VSN-Trofee voor 3-jarige paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:25

Ik was er vandaag, mocht mee jureren als 'junior/pupil' bij het springen Stel interessante paarden !

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:50

Ik ben zeer benieuwd, mijn paard mag dinsdag.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:12

Franske schreef:
Ik was er vandaag, mocht mee jureren als 'junior/pupil' bij het springen Stel interessante paarden !

Welke waren er interessant als ik het vragen mag? had helaas geen tijd om te komen kijken! In houten zijn er vaak wel fijne van de bekendere springstallen!

Suzanne F.

Re: VSN-Trofee voor 3-jarige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:53

Nou morgen is het dan zover, dan mag Votje het gaan proberen.

Enne Vecindario, zal de groetjes aan hem doen hoor. Hij komt helaas niet mee morgen, volgende keer misschien weer.

Succes met Don Sier en met Vito zie ik je waarschijnlijk wel he?

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:12

Zo vandaag geweest. Was een leuk om te zien allemaal. Liepen wel een aantal leuke paardjes tussen.
Vagant was echt ontzettend braaf, keek nergens van op of om. Echt super! In totaal 26,5 punt gekregen. Geen finaleplaats, maar dat wisten we vantevoren al

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:48

Ik heb het ook overleefd ! Valencia werd 3 keer zo groot en 3 keer zo sterk, maar we gingen er zonder verwachtingen heen omdat ze drachtig is én nog maar kort onder het zadel, dus ik ben tevreden. Wij hadden in totaal 28 punten, gemiddeld een 7, dus we mogen niet klagen.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:50

Hoeveel punten hadden de eerste 5 paarden?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:04

Geen idee ...
De uitslagen worden pas op 16 november a.s. bekend en gisteren hebben wij alleen ons protocol meegekregen.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:32

Ow, dat is ook jammer dat je de rest niet hebt gehoord dan.
Nou goed, dan wacht ik het nog maar even af. Ik was beetje erg nieuwsgierig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:34

Nou ik ben wel geweest maar zit nog steeds in spanning voor mn punten...
Ik had Votje thuisgebracht en ging terug voor mn protocol maar toen was iedereen net 10 min. weg en ze hadden alle coupons meegenomen dus ik weet mn punten niet. Ik zal maandag maar even bellen dan.

Volgens mij wordt er ook niet omgeroepen hoeveel punten de eerste 5 hadden dus ik denk niet dat je dat te weten komt.

Ik vind het hele VSN gebeuren trouwens wel een blamage, het is een ongeorganiseerd chaotisch zooitje. Niks gaat op tijd of op nummer, het is "wie het eerst komt wie het eerst maalt". Er wordt heel weinig informatie verstrekt, zo was het bijv. bij het losrijden zo dat als je de losrijring binnenkwam je meteen aangemeld was en dus na de 2 in de ring al meteen de ring in moest, dat was in mijn geval dus 2 minuten...heel fijn. Votje ging dus met een letterlijke koude start de ring in, compleet in de stress en niet losgereden. Krijg ik nog te horen van de ringmeester dat ik dan maar niet zo had moeten treuzelen. Ik betaal toch verdorie geen 45 euro inschrijfgeld om afgezeken te worden. Ze hadden gewoon moeten zeggen dat losrijden buiten was en en dat de losrijring binnen voor de combinaties waa die de ring ingingen.
Nee, vind het echt een schande, dat sowieso de "grote heren" hun naam verbinden aan zo´n ongeorganiseerd rotzooitje. Had wel meer verwacht van VSN, dat staat toch ergens voor dacht ik zo, iig voor kwaliteit. Nou dan mogen ze ook wel wat meer doen aan de organisatie. En dat je voor dat zooitje ook nog 45 euro moet neertellen??!
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Prinsenstad, super op tijd, iedereen weet waar hij aan toe is. Gewoon groepjes van 3 op vaste tijden. Goede ruimte om los te rijden en leuke spanning doordat de punten en toelichting omgeroepen worden, zo betrek je het publiek er bij. En geen belachelijk inschrijfgeld.
Voor mij geen VSN meer en zal er ook geen goed woordje over doen.

Maar goed, ik zal hier wel neerzetten als ik mijn punten weet, ik bel maandag wel. Vito van Jennifer Scharroo had 29,5 iig.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:56

Jeetje wat een gedoe zeg, Suzanne. Hier zit je inderdaad niet op te wachten. Heb je een super paard onder je kont, en dan laten ze je zo zitten. Nee, dat is zeker niet fijn zeg!
Nou ik ben benieuwd naar je punten. Dinsdag is Veraine aan de beurt, dus dan hoor je die van mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:08

Ja je kan van Votje (en van elk jong paard) niet verwachten dat als ie zonder losrijden een enge hal in moet, dat ie los swingend door zn lijfje loopt. Dan heb ik het geluk dat Vot een lenig dier is wat toch wel loopt maar ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze niet zo verruimde en door het lijf liep als normaal. In Delft ging ze beter, eerlijk is eerlijk.

Maar dit was gewoon balen zo, bah stom zooitje. Denk dat ik een brief instuur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:36

Hier Votje tijdens de exterieurkeuring:

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:59

Kreeg net e-mail:

Votje mag naar de finale op 3 december!! Ze had 8 voor exterieur en totaal 30 punten. Dat was sowieso genoeg om finale te mogen lopen ook al zat ze niet bij de beste 30 totaal. Maar ook daar krijg ik nog bericht over.

Dus toch een beetje positief over een onbevredigende dag...

Jij succes met Veraine Trudy! Als Votje een 8 krijgt op exterieur moet ie van jouw zeker ook mee kunnen doen he?

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:22

Is dat zo joh, als ze een 8 hebben voor exterieur dat ze zoiezo door gaan naar de finale?
Dat wist ik niet. Nou ja, dan is er nog hoop!

Maar super gedaan toch nog met je 30 punten, TOPPIE!

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:40

trudydejong schreef:
Is dat zo joh, als ze een 8 hebben voor exterieur dat ze zoiezo door gaan naar de finale?

Ja weet de reglementen niet zo goed, (waar staan ze trouwens? Leve de informatieverstrekking...) maar het schijnt dat als je een 8 had voor exterieur en minimaal 29 pnt voor de presentatie oh zadel dat je dan automatisch naar de finale mocht.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:49

Suzanne F. schreef:
trudydejong schreef:

Ja weet de reglementen niet zo goed, (waar staan ze trouwens? Leve de informatieverstrekking...) maar het schijnt dat als je een 8 had voor exterieur en minimaal 29 pnt voor de presentatie oh zadel dat je dan automatisch naar de finale mocht.

dat klopt, was vorig jaar ookzo, de verhalen die je opschrijft, die waren vorig jaar hetzelfde, alleen toen viel er ook nog eens een meisje tijdens het losrijden van haar paard en ons paard was net gaan losrijden en moest over 2 de ring in, maar ja, ze lag helemaal te stuiptrekken(werd later met ambulance opgehaald, heeft een dwarslesie geloof ik en nog wat enge dingen), dus kun je ook niet losrijden en ons paard was zo gespannen als een ik weet niet hoe, oftewel die van ons werd een tijdbom en ho maar dat ze dan even stilleggen of ergens anders laten losrijden,neej gewoon over 2 de ring in, losgereden of niet :S echt waardeloos
die van ons had toen nog 29,5 punt onder het zadel en 7,5 op exterieur, nog niet slecht, maar wel een beetje zonde, want zonder deze omstandigheden had ie wrs wel wat meer gehad onder het zadel..... ik ga iig nooit meer naar de vsn met een paard, stelletje ongeregeld........

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:51

Suzanne F. schreef:
Hier Votje tijdens de exterieurkeuring:

Afbeelding

wat een kwijlpaard geweldig die is al mooi ''vol'' voor een 3 jarige

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:10

Hee dank je wel! Jammer van die halve punt op exterieur.

Trudy heb dit gevonden in de regelementen:

d. Tevens worden aangewezen voor de finale paarden die niet bij deze beste 30 van de presentatie onder het zadel of beste 30 van het springen behoren, maar die gemiddeld een 8 voor het exterieur hebben en minimaal 29 punten behalen voor de presentatie onder het zadel of het vrij springen.

Votje heeft dus mazzel...

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:47

Votje heeft mazzel gehad?
Nou daar ben ik het niet met je eens hoor. Je hebt gewoon een goed paard en dan dwing je dat af!

Ja, de manier waarop het gegaan is, is niet helemaal lekker nee, maar goed. Je kan het in de finale op nieuw proberen!

Oke, nou hopen dat de jury ook zo positief is over Veraine!

vecindario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:06

Ha Ha meiden lang leven de jurysport!!!!!!!!! Ik rij al jaren mee met de VSN en het is nog nooit anders geweest.
Gelukkig weet ik inmiddels hoe het werkt en kan ik daar op inspringen. Met Don Sier ben ik van te voren gaan longeren toen weer afgezadeld naar de exterieur keuring gegaan en daarna weer opgezadeld en nog een stukje losgereden.
Vito is gelukkig net wat makkelijker en daar ben ik opgesprongen en twee minuten later gestart. M'n schatje liep nog fijner als op Prinsenstadt en mag ook door naar de finale in ermelo jehh!!! Had 2x 8 voor exterieur knapperd he!

Quibus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:44

Gefeliciteerd vecindario! En Vito is idd errug knap

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:57

vecindario schreef:
Ha Ha meiden lang leven de jurysport!!!!!!!!! Ik rij al jaren mee met de VSN en het is nog nooit anders geweest.
Gelukkig weet ik inmiddels hoe het werkt en kan ik daar op inspringen. Met Don Sier ben ik van te voren gaan longeren toen weer afgezadeld naar de exterieur keuring gegaan en daarna weer opgezadeld en nog een stukje losgereden.
Vito is gelukkig net wat makkelijker en daar ben ik opgesprongen en twee minuten later gestart. M'n schatje liep nog fijner als op Prinsenstadt en mag ook door naar de finale in ermelo jehh!!! Had 2x 8 voor exterieur knapperd he!

Ja dit was mijn eerste VSN ervaring dus weet nu ook hoe het gaat ja!
Tof he dat Vito ook mag, zo goed als dezelfde punten als Vot! Echt leuk!
Zo zien we elkaar nog eens he??

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:17

En morgen mag Veraine.
Willen jullie ook de uitslag weten, dan zal ik het hier morgen neerzetten!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:35

Suzanne F. schreef:
Ik vind het hele VSN gebeuren trouwens wel een blamage, het is een ongeorganiseerd chaotisch zooitje. Niks gaat op tijd of op nummer, het is "wie het eerst komt wie het eerst maalt". Er wordt heel weinig informatie verstrekt, zo was het bijv. bij het losrijden zo dat als je de losrijring binnenkwam je meteen aangemeld was en dus na de 2 in de ring al meteen de ring in moest, dat was in mijn geval dus 2 minuten...heel fijn.

Welkom in de wereld dat VSN heet.