Wat een poedersuiker jury!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wat een poedersuiker jury!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:03

CGJ12 schreef:
Als het aan het gilde van dierenartsen ligt vervroegen ze het naar elke maand.........

Oaverdriem is ok een kunst

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:09

Sorry hoor maar ik vind dat die jury totaal in z`n recht staat

Regels zijn regels

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:09

annegti schreef:
Oaverdriem is ok een kunst

Realisme niet...........

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:10

Sammie schreef:
annegti schreef:
Mijn VA heeft idd geen boot...

Dat komt dus omdat hij kaartjes stuurt

Die van ons heeft vast ook geen boot, maar stuurt geen kaartjes.

Maar ja, wat wil je ook: Entingen niet eerder zetten omdat we het vergeten waren met de mkz, dan gaan we wel naar een ander.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:11

Als er wat gaat veranderen (en ik gok dat die kans groot is) dan denk ik eerder dat het halfjaarlijks wordt in navolging van de FEI.

3 dagen te laat..... hm met je cap opzetten? .....met je peeskappen eraf halen? tja ik gok ook maar dat het met je entingen te maken heeft (zou wat zijn als iedereen het straks fout heeft )
Vind het zeer terecht dat je dan weggestuurd bent. De controle hierop in dressuur en springen is om te huilen. De regeltjes vwb entingen zijn niet gemaakt om mensen te pesten maar om paarden te beschermen. Te laat is te laat en of dat één dag is of één maand maakt niet uit.
Is wel heel makkelijk om een ander de schuld te geven van je eigen fouten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:25

snap ook ite waar je zo geheimzinnig over doet.
Als jij het niet wil zeggen waar het over gaat
vind ik niet dat jij recht hebt om over die jury te klagen, als ik de jury was en ik las dit werd je elke wedstrijd die je bij mij reed opnieuw weg gestuurt de reden waarom vond ikd an wel ter plekke uit (en ik ben me er heel bewust van dat dat simpelweg niet kan hoor maar het is maar om mijn mening kracht bij te zetten )

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:49

Belachelijk. Enten is puur je eigen verantwoordelijkheid. Te laat is te laat en de jury staat volledig in zn recht.
En dan nog een topic openen om het desbetreffende jurylid uit te kafferen. Diep triest.

Heeft iemand de topicstarter trouwens al opnieuw gesignaleerd hier?

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:55

Odie schreef:
Belachelijk. Enten is puur je eigen verantwoordelijkheid. Te laat is te laat en de jury staat volledig in zn recht.
En dan nog een topic openen om het desbetreffende jurylid uit te kafferen. Diep triest.

Die is natuurlijk haar entingen aan het halen en zien we pas over 3 dagen terug

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 01:00

Wat kan ik zeggen, dat is banketstaaf, maar als het 'geheimzinnige' voor de jury zinnig genoeg was om je niet te laten starten en direct het terrein moest verlaten, zal het wel belangrijk zijn geweest. (eerlijk denk ik hierbij ook aan enten).
Naar mijn mening hebben ze dan een goed punt..

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:16

Wollie schreef:

Of een klacht aan het indienen tegen het jurylid en tegen alle bokkers die het niet met haar eens zijn.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 09:59

Wollie schreef:
Odie schreef:

misschien kan dat op zondag niet?

ik lees nog steeds het topic mee..maar ga heus niet zo veel posten omdat ik dan nog heel bokt over me heen komt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:08

Maar het ging dus om enten??

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:22

Waarom moet een jury dat eigenlijk controleren? Dan heeft het paard al op het losrij terrein gelopen en kan dus al eventuele ziektes mee hebben gebracht. Kan het secretariaat beter doen.. Ik neem ook altijd braaf paspoort en startkaart mee met betalen maar er is nog nooit om gevraagd. Dat doen ze pas als je bij de proef komt, en dan ligt het alweer in de auto.
Ach de mijne word gewoon iedere 8 maanden geënt, geloof dat dat ook veiliger is. En op vorige pensionstal was het verplicht ieder half jaar enten(dochter v pensionhouder was veearts ). Natuurlijk is het een beetje flauw van de jury maar als je moet ook gewoon op tijd enten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:25

Fleurtje: op het subforum juryleden en instructeurs (of hoe het dan ook mag heten) loopt er een topic over het controleren van de papieren door de jury

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:42

En in de buurt van Emmen is Rhino! Zover is dat niet van Overijssel.
Hulde aan de jury die het controleerd.

En ja, ook ik ben wel eens te laat geweest, maar de DA controleerde de datum en dus is de juiste( valse) datum ingevuld.
Nu ent ik 2 keer per jaar, dus nu gaat het me niet meer gebeuren.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:01

ik was ook een keer te laat met enten van mijn 13- jarige pony, moest hij ALLE prikken vanaf zn veulentijd opnieuw krijgen, dan heb jij nog geluk.. ook wat het geld betreft..
maar dat vond ik ook wel weer een beetje heel erg overdreven..

k snap dat je baalt.. had ik ook..

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:50

Ach, domme dierenarts? Domme TS zul je bedoelen, die heeft haar paard niet op tijd laten enten (ik ga er vanuit iig dat het om de enting gaat), dat is haar verantwoording, niet die van de Da, en heeft ze de beste man niet kunnen overtuigen de datum in het boekje een beetje te vervroegen.
Toch heeft ze het risico genomen, terwijl ze wist dat haar paard te laat geent was, om op concours te gaan, als het goed was gegaan, had je haar er niet over gehoord, maar ja, als je gesnapt wordt, zul je de consequenties ook moeten aanvaarden, want je van te voren al dat dat kon gebeuren.
Dat je voor de wedstrijd een boel hebt moeten doen en laten staat hierbuiten.

Of het enten daadwerkelijk zo belangrijk is er even buitengelaten, maar de regels geven aan dat iig 1 maal per jaar geent moet worden en als dat niet gebeurd, men je de toegang tot het wedstrijdterrein kan ontzeggen.
Wat dus ook gebeurd is, want regels zijn regels (al zijn sommige regels kromme regels maar vooruit en wordt er niet altijd even streng op gecontroleerd).

Het was gewoon je eigen schuld en daar kun je niet een ander voor op de kop geven.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 22:18

amondi schreef:
En in de buurt van Emmen is Rhino! Zover is dat niet van Overijssel.
Hulde aan de jury die het controleerd.

Je vergelijkt nu appels met peren........
Rhino-entingen zijn echt niet verplicht en daar kan dus niet op gecontroleerd worden........
Zo ken ik ook genoeg plaatsen waar elk jaar weer droes is. Daar schijn je ook tegen te kunnen enten.
En wat dacht je van EVA? Mijn met "verse EVA" besmette merrie deed gewoon mee op alle concoursen en heeft wellicht wel 100 andere merries (en ruinen) besmet........ So what? Daar kan een jury zich niet druk om maken....

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:14

euhm, mensen sinds waneer moet je het paspoort aan de jury laten zien???? Is dat iets nieuws?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:20

In het noorden igg niet! vrijwel elke wedstrijd is er controle.
Er loopt hier een topic over op subforum van juryleden.

En GCJ, mea culpa, Rhino en influenza doorelkaar gehaald. Maar wat is EVA?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:25

Equine Viral Arthritis

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:31

Virale artrites bij paarden, nop, nog steeds nooit van gehoord.
Eigenlijk gelukkig maar.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:39

Het is een geslachtsziekte die overdraagbaar is door lichaamssappen. 1 op de 5 paarden is EVA positief. Er is een korte periode waarin het virus daadwerkelijk overgedragen kan worden. Dit kan bij drachtige merries verwerpen veroorzaken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:49

dan is het logisch, wij hebben een ruin die geen lichamelijk contact heeft met merries.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:26

Toch raar hoor dat Je als je Z2 rijdt nog niet op de hoogte bent van alle regels dan. Ik bedoel je rijd dan al lang genoeg wedstrijden om te weten dat je op tijd moet enten e.d.

Ik denk dat je eht eigenelijk zelf ook wel wist dat je als je controle zou krijgen het niet kon.
Maar goed, jammer dat je verder geen uitleg wil geven, denk dat je nu meer bokt over je heen krijgt dan wanneer je het zou uitleggen