Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amondi schreef:Ik ken ook wel mensen uit het B kader die aan internatiionale wedstrijden mee doen.
Barbara_m schreef:robinbeekink schreef:Er mogen echt alleen D-pony's meedoen, in alle landen.
Spooky van Kristel Frencken liep ook 2x een EK voor dres. pony's. Was een C-pony.
amondi schreef:
Ik ken ook wel mensen uit het B kader die aan internatiionale wedstrijden mee doen.
Maar neem nou het mennen, vriendin van mij is al 5 of 7 keer NL kampioen dressuur geweest, met A welshjes. Tegen al die D pony's.
Nelson Pessoa is wereldkampioen geweest met een krappe E pony,
Waarom zou je ze bij voorbaat uit willen sluiten? Als er proffesioneel mee wordt omgegaan kan iedere goede pony winnen, ongeacht zijn hoogte.
amondi schreef:überhaupt vind ik de argumentatie van de KNHS zwak! Omdat de (gesponsoorde) observatiewedstrijden alleen voor D pony's open is.....
En wat als je een wereldponycombinatie hebt die maar 1.36,9 is?
Volgens de Fei mag je die opstellen, maar omdat er in nederland een paar wedstrijden zijn voor d pony's mag je hier niet geplaatst worden.
Citaat:Nou meiske, spooky was zeker weten wél een C-pony. Weet het namelijk nog heel goed dat de pony's voor het EK gemeten moesten worden. (Gaf toen problemen voor Andrea en Kristel).
Citaat:Deelname aan een internationale rubriek, dan wel een rubriek onder de auspicien van de internationale paardensportbond, de Federation Equestre Internationale (FEI), is enkel toegestaan met een pony tot en met de categorie D, ofwel tot en met een schofthoogte van 1.48 m. zonder hoefijzers, danwel 1.49 m. met hoefjzers.
maartjuh schreef:Wat ik begreep van rob (trainer) toen ik op EK ierland, 2 jaar geleden was. Er mogen alleen D'ers mee doen, maar er schijnen (zei rob) ook c'ers en e'ers ingemeten te worden als D'ers...