Jurycommentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Jurycommentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 07:33

de 2e indoorwedstrijd hadden wij een fijne rustige bak uitgekozen, Haskerhorne. In Emmeloord was hij wel erg onder de indruk van de hekjes, ruimte en bloembakken. Maar helaas de werkelijkheid was anders....

Helaas tikte het schrikdraadapparaat duidelijk hoorbaar in de bak en lag er aan het eind een bouwput inclusief afzetlint. Ze zijn de bak aan het verlengen.
Commentaar: zie onderschrift:

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:10

[quote="Mettetje"]Weet je wat pas erg is? 155 punten krijgen en geen commentaar.[quote]

Heb ik ook wel eens gehad als het wel goed ging naar mijn idee. Echt frustrerend.

En in de B heb ik een x 137 punten gehad met als enige commentaar "paard loopt niet correct aan de teugel". De tranen sprongen me zowat in de ogen. Ik begreep er niets van. Gelukkig begrijp ik het inmiddels wel, alhoewel ik het nog steeds stom vind. Stond ook geen naam en nr. vd jury bij.

palatijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:38

heb ook wel eens grappig commentaar gehad op bijzondere actie van Patatje...was hij de hele proef aardig sloom (wat verder ook te merken was aan ander commentaar ).
bedacht zich bij de middelgalop dat hij best wild was en deed i.p.v. middengalop gewoon de hele lange zijde een prachtige serie bokken
ik dacht nog dat wordt een vette 2 ofzo ... maar wat staat er.. een 6! met als commentaar "iets onstuimig" ! hoezo subtiel

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:55

Heb al verschillende keren gehoord "Leuke pony met toekomst" en t hele gedoe.. Dan ga je toch wel even glimmen van trots....

@ Len, k weet geloof ik ook al wei je bedoelt in je eerste bericht...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:37

hier staan echt zulke mooie opmerkingen bij!!
[gaat even protocols pakken]

- mn pony was zó druk, dat ik het "in vrije stap de rijbaan verlaten" maar vergat en gewoon met mn teugels stevig vast de rijbaan verliet

wat staat er: "gooit de teugels los, proef nog niet afgelopen" echt niet?

- mn pony had weer eens een van zn buien; elke hoek omdraaien, bokken, nja.. je weet het wel..

wat staat er: "meer op de letter en door de hoeken rijden" zeg dan gewoon: pony loopt NIET!!

- een 9 voor verzorging: mooi vlechtwerk jeej!!

- ik moest van hand veranderen in middendraf

ik had een 7.. "mag ruimer" ohw.. dus het hoeft niet?

- gereden in het algemeen, een 7; keurig netjes gereden.. jeej!!
[andere proef ook een 7, weer: "netjes gereden" ]

- wijken naar links:
"let op snijpunt" is dit een wiskunde proefwerk..

- van hand veranderen in middenstap.. een 9
"kan nog beter" duhhhhhhhh..

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:48

- wijken naar links:
"let op snijpunt" is dit een wiskunde proefwerk..

*ligt dubbel* zo droog!!

Hier zijn de jury's helaas niet zo melig, altijd saaie opmerkingen. Vind het wel heel mooi

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:32

*schiet in de lach bij het lezen van al deze ellende*

Bij mij stond laatst: Paard gaat teveel op vooruit

Hahahaha vond ik wel grappig...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:25

Zal eerlijk opbiechten dat de eerste keer dat er op een protocol van Harm stond: Paard spoort niet, ik dus echt zoiets had van, sorry??? Inmiddels een stuk wijzer, maar toen........

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:08

Ik heb eigenlijk nog niet echt veel commentaar gehad enzo.. rij ook nog niet zo lang wedstrijden.

- Leuke combinatie kan zeker verder komen
- Wat leuk zeg ik heb ook een paard die Berber heet (Nou haha )
- Glijd uit in galop (Goh, ik ging zowat met het beestje over de kop meen je dat nou echt?)
- Ag en nog wat van die domme dingen

Vriendin van mij rijd op het zusje van mijn paard. Ze had paar maand terug de eerste onderlinge wedstrijd met haar.
Ik moest voorlezen en toen riep de jury mij even bij haar:
Goh wat een ontzettend leuk dier en rijd ze al officieel?
Nee nog niet we beginnen januari.. ooh nou dat zal vast hartsikke goed gaan de wp zullen hun om de oren vliegen. Het beestje loopt zo leuk
Krijgen we de punten: 137
En het ging ook echt goed voor de eerste keer..
Snap je dat nou?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:14

ik heb dat nou nog nooit gehad he: "leuk beestje, kan je verder mee komen"
whaha.. gek he.. als ik op mn knolliej de ring in rij?!!

ik heb weleens gehad dat na mn 2e wedstrijd in de B de jury naar me toe was gekomen "waarom rij je niet in de L"
"omdat dit mn 2e wedstrijd is" ik helemaal verbaasd..

vond ik wel leuk... had ik dus het hoogst van de dag gereden.. had de jury tegen mn vader gezegd..

[hoef je toch niet meteen hoger te gaan rijden ? ]

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:46

*pakt coupons*

mijn pony kon nog niet zo goed galloperen (= zo hard mogelijk gaan, anders verloor hij zijn evenwicht):
-zorg dat ie snel genoeg blijft,
-gallop nog niet bevestigd wel netjes opgelost
- rustiger galloperen, dûh!!
-gallop netter afwerken
-arbeidsgallop wat rustiger midden gallop wat meer tonen, ik deed alleen maar aan middengallop

-wat gespannen, krijg ik vervolgens 171 punten
-super pony probeer beter aan de hulpen te krijgen dan kun je ver komen
- jij maakt me blij, nou alstublieft

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:48

whahahah ""jij maakt me blij"
stond dat onderaan ofzo.. ?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:15

ik krijg eigenlijk vaak van hetzelfde te horen.

heb wel een keer in de b gehad.
C halve grote volte links X halve grote volte rechts en daarbij werd gezegd. niet door de hoeken rijden en dat stond bij iedere B kandidaat.. uhm..misschien wat stof in der ogen.. aangezien ik eigenlijk altijd vergeet de hoeken in te rijden tijdens een wedstrijd.

bij mij laatste wedstrijd werd tussen de 2 proeven door maar ff gezegd dat ik maar moest gaan trainen en stoppen met wedstrijden voor een tijdje. leuk zo'n L1 debuut

bij 1 van de laatste wedstrijden in de B werd ik 1e en 3e, met 164 en 160 punten. commentaar?? keurige proef! ze zag mijn ouwe willie liever dan die 5 jarige jazz leuk in de ring maar je kon het beter op een paard als willem leren

dat is wel weer erg leuk om te horen.

ag ja.. je moet gecharmeerd van ons zijn of niet.. en gelukkig is dat vaak fifty-fifty.. ik heb geen haast

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:56

* storing (gaf een bok in me middengalop)
* is ondeugend ( goh echt waar het straalt van zijn kop af)
* volte niet rond (uhm hij ging der vandoor)

en meer van dat soort dingentjes haha
en zegge vaak dat we een hele leuke combi zijn haha

ohja 1x zei de jury "jij ziet der lol der wel van in "
omdat ik echt me hele proef door lach haha vond ze helemaal geweldig

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:07

ehm ff kijken:) kreeg wel keer dat in naar de sjury moest komen zij zoo heel verhaal ophangen dat het kan dat een paard met zoo springachtergrond zo goed kan dressuren en geweldig blalbalba..!! e

en een keer in de b paard staat niet vierkant?? hmm het is toch de b ooke..

en een keer zeer nette en tact matige proef.!!!

wat kan jou paard strekken niet normaal..

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:39

Jaren geleden met een hele hele stoute pony... Ik was al een aantal keer van links naar rechts over het wedstrijd terrein gegaan. Daarna kon m'n pony alleen nog maar bokken bij elke overgang. Op een gegeven moment moest ik in de ring aangalloperen. Pony geeft een bok en ik hoor een enorme 'kraaaak' achter me. Zo het hekje in tweeen getrapt. Op het protocol stond: 'meisje kan pony nog moeilijk aan'.

Piroska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:20

Hahaha Oh, heerlijk dit! Wat lopen er toch rare juryleden rond op deze aardbol!

Ik had ook een keer bij een wedstrijd:
A-X binnenkomen in arbeidsdraf, en daarna groeten. Opperste concentratie. Mijn pony stond geweldig stil en super vierkant! Dus ik reed weer verder. Kwam ik opeens erachter dat ik nog moest groeten! Dus deed ik dat onderweg naar de C even snel!
Stond er op mijn protocol "5, pony staat niet stil"
Tsja, daar heb je ook niet veel aan...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:23

whaha!! ik vind dat er echt prachtige opmerkingen bij staan!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:31

Piroska schreef:

A-X binnenkomen in arbeidsdraf, en daarna groeten. Opperste concentratie. Mijn pony stond geweldig stil en super vierkant! Dus ik reed weer verder. Kwam ik opeens erachter dat ik nog moest groeten! Dus deed ik dat onderweg naar de C even snel!

Haha, wat grappig dat je dat vergeten was! Maar in dit geval heeft de jury gelijk en is de opmerking niet vreemd. Kijk maar in het proevenboekje, halthouden en groeten, voorwaarts in arbeidsdraf.....dus niet groeten tijdens de draf. En volgens mij is het aandraven zelfs nog een apart punt in het proefje!

Overigens is mijn vriendin het tegenovergestelde gebeurd. B afwenden, X halthouden enkele seconde stilstaan, voorwaarts in arbeidsdraf.......en toen groette ze ook. Jurycommentaar was dat ie het wel vriendelijk vond dat ze de andere ook begroette. Tegenwoordig lees ik zo af en toe nog wel eens voor: en niet groeten! Ligt ze weer helemaal in een deuk.

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:44

Neonlight schreef:
Piroska schreef:

Haha, wat grappig dat je dat vergeten was! Maar in dit geval heeft de jury gelijk en is de opmerking niet vreemd. Kijk maar in het proevenboekje, halthouden en groeten, voorwaarts in arbeidsdraf.....dus niet groeten tijdens de draf. En volgens mij is het aandraven zelfs nog een apart punt in het proefje!

Overigens is mijn vriendin het tegenovergestelde gebeurd. B afwenden, X halthouden enkele seconde stilstaan, voorwaarts in arbeidsdraf.......en toen groette ze ook. Jurycommentaar was dat ie het wel vriendelijk vond dat ze de andere ook begroette. Tegenwoordig lees ik zo af en toe nog wel eens voor: en niet groeten! Ligt ze weer helemaal in een deuk.

Hahahaha, wat grappig!
Maar ze heeft de jury op die manier wel positief gestemd!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:37

Ik rijd geen officiele wedstrijden *jammer genoeg.. maarja het kan niet.. =(* maar onderlingen van de club reed ik wel..
de vorige keer kreeg ik als commentaar: Je moet echt een startkaart aan vragen en wedstrijden gaan rijden..
en bij die daarvoor:
Fijn gereden pony

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:18

beukiej schreef:
Ik rijd geen officiele wedstrijden *jammer genoeg.. maarja het kan niet.. =(* maar onderlingen van de club reed ik wel..
de vorige keer kreeg ik als commentaar: Je moet echt een startkaart aan vragen en wedstrijden gaan rijden..
en bij die daarvoor:
Fijn gereden pony

das wel leuk... als je dat soort commentaar hebt!!

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:36

Ehm, ik weet eigelijk alleen nog wat er op mijn vorige coupon stond (afgelopen zaterdag dan), hij heeft blijkbaar de hele proef met zijn tong uit zijn mond gelopen (niet genoeg aan het been dus..)

- Paard heeft aanleuningsprobleem, wegens tong bijna op elk punt een punt afgetrokken.... get, ik werd er helemaal naar van. Ik dacht juist dat het weer wat beter met ons ging.

- En bij verzorging: waarom haar niet in haarnetje? Hihi, dat past niet! Mijn vlecht is giga dik en komt tot mijn kont... Als ik er een knot van maak kan ik niet omkijken en als ik de vlecht oprol bonkt hij tegen mijn hoofd op tijdens doorzitten... Maarja, jammer dat je niet een beetje commentaar terug kan geven soms.

Verder geven ze jullie allemaal wel geinig commentaar, zal voortaan opletten.

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:53

-wat loopt jouw fjord mooi nageeflijk! ik heb ze in het Z zien lopen, dus zet door, dan komen jullie er zeker ook!

dat was wel het leukste commentaar ooit!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:28

- Meer tempo en ronder in de hals
- Tegen de hand( dat is hij nu helemaal niie meer in de galop )

- Erg mooie pony!
- Leuke combinatie!
En ik heb een keer gehad dat jury haar duim op stak met een BIG SMILE!

Das toch ook leuk!