wanneer wedstrijdpaard weer onder deken ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Re: wanneer wedstrijdpaard weer onder deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:41

Mag ik dan vragen, hoe jullie het doen als het weer 20 graden gaat vriezen ofzo? Gooien dan jullie echt gewoon 5 dekens op?? :s

nicole0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:47

ik heb me paard ook onder 300g staan snachts dan en overdag onder een anky deken zn zomerdeken maar omdat het snachts al best koud word en wil niet dat ie nu al een dikke vacht krijgt gaat er gewoon al een dikke deken op en van de winter had k 3 dekens op

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:48

Ik heb ook al een deken op. En als het straks gaat 20 graden vriest, doe ik 2 onderdekens en een dikke winterdeken op

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:50

Anniek schreef:
Mag ik dan vragen, hoe jullie het doen als het weer 20 graden gaat vriezen ofzo? Gooien dan jullie echt gewoon 5 dekens op?? :s

hier word gewoon vertelt hoe wij het allemaal doen, en ieder op zijn of haar eigen manier. misschien gooien er sommige wel 5 dekens op, nou en heb jij daar last van dan?????

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:07

Anniek schreef:

Ja hoor, geen probleem en Ot heeft er helemaal geen problemen mee...hij heeft het absoluut niet koud!!!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:05

Jumper heeft sinds deze week 's nachts een 150 grams deken op, overdag gaat die eraf en heeft ie zijn vliegendeken buiten nog op (veel vliegen hier momenteel, by the way). Ik heb wel het geluk dat hij totaal geen wintervacht produceert en ik dus ook niet hoef te scheren. Als het straks echt koud word doe ik er een fleecedeken onder en mocht het echt 20 graden gaan vriezen, dan krijgt ie een 300 grams staldeken met een regendek (150) eroverheen op, maar dat komt bijna niet voor in dit kikkerlandje.
Insley heeft ook 's nachts al zijn 200 grams op, maar die staat wel in een buitenstal en dat word dus echt een teddybeer als ik nu niet meteen ingrijp. Overdag staat ie wel zonder deken buiten anders is het veel te warm. Over een maandje/zes weken of zo, krijgt ie een 400 grams deken met hals op anders kan Rick het rijden van de winter wel vergeten (of iedere keer 2 uur droogstappen...) want Ins is panisch voor het scheerapparaat.
Vienna moet ik nog even dekenmak maken voor de winter (heeft nog nooit een deken op gehad, maar moet er nu toch aan geloven want die wil ik van de winter gaan beleren). En Bieke heeft ook nog geen deken op, die hoeft niet meer te werken en mag dus best een wintervacht hebben. Als het dadelijk kouder word (okt. , nov. ) dan krijgt ze gewoon een gevoerde regendeken op.

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:05

Mijn paard heeft nog helemaal geen deken op. In november scheer ik hem en dan krijgt hij een 200 grams deken (Rhino) op. Als het erg hard gaat vriezen krijgt hij de rambo onderdeken erbij.

Ik scheer alleen zijn hals en lijf. Benen en hoofd niet. Lekker makkelijk en na het rijden gelijk droog ! Deken erop en naar stal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:45

Onze wedstrijdpony's hebben zo'n beetje heel het wedstrijdseizoen een dek op. Behalve bij een echte hittegolf. Na het trainen mogen ze lekker rollen in de bak, daarna worden ze altijd afgespoten en krijgen ze weer een dek op. Half augustus zijn we overgestapt op dikkere dekens, en die krijgen ze 's nachts op. Vrijdag en woensdag hebben we nog wedstrijden, en dan gaan we juist afbouwen met dekens en mogen ze lekker vacht kweken en het land op, om tot februari vakantie te vieren.
De niet-wedstrijdpony's (voornamelijk jonge toekomstige wedstrijdpony's) hebben ook al dikkere dekens op sinds half augustus, en die blijven onder diezelfde dekens de hele winter staan.