Citaat:
Ik las gisteren in de Hoefslag dat het zomaar zou kunnen dat straks met de nieuwe proeven er 62 of 63 procent gescoord moet worden om een wp te krijgen. Dat komt met de huidige punten overeen met 161 of 164 punten. Zo zouden combinaties minder snel kunnen promoveren die er nog niet aan toe zijn. Als je daarentegen boven de 65 procent scoort, zou je meer wp krijgen en dus sneller moeten promoveren.
Dit stond in een artikel over de problemen met het jureren in Nederland.
Wat vinden jullie hiervan? Ik zou dan nu in ieder geval zo ongeveer nog B+2 zijn of zo...., in plaats van L2+8...
Tja wat schiet je daar nu eigenlijk mee op. Er zullen dan toch wel hogere cijfers gegeven worden, want jury’s die gunnen ruiters echt wel een winstpunt. De ruiters die gewoon een leuke proef neerzetten, met een leuk paard, maar daar blijft het bij, gun je toch ook gewoon een winstpunt. Ik zie dit niet perse als een last denk ik. Ik denk dat de punten dan toch gemiddeld wel wat hoger zullen liggen. Al dat verandert aan die wedstrijddingen. Ik zie nu nog steeds na de ophoging van 5 naar 10 winst, ook nog combinaties rijden dat ik denk Jezus… in elkaar getrokken paard, slordig enz.. Ze komen er toch wel. Hoe dan ook!
Citaat:
Nou.... ik zou gewoon stellen minimaal L springen met winst om verder te mogen dan L1 dressuur. Ze mogen er best speciale rubrieken voor uitschrijven maar niet anders gaan bouwen en dezelfde puntenregeling aanhouden.
Nou… dat is wel 1 van de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Niet elk paard heeft ze kracht, potentie om een L-parcours te kunnen springen, vaak word een L parcours ook nog verschrikkelijk onderschat. Net zoals dat elke mens ergens anders goed in is, en in uitblinkt, heeft een paard dat ook. Wat een belachelijke opmerking! Zou hou je heel weinig wedstrijdruiters over. Sowieso zijn er mensen ook bang om te springen, en die moet je dan ook maar meteen verbieden om dressuur te gaan rijden? Nonsens!
Ik ben overigens wel voor, dat de winst om te mogen springen omhoog gegooid moet worden, naar bv L1+1 ipv B+1. Dat omdat de paarden in de B vaak nog helemaal niet perfect aan de hulpen zijn, en die heb je echt nodig met springen. Toen ik nog niet dressuur reed sprong ik vrij vaak, maar had mijn paard totaal niet onder controle. Nu ik wel dressuur rijd gaat springen veel en veel fijner!