Kur op muziek 15 januari Zevenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:48

Bettine schreef:
Er zijn kürjury's die ik wel eens heb gehad die je plezier behoorlijk kunnen bederven hoor
Tuurlijk rijd ik voor mijn lol, maar het is extra leuk als je dan nog terecht beoordeeld wordt ook

Geen geldprijzen bij een kur? Heb ik nog nooit meegemaakt moet ik zeggen

Hmm, ik ook niet.
En voor de rest sluit ik me er ook bij aan, zeker als je dan zo'n kürwedstrijd voor je lol rijdt en de jury een compleet andere beoordeling geeft dan eigenlijk moest, of je zelf verwacht had. Da's altijd weer een domper

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:44

Als een jury het nodig vind om met een kur een combinatie de grond in te boren zegt dat meer over de jury :p Als iets echt niet goed is hoef je echt geen halelujah te gaan roepen. Maar mensen stoppen er toch heel veel tijd en moeite in dus als jury moet je e.e.a dan zeker positief blijven benaderen. Maar ja, ik ben dan wel een amateur die leuk een kur rijdt, maar dat gaat natuurlijk ook op voor de jury, dat is ook een amateur, dus zo zwaar moet je er ook maar niet aan tillen en vooral blijven genieten van je hobby

db1

Re: Kur op muziek 15 januari Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:57

Voorlopige startlijst is bekend

Aanvang: 18.30 uur Jury: Mw. M. Drohm

Kur op muziek klasse Z1.

Volgnr. Tijd Deelnemer Paard Vader Rijvereniging
1. 18.30 Annemieke Kuster Punera Hand
2. 18.45 Simone Dahlberg Kathy Rex Magna
3. 19.00 Kimberly Delissen Kalibro Chronos
4. 19.15 José van Essen Sjapoer Contango
5. 19.30 Sabine Bouwman Riverdance

Pauze tot 19.45 uur

Kur op muziek klasse Z2.
1. 19.45 Jan Peter Weenink Sebo’s PucciniUlft
2. 20.00 Karin Pettersson Cleopatra Cavaler
3. 20.15 Lizanne Wigmans Lafayette Grafiet
4. 20.30 Jolanda TimmermansLois Michelangelo
5. 20.45 Dirk de Haas Passion Krack C
6. 21.00 Marlon van Wissen Puskas
7. 21.15 Bettine v. Harselaar Joop Michelangelo
8. 21.30 José van Essen Rozarijke Gribaldi

Best wel leuke groepjes, Jose van Essen en Dirk de Haas zullen naar mijn idee (indien ze geen grote fouten maken) wel hoog eindigen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:00

Ik ga proberen er te zijn!!! Misschien pas vanaf het Z2. Heb de dag erna namelijk tentamen en ik leer altijd alles op het laatste moment

Welke bokkers rijden er nou mee? Jolanda, Bettine?

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:05

Weet iemand wie dit is

2. 18.45 Simone Dahlberg Kathy Rex Magna

Ik kom nl ook uit die buurt en heb een aantal jaar geleden een zwarte merrie van Rex Magna die Kathy heet verkocht, als iemand weet wie zij is wil je me dan svp pm-en. Ik ga nu zeker weten kijken, wil weten of het om hetzelfde paard gaat!! Dus wie weet voor een aantal, tot 15 jan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:34

De startlijst is bekend!
Ik weet dat Bettine een trouwe bokker is met haar Michelangelo. Staan er eigenlijk nog meer Bokkers op?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:52

Ah ik mag lekker tegen het einde
Best wel laat al trouwens.
Weinig bekenden voor mij, behalve Bokster Jippie en Dirk de Haas. (had het ook niet erg gevonden als die had gejureerd trouwens... )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:00

Altijd jammer dat het zo laat is op zondag. Maandagochtend zit ik om 8.00 uur weer achter mijn bureautje

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:02

En ik in de trein op weg naar college.....

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:16

Ik ben er zeker weten
Ik ken alleen Jippie en van Bettine weet ik dat het een bokker is .

xxLisaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:06

Ik zou meedoen in de Z2 maar mn paard is in paniek geraakt in de trailer en heeft nog een dikke knie, ben nu nog aan het stappen en een beetje draven maar weet niet of hij voor die tijd weer goed is dus heb me afgemeld.. mja had er wel zin in!

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:37

Jammer zeg!
Vind het wel lekker zo 's avonds, kan ik overdag zelf nog trainen!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:54

Jammer, Lisa! Sterkte ermee in elk geval!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:50

Ik zit het programma te bekijken, en zie dat ze maarliefst 15 minuten per kür hebben gerekend
Lijkt me wel erg veel, dus ik ga er van uit dat het iets inloopt.

Ik rijd bij nader inzien toch niet mijn Prince-kür (aangezien mevr. Drohm dat niet echt gaat waarderen waarschijnlijk ), maar een wat klassiekere versie

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:52

Jammer Bettine!! Lijkt me juist geweldig een Prince-kur
Zou het Z2 dan ook eerder beginnen? Of zouden ze daar wel qua eerste starter de nu gestelde tijd aanhouden? Ik kom waarschijnlijk pas in de pauze namelijk.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:42

Bettine schreef:
Ah ik mag lekker tegen het einde
Best wel laat al trouwens.
Weinig bekenden voor mij, behalve Bokster Jippie en Dirk de Haas. (had het ook niet erg gevonden als die had gejureerd trouwens... )

Grappig, ik rijd 10 keer liever bij M Drohm dan bij D de Haas!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:00

succes Jippie en Bettine!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:29

Jammer Lisa, beterschap er mee!!

Bettine, ik ben heel benieuwd naar je Prince kur, leuke vlotte swingede muziek. Jammer dat je die niet gaat rijden hoor. Kan ik je nog overhalen?

Ik ga nu voor de laatste keer de kur doorrijden. Ik ken hem nu echt van binnen en van buiten, kan zelf hardop meetellen met de muziek voor waar ik de vliegende wissel moet rijden. Nu maar hopen dat die er dan ook uit komt, en niet 2 tellen laten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:31

Dat zijn vast 2 stemmen voor de Prince kür

Veel plezier zo Jippie! Heb je nog dingen veranderd sinds de laatste keer? Ben echt super benieuwd hoe het de 15e gaat. Aan de kür zelf kan het niet liggen, want die is echt super

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:47

Ik vind zelf de Prince kür ook 100 keer leuker hoor

Ik heb nog een klassiekere versie liggen, met de orkestliedjes van Stairway to heaven van Led zeppelin, kiss van Prince en een liedje van Queen... Die wilde ik nu dus eigenlijk gaan rijden, heb hem alleen nog nóóit gereden ook niet om te oefenen, dus dat moet ik dan nog wel even doen..

Ik kijk nog wel welke ik rijd...
Mevr. Drohm heb ik btw nog nooit met de kür gehad, vond alleen wat oude ZZGP coupons van me, plus dat iermand bij de KNHS die ik ken me het advies gaf NIET de Prince kür bij haar te rijden

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:48

@Vossie: Ik vind het allebei goede juryleden, de Haas ook, die is alleen wat streng (en oke, heel soms wat partijdig ), maar hij weet zeker waar hij het over heeft, en laat zich wat betreft muziek niet beïnvloeden door zijn persoonlijke smaak

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:51

Ow, maar ik ben ook een zeeeeer grote Queenfan, dus daar maak je me ook heel blij mee . Stairway to heaven is ook prachtig. Maar eerst nog even oefenen is misschien wel handig dan ja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:24

Bettine ik vind dat je gewoon de muziek moet nemen die je zelf leuk vind en die je past. Deze kur rij je alleen voor de fun en niet voor geld of een kampioenschap. De meeste jury's hebben meer verstand van paarden dan van muziek en over smaak valt niet te twisten. Een Prince kur heb ik nog nooit gehoord en is super origineel!! Ik stem nog steeds voor Prince [Die andere liedjes zijn al zo vaak gebruikt in de Kur vooral de CD van The London Symph. Orch. ]

Lois ging vandaag uiteindelijk heel goed. Er zijn toch nog wat kleine dingen veranderd om alles veel beter uit te laten komen met de muziek. Ik kan nu een beetje spelen met de lijnen en weet precies waar ik uit moet komen en mijn oefeningen in moet zetten.

We hadden vandaag wel aardig wat kabouters in de bak maar ik on dingetjes toch corrigeren om weer gelijk met de muziek uit te komen.

Ik hoop toch zo dat Lois de 15de alles gewoon braaf laat zien en dat hij niet in de ankers gaat of ongevraagde pirouettes laat zien Voor spectaculair rijden is nog geen plaats, eerst maar eens zorgen dat alles braaf en foutloos verloopt.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:32

Het maakt mij niet uit Bettine, maar Jippie heeft wel een beetje gelijk

Enniewee; ze zijn vast allebei erg leuk en ik ben zeer benieuwd!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:36

Eigenlijk heb je nog gelijk ook Jippie
Maar die andere heb ik nog nooit gereden en is misschien ook wel zonde die helemaal in de kast te laten liggen..
Ben er nog niet uit.

Ga ze in elk geval allebei doorrijden, en kijken wat past

Moet sowieso eens een nieuwe kür video opnemen, want die waar deze van zijn gemaakt is al 2 jaar oud zat ik me te bedenken!