MENING: op je eigen tijd starten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: MENING: op je eigen tijd starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:12

Daar zat ik dus ook mee, dat zij zich dus niet aan wou passen. Dat ze ook niet IETS eerder wilde starten, het scheelde mij weer met losrijden....

Je moet het iedereen een BEETJE naar de zin maken. En niks is zo vervelend als hele grote gaten in het programma... voor de jury en voor de deelnemers!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:46

Gjilke schreef:
Dat zoeken we op.

[edit]
Algemeen wedstrijdregelement schreef:
HOOFDSTUK 10 - DEELNEMERS AAN WEDSTRIJDEN
Artikel 10 - Voorwaarden voor deelname

3. De deelnemers moeten op het in het programma vermelde tijdstip
of op het door de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte tijdstip in de ring of bij de start aanwezig zijn.

Volgens mij wordt hier door iedereen overheen gelezen. Als de ringmeester bepaalt dat je eerder moet starten heb je niet zoveel te willen.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:53

Hum tja, das waar...

Maar in hoeverre kan dat? Er zit dus blijkbaar geen vast limiet aan?

Gelukkig houden volgens mij de meeste verenigingen wel rekening met de ruiters, toch? Als je gewoon redelijk met elkaar praat is er meestal wel uit te komen lijkt mij...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:59

Dat lijkt mij ook, maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:08

Op de ZZGP-wedstrijden schuift je tijd ALTIJD op als er iemand uitvalt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 13:44

oh dat wist ik niet, maar dan vraag ik me af; waarom wel bij ZZGP en niet op de basiswedstrijden

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:46

Als het bij mij inloopt ( ik rij menwedstrijden dus iets misschien iets anders) zeggen ze altijd je mag de ring in als je er klaar voor bent. Dus ik mag eerder starten maar het moet niet.

Ik snap dat meisje op zich ook wel. Misschien wist ze niet dat het inliep toen ze ging zadelen en was haar paard nog niet warm. Het zou ook niet eerlijk zijn om haar dan te verplichten eerder te laten starten.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:13

Ik start gewoon wanneer ik moet starten van de ringmeester. Klaar of niet. Moet je maar vroeg genoeg aanwezig zijn.

Ik ben altijd een uur van tevoren aanwezig. En ja, als het niet inloopt zit je een half uur te wachten tot je op kunt zadelen. Aangezien ik dat echt in max. 5 minuten doe.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:32

Bij de meeste wedstrijden wordt aan gegeven dat je een uur van te voren aanwezig moet zijn en als je, je daar aanhoud dan scheelt dat een hoop ergenis zowel voor de organisatie al voor de deelnemers.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:53

Pietra schreef:
Bij de meeste wedstrijden wordt aan gegeven dat je een uur van te voren aanwezig moet zijn en als je, je daar aanhoud dan scheelt dat een hoop ergenis zowel voor de organisatie al voor de deelnemers.

Als ik een uur van te voren aanwezig ben. En er vallen 4 voor mij uit. Dan ben ik dus te laat.

Het gaat dus niet voor iedereen op Ik ben er trouwens meestal anderhalf uur van te voren

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:00

Volgens mij is het ook zo dat je het recht hebt om op je eigen tijd te starten. Ik vind echter wel dat je een beetje rekening kunt houden met de mensen om je heen. Ik was ook op het concours in Lonneker (de starttijd was op de ochtend van het concours of laat in de avond ervoor nog veranderd en dat had ik gemist) Ik was mooi op tijd en zag dus al snel dat ik eerder moest starten. Daar kwam bij dat er ook nog een aantal uitvallers waren. Dan weet je dus dat je je paard snel moet gaan opzadelen. Dat heb ik dus ook gedaan en zodoende heb ik eerder kunnen starten en dat is dus prettig voor de meeste mensen om je heen en de juryleden.
Op je eigen tijd starten is een recht dat je hebt (omdat het losrijden nu eenmaal het belangrijkste moment is van de hele wedstrijd naar mijn mening), maar het is maar net hoe je ermee omgaat!
Rowo: Ik ben nu wel errug benieuwd wie deze persoon is....

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:34

@ Ritmisch, waarom denk je dat je dat recht hebt? In het regelement staat toch duidelijk dat dat niet zo is.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:16

Gjilke schreef:
@ Ritmisch, waarom denk je dat je dat recht hebt? In het regelement staat toch duidelijk dat dat niet zo is.

het is toch echt wel zo, je hebt het recht op je eigen starttijd, mits er iets van te voren op de startlijst staat (iets in de trant van, hou rekenening met inlopen oid)

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:25

LaFunkyJazz schreef:
Gjilke schreef:

het is toch echt wel zo, je hebt het recht op je eigen starttijd, mits er iets van te voren op de startlijst staat (iets in de trant van, hou rekenening met inlopen oid)

Nogmaals: Waarom denk je dat? Kom maar met een artikel waar staat dat je recht hebt op je starttijd.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:50

Gjilke schreef:

Nogmaals: Waarom denk je dat? Kom maar met een artikel waar staat dat je recht hebt op je starttijd.

van de secretariaat (of hoe je dat ook schrijft) van mn vereniging

Ik neem aan dat zij het wel weet
[/quote]

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:02

of op het door de fungerende ringmeester nader vastgestelde en per omroep bekend gemaakte tijdstip in de ring of bij de start aanwezig zijn.

Volgens mij wordt hier door iedereen overheen gelezen. Als de ringmeester bepaalt dat je eerder moet starten heb je niet zoveel te willen.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:55

En er werd dus duidelijk door Rowo aangegeven dat de ringmeester het liet gebeuren.. Dus in dit geval is de eerste regel van toepassing lijkt me!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:18

Dus men start op het tijdstip uit het programma
OF, indien dit niet bepaald is, op het tijdstip van de ringmeester.

Dus bij genoemde tijden op je eigen tijd
Bij nummer op volgorde, (en vallen nummer 1 t/m 9 uit terwijl je 10 bent dan wordt je dus nummer 1 en heb je pech)

Zo begrijp ik dit stukje.

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:30

Ik heb weleens een half uur eerder gemoeten nou dat werk echt niet :S Meestal lassen ze wel een pauze in als het zo ver uitloopt.

En ik heb weleens 2 plaatsen eerder gestart omdat die andere 2 nog niet klaar waren en ik wel zo kun je t ook oplossen

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:03

Dat bedoelde ik ook al te zeggen. Je kunt elkaar ook een beetje helpen als het kan, maar een half uur of nog langer eerder starten is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor je proef.
Een vriendin van mij was 's middags op het betreffende concours (ik 's avonds). Toen ze ging betalen hoorde ze dat haar ring een half uur in liep. Ze ging dus snel haar paard opzadelen en losrijden. Is ze goed en wel aan het losrijden, loopt alles weer een half uur uit (hoe dat kan weet ik niet, maar dit is dus een goed voorbeeld van je goede wil tonen, maar dan toch het deksel op je neus te krijgen..)
Dankzij haar wist ik wel dat het nogal rommelde met de starttijden en ben ik dus mooi op tijd weggegaan...

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:25

Mijn ervaring is dat de meesten niet te beroerd zijn om te ruilen. Ik heb zelf een keer een probleem gehad met de trailer, waardoor ik te laat weg kon. Ik heb toen gelijk het secretariaat gebeld en toen hebben ze gevraagd wie er wat eerder wilden starten. Ik mocht toen een kwartier later. Zelf heb ik mijn paard redelijk snel voor elkaar met losrijden, dus het gebeurt best wel eens dat ik eerder start, omdat iemand anders aangeeft dat hij of zij het niet gaat redden om op tijd klaar te zijn bij bijv. inlopen van het programma.
Vorige maand was de ringmeester trouwens heel strikt op het programma , die liet de volgende combinatie al binnen, terwijl mijn proef nog bezig was. Jury was niet blij...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 10:27

Er staat niks van in de reglementen dat je op je eigen tijd mag starten... maar goed dat is al eerder genoemd! Tuurlijk is het fijn als je gewoon op je eigen tijd kan starten, maar als je op tijd aanwezig bent moet het toch geen probleem zijn om wat eerder te starten!

@ritmisch: ik zal je ff pben, ik ga die naaam maar niet op dit forum zetten