tong over bit tijdens dressuurwedstrijden tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XXGerlienXX

Re: tong over bit tijdens dressuurwedstrijden tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:44

runningkawa goeie opmerkingen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:10

Je moet inderdaad wel goed weten hoe je het doet, maar die gevallen waarbij het verkeerd gaat zijn zeldzaam en waarschijnlijk echt onwetende mensen. Ik heb hierboven beschreven hoe je het vast moet maken, en ook gezegd dat je hem zo strak moet doen dat het net niet afkneld. Eigenlijk is het zo dat de tong een halve cm aan beide kanten smaller mag worden, dan blijft ie goed doorbloedt en kan er niks fout gaan. Tongriem maximaal een uur laten zitten.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:11

tsjah, maar jij weet hoe je het vast moet maken, en dan kun je het hier wel uitleggen, maar als er mensen gaan expirimenteren kan er toch nog een hoop fout gaan dus ik zou het zelf (als toch nog 'onwetend' persoon) in elk geval niet doen als er niet iemand bij is die echt weet waar hij mee bezig is.
want hoe goed jij het hier ook uitlegt, ik denk dat degene die het nog nooit gezien hebben toch onwetend blijven

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:12

voorkomen is niet de oplossing.... probeer erachter te komen waarom hij zijn tong over het bit doet...

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:17

Neonlight schreef:
En op tong bijten is niet iets alleen bij de aangespannen sport. Welke GP ruiter is van de zomer ook al weer gediskwalificeerd vanwege bloed uit de mond? (Kan ook een amazone zijn, weet zo echt niet meer wie het was, alleen dat het gebeurd is)

Alex van Silfhout. Zijn paard Nimbly heeft zich vaker in de tong gebeten. Bleek volgens mij dat hij haken had, dus sinds de tandarts langs geweest is is dat over.