ik weet 1 bepaalde jurydame er zit, meld ik me wel af. Wij hebben in de privesferen al geen goeie band en zij is niet in staat onpartijdig te jureren en dan vind ik het zonde om bij haar te starten, dan betaal ik om in een andere bak te mogen rijden ipv onpartijdig beoordeeld te worden op ons kunnen.. Voor de rest zou ik niet afzeggen als ik bv een jury heb waar ik vorige keer lage punten had, dan is het een uitdaging om juist beter te presteren. Maar bij haar is het onbegonnen zaak.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:16

Waarom denken mensen dat je niet komt omdat je bang bent geen winst te rijden? Als ik de reacties hierboven zo lees zijn er andere redenen om niet bij (vaak maar één) bepaalde juryleden te starten.

Alle respect voor vrijwilligers, maar een vereniging die bijvoorbeeld al jaren dezelfde jury inhuurt (gebeurt), is voor mij een gevalletje 'gemak dient de mens" van de betreffende vereniging. Het is vaak zo makkelijk om te klagen. Van alle kanten. Maar als er van duidelijk meer kanten geklaagd wordt, dan is een klein onderzoekje misschien op zijn plaats i.p.v. een dreigementje het circuit ingooien. Tja.. sorry, dan maar niet starten bij die vereniging zou ik zou denken.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:39

Anya schreef:
Waarom denken mensen dat je niet komt omdat je bang bent geen winst te rijden? Als ik de reacties hierboven zo lees zijn er andere redenen om niet bij (vaak maar één) bepaalde juryleden te starten.

Alle respect voor vrijwilligers, maar een vereniging die bijvoorbeeld al jaren dezelfde jury inhuurt (gebeurt), is voor mij een gevalletje 'gemak dient de mens" van de betreffende vereniging. Het is vaak zo makkelijk om te klagen. Van alle kanten. Maar als er van duidelijk meer kanten geklaagd wordt, dan is een klein onderzoekje misschien op zijn plaats i.p.v. een dreigementje het circuit ingooien. Tja.. sorry, dan maar niet starten bij die vereniging zou ik zou denken.

Zal dit even naar mij toe trekken want ik ben hier dus de enige die over een zwarte lijst begonnen is voor ruiters die of niet op komen dagen of zonder gegronde reden regelmatig afmelden

Als je goed gelezen hebt kun je ook opmaken dat wij voor jury leden zo'n zelfde zwarte lijst hebben
Daar zit heel wat uren werk in om tot een beeld van die jury te komen ( komt het structureel voor of is het een prive vete tegen die ruiter) en dat is niet alleen gebaseerd op onze eigen leden maar ook op ruiters van buitenaf

Wij hebben als doelstelling om op 9 wedstrijden in een seizoen ( binnen) een jury maar 1 keer te laten komen. Wij hebben dus niet dat de jury er wedstrijd na wedstrijd zit en er de eigenleden van de vereniging dus uitpikt om die bovenaan te plaatsen

Schrijf dan gewoon niet in als je weet dat een bepaalde jury bij een bepaalde vereniging altijd zit
Hoef je ook niet af te melden

Dat is trouwens hetzelfde als ruiters die jury's volgen en alleen maar inschrijven als ze weten dat een bepaalde jury ergens zit
Die mensen zijn dan vaak bevriend met zo'n jury of presteren er altijd goed, dat zijn de mensen die 1 a 2 dagen vante voren nog bellen of dat ze misschien nog in kunnen schrijven op de reservelijst zodat ze kunnen starten als er iemand uitvalt
Zo'n ruiter heb ik nu ook op de zwarte lijst staan ze schrijft nooit in maar heeft al wel een paar keer de kans gehad om wel bij ons te kunnen starten
De laatste jury liet uit zijn m,ond vallen dat ze lid waren van de zelfde vereniging
Ben eens gaan kijken waar ze woonde en waar de jury's vandaan kwamen waar ze bij gereden had en walla ze komen uit de zelfde streek en op uitslagen lijsten waar ze op voorkomt zaten die zelfde jury's

Dus kom me niet af met gemak dient de mens en dat het onrechtvaardig is dat er mensen op de zwarte lijst staan
Want er zit een heel naslagwerk aan vast voor we tot zo'n beslissing komen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:59

eh goldwing, ik doelde of de post onder de jouwe. Waarbij mensen wordt verteld dat als ze nu niet komen, ze de volgende keer niet hoeven komen. Dat vind ik foute boel persoonlijk.

Maar verder zal het mijn redelijk aan de billen oxideren. Ik rij met veel plezier western tegenwoordig. En wij hebben de regel dat een jury maar 1x per jaar op een bepaalde lokatie mag jureren.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:13

Vaak overwogen, nooit gedaan. Ik durf niet denk ik...
Vind het wel fijn dat de jury er bij staat. Ik heb het gevoel dat ik me dan "geestelijk kan voorbereiden" op de punten.

Wij hebben trouwens ook z'on zwarte lijst.
Maar dat is meer voor ruiters die zich niet afmelden, of de boete na 3 herinneringen nog niet betalen.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:21

oeps iets te snel
ja ook bij ons streven we er naar om een jury maar 1 keer per jaar te laten komen
Maar wij zitten in een accomedatie waar ook western wedstrijden gegeven en ook daar hoor je tegenwoordig dat er regelmatig ongegronde afmelders zijn of gewoon wegblijvers
Het zijn dus niet alleen de engelse wedstrijden die te kampen hebben met deze onhebbelijkheid van de ruiters maar ook de western verenigingen
Want als het bij onze western vereniging is zal het ook wel zo bij alle andere zijn denk ik

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 13:24

Anya schreef:
eh goldwing, ik doelde of de post onder de jouwe. Waarbij mensen wordt verteld dat als ze nu niet komen, ze de volgende keer niet hoeven komen. Dat vind ik foute boel persoonlijk.

Maar verder zal het mijn redelijk aan de billen oxideren. Ik rij met veel plezier western tegenwoordig. En wij hebben de regel dat een jury maar 1x per jaar op een bepaalde lokatie mag jureren.

Haha dat was mijn post denk ik

Ik kan er niet mee zitten als mensen bij ons niet meer willen starten, wedstrijden zitten overvol dus dat is het probleem niet. Ik vroeg me gewoon af of het in de regel vaker voorkomt dat mensen afmelden vanwege een jury en dat blijkt dus inderdaad het geval!

Om terug te komen op het weigeren van mensen, ik denk dat ik behoorlijk coulant ben naar mensen en dat wordt van alle kanten ook beaamd, maar mensen moeten niet tot het uiterste gaan, want dan word ik ook iets minder vriendelijk, en ik denk dat dat ook logisch is!

Voorbeeld? Komt ie:

Dit is een vraag die ik per mail krijg:
ik heb een vraagje maar kan ik er nog op voor aan staande wetstrijd ik sta al op de zondag maar zou dan 0owk graag op zaterdag willen.

A: Kan ik het niet lezen, want ja de jeugd schrijft heel apart tegenwoordig??
B: Mail ik terug, jahoor dat is goed, ik zet je er op zaterdag ook bij, neem extra coupons mee
C: Komt ie doodleuk zaterdag niet opdagen voor zijn eigen proef maar wel met die van iemand anders mee en zegt dan: ooooh niet meer gezien dat ik op de lijst stond......
D: Zegt dan ook nog doodleuk, nee morgen kan niet hoor, we zijn aan het verhuizen dus dat red ik niet!

Snap je dan dat ik giftig word?? Ik hou op twee dagen dus startplekken bezet voor zo'n joch, en uiteindelijk zit ik met een gat op de wedstrijddag zelf! Tegelijk zijn er mensen beledigd die niet kunnen starten omdat ik geen plek heb, maar dan wel naderhand zien dat ze tóch hadden kunnen starten.....

Maar...dit topic ging eigenlijk over hoe mensen omgaan met namen van jury's wel of niet op de lijst, en voorlopig zie ik alleen maar heeeeel veel redenen om ze er dus niet op te zetten.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:31

@daffodil. Dát kan ik wel begrijpen.
Maar stel ik kom altijd en bel 1x op met de melding sorry ik kom niet want ik heb toevallig erge ruzie met jury x. Dat vind ik dus wat anders. Ik bel netjes, ik betaal netjes en kom andere keren keurig wel.

Ook in de westernsport komt het voor ja. Maar een stuk minder gelukkig. Al is het maar omdat er minder wedtrijden zijn om uit te kiezen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:32

Bedenk me net dat er wel 1 jurylid is waar ik niet start, maar dat is om wat vervelende persoonlijke redenen.

Om het jureren van een bepaalde jury zou ik me niet afmelden, hoewel het natuurlijk altijd leuker is als er gewoon een goede jury zit

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 13:41

Anya schreef:
@daffodil. Dát kan ik wel begrijpen.
Maar stel ik kom altijd en bel 1x op met de melding sorry ik kom niet want ik heb toevallig erge ruzie met jury x. Dat vind ik dus wat anders. Ik bel netjes, ik betaal netjes en kom andere keren keurig wel.
.

Nee, dat neem ik ook niemand kwalijk als het een keer voorkomt, en zowiezo neem ik niemand iets kwalijk als er normaal afgebeld wordt, maar het komt inderdaad erg vaak voor dat er zo omgegaan wordt met startplaatsen als in het door mij gegeven voorbeeld.....

Ik had in oktober geloof ik ook een verzoek van iemand of ze naar een andere jury kon of naar een andere dag, maar ik zat zo overvol dat ging dus niet. Dus ik heb tegen haar gezegd je kan wel afmelden hoor, hoef je van mij niet te betalen (had er toch nog zat op de reservelijst) maar toen zei ze: Nee ik kom toch, doe net of ik hem niet zie en we zien het wel! Had ze dus gewoon goeie punten.......dat was dan wel weer heel erg leuk!

Trouwens ik zou liegen als ik niet eerlijk toegaf dat ik uiteraard ook mijn voorkeuren heb voor wat betreft jury's...........