straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:12

Dan hadden ze met 1 van die 40 M2 paarden maar een keer een puntje in het Z1 moeten rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:16

Katja schreef:
Dan hadden ze met 1 van die 40 M2 paarden maar een keer een puntje in het Z1 moeten rijden.

Grapjas.........

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:18

Tja vind het best een goede regeling eigenlijk, je zuivert wel meteen de echte goede er tussen uit. Helaas voor degenen die een heel gewoon beestje hebben wat altijd net winst loopt.

De verliespunt mag van mij best naar 135 of 140 ja. Maar schaf dan ook die onzinnige regel af dat als je uitgebeld wordt of vrijwillig de baan verlaat, je meteen 2 verliespnt. hebt! Das echt zo´n onzin. Doe dan bij 140 1 verliespunt en bij 130 2 ofzo.

Nu moet je echt heeeeeeeeeele rare dingen gaan uithalen wil je verlies rijden maar zodra je jonge onervaren paard 3 x schrikt en achterstevoren staat klinkt er een belletje en je hebt 2 verlies...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:24

Ik vind ook dat ze de winstpunten regeling van 10 naar 5 moeten terug brengen .Jemmig anders kunnen ze straks 1 volle dag per concours plannen met alleen B banen ben ik bang !!!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:24

van de ene kant ben ik het eens met de stelling Maar ja van de andere kant.. zouden mensen die echt puur voor de fun rijden, en het van de 156 winstpuntjes moeten hebben dus nooit uit het B kunnen komen... Nou dan zal het goed gaan in de paardensport

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:25

Ik denk dat ik binnenkort toch maar snel L1 ga starten.....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:29

Mag een M2 ruiter gelijk met een nieuw paard L1 starten?Gaat dit nu ook veranderen??
Laatst bijgewerkt door elllis op 14-09-05 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:35

Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks allemaal gaat. Ik kan op dit moment niet rijden en hoop voor 1 april uit de B te komen. Dit moet wel lukken want sta nu op 9 wp.

Die nieuwe proeven vind ik nog niet zo erg, maar dat ze de wp regeling anders gaan maken..... Ik snap wel dat daar ook iets in moet veranderen. Je krijgt met de nieuwe proeven meer onderdelen dus dat de wp grens omhoog gaat snap ik, maar ik hoop dat ze de huis tuin en keuken ruiter nog wat gunnen.

Ik heb ook een allrounder en ben toch wel van plan om de B uit te komen. Mijn streven in om in iedergeval L2 te worden. Paard kan het, tis geen WHOOOOO verschijning maar doet alles netjes.

Zou toch van de zotte zijn dat je alleen met een duur dressuur gefokt paard en een goede naam verder kunt komen.......

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:45

Pff, wordt zo onderhand wel errug moe van de KNHS, al die nieuwe regels. Zijn er teveel dressuurruiters en willen ze die ontmoedigen ofzo?
Het is mijn hobby en ik train hard maar blijf wel gewoon een amateur.
Zo word het wel steeds moeilijker om nog leuk vooruit te komen, als je verrek ook nog eens 10 punten moet halen.
Kan ik onderhand wel elke week gaan inschrijven
Ik heb daar geen zin in, maar er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die wel elk weekend of wel 2 keer er op uitgaan.
Volgens mij was dat juist weer niet de bedoeling van de KNHS.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 13:45

Ik was ook eigenlijk van plan om de L2 een heel eind uit te rijden, maar wie weet wat ze per 1 april nog in petto hebben, er word inderdaad altijd geprobeerd dit goed geheim te houden en mensen voor een voldongen feit te zetten.
Ik denk dus dat ik voor die tijd toch maar M1 ga starten, kan ik in ieder geval niet meer verrast worden door de KNHS, maar of het nou zo fijn is dat het zo moet...?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:46

Margreet schreef:
daantjuhhhhhhhetc. nu haal je een uitzondering aan, dat is heel wat anders dan structureel.

Ja maar dat zou wel betekenen dat veel ruiters een verlies punt krijgen door uitzondering!!
Geloof me er komen veel uitzonderingen voor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:48

En off topic..
Daantje Daantju Daantjuh Daantjuhh bestond al.. (waarvan de helft al minimaal een jaar niet online was geweest)
Hihihih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:49

Wie leent zijn Z paard een paar keer aan me uit
wil ook 2x Z zijn.
Dat ge-eikel van de knhs ben je echt zo beu.

Wat is eigenlijk het probleem van de mensen die te snel doorstromen?
Nu brengen ze in de m1 geld in het laatje om dat ze daar blijven hangen, nieuwe regeling L1.
wat is het verschil?

Van de verlies punten vind ik ook een betere regeling.

Je moet echt achterste voren zitten incl je paard.

Ik heb ook ooit eens zo bagger gereden, dat ik zelf onderhand in de slappe lach op het paard zat (jury ook)
En nog had ik 135.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:00

Ik heb zelfs wel eens zo slecht gereden dat ik er mee wou stoppen halverwege de proef.
Ik dacht dat ik mezlef ontzettend voor banketstaaf zette.
Het ging hondsberoerd en toch had ik 167...
Hoe??? is me nog steeds een raadsel.

Maar 142 is best banketstaaf als je 10x beter rijd dan 167.
Ik ben van plan om te gaan springen naar de laatste jury.
Hij heeft voor mij de lol van dressuur vergalt.
Ik deed zo mijn best mijn paard liep zo lekker..
Geen foutjes.
Allemaal beheerst.
Er was iemand aan de kant die vroeg wat vor paard ik had.. en zei: dat ik nog heeel ver met Olly kon komen.
Werkelijk een prachtpaard en je rijd hem goed,, heel netjes

En iedereen aan de kant was met me eens dat het een nette proef was.
(geloof me ik zeg dit niet snel van mezelf.)
Van de 12 x dat ik nu een proefje heb gereden heb ik maar 3 x tegen mezelf gezegd dat ik een winstpunt had verdiend.
En ik heb er 9.

Ik ben absoluut niet snel tevreden mijn vader ook niet.
]
maar Het leek gewoon mijn coupon niet eens..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:01

Die 63% regeling is slecht nieuws voor iedereen met een normaal tot minder gaand paard. De eenvoudige KWPNérs, haflingers, dravers etc. Die scoren hun winstpunten rond de 156 en zullen zelden boven de 163 uitkomen.
Niks mis mee, het is basis. Niet iedereen komt op de wedstrijden om van Grunsven op te volgen.

Ik merk het nu we een paard hebben met veel natuurlijke swung en een heel best gangwerk. 3 keer de ringuitspringen, 2 rondjes door het mais en nog 153 punten incl de min 6 anders was het nog winst.
Wij hebben nooit problemen met 8ten en 9ens, maar zie die maar eens lostepeuteren als je een wat vlak paard. Jury's zeggen wel: we kunnen niet anders dan een6 geven want het is een 6jes proef.

En dat klopt ook, alleen zouden die zessen, zevens kunnen zijn?
Zeker in de B zijn de eisen die op papier staan veel minder hoog dan de jury's ons doen geloven.
Zeker als de KNHS wil dat er meer punten gescoord gaan worden.
Ik bedoel: waarom zou het alleen van de kant van de ruiter moeten komen?
Of zijn deze B/L jury gefrustreerd dat ze geen M/z mogen jureren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:03

Sinds wanneer gaat het bij dressuurwedstrijden om de kwaliteit van de paarden Het is toch geen Pavocup

Met een normaal goed gereden paard kan je gewoon dik in de punten rijden. Echter is dat goed gereden iets wat amper te vinden is, en mensen kopen daarom maar een wat mooier en aparter paard, zodat de mindere rijkunst niet zo opvalt......

Denk dat de KNHS die manier van jureren helemaal niet moet promoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:05

Maar dan moet je wel de jury ff laten weten dat het geen pavo is

Want idd, als je een gewoon simpel paard hebt en netjes rijd, rij je een wp
dan scoor je tussen de 156 en 160, maar daar boven toch echt niet snel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:06

Pipo schreef:
Sinds wanneer gaat het bij dressuurwedstrijden om de kwaliteit van de paarden Het is toch geen Pavocup

Met een normaal goed gereden paard kan je gewoon dik in de punten rijden. Echter is dat goed gereden iets wat amper te vinden is, en mensen kopen daarom maar een wat mooier en aparter paard, zodat de mindere rijkunst niet zo opvalt......

Sinds wanneer???

Heb jij de afgelopen jaren in coma gelegen ofzo???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:07

daantjuhhh schreef:
Sinds wanneer???

Ik ben ieder weekend op de landelijke wedstrijden en sowieso zie je heel weinig kwaliteit qua paarden. Al die mensen die hele normale paarden hebben rijden nu ook Z.

Een normaal correct bewegend paard die netjes gereden word krijgt ook zijn punten. Tenminste, zo zou dat wel moeten gaan, en als je kijkt naar wat er Z rijd dan gaat dat dus ook zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:09

ja, een correct gewoon lopen paard krijgt nu ook wp's
Maar met deze regeling, dan niet meer.
Dat is toch echt voor de paarden met net wat meer in huis.
En dan vind ik het ook geen basis sport meer.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:09

Pipo schreef:

Met een normaal goed gereden paard kan je gewoon dik in de punten rijden. Echter is dat goed gereden iets wat amper te vinden is, en mensen
kopen daarom maar een wat mooier en aparter paard, zodat de mindere rijkunst niet zo opvalt......

Jij draait de wereld om, beweer je nu echt dat mensen die een apart paard hebben, die kopen zodat hun mindere rijden niet opvalt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:10

Pipo schreef:
daantjuhhh schreef:
Sinds wanneer???

Ik ben ieder weekend op de landelijke wedstrijden en sowieso zie je heel weinig kwaliteit qua paarden. Al die mensen die hele normale paarden hebben rijden nu ook Z.

Een normaal correct bewegend paard die netjes gereden word krijgt ook zijn punten. Tenminste, zo zou dat wel moeten gaan, en als je kijkt naar wat er Z rijd dan gaat dat dus ook zo

Ik bedoelde dat ik regelmatig op concours een goed paard zie met een veropte ruiter wat winst rijd.
Maar dan rijd dat paard de winst de ruiter niet!!!
Zo bedoelde ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:12

amondi schreef:

Jij draait de wereld om, beweer je nu echt dat mensen die een apart paard hebben, die kopen zodat hun mindere rijden niet opvalt?

Jij generaliseerd en dat deed ik niet............je ziet zeker wel dat mensen een ander paard kopen zodra ze geen winstpuntjes meer rijden. Ipv naar zichzelf te kijken wat er rijtechnisch niet goed gaat, word er maar een ander paard aangeschaft.....

Of dit moeten echte Gooische praktijken zijn, maar ik zie het vaak gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:13

Ik heb recent eens zitten schrijven bij een landelijke L1 rubriek en daar ga je spontaan bij zitten janken. De jury gaf op een volle baan (ik denk rond de 20/24 ruiters ? ) 5 winstpunten, waarbij ze zelfs een iemand matste en met een hoog punt voor de verzorging precies op 156 uit liet komen. De rest reed gewoon gruwelijk bagger.

Als je de kwaliteit van de ruiters wilt verbeteren moet je niet de lat op concours lager leggen zodat er maar punten gescoord worden, maar zorgen voor betere opleiding van je ruiters, dan komen die punten vanzelf wel.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:13

Nou, dan moet ik zeker wel heel goed kunnen rijden (niet dus... ) als ik met mijn supergewone, onderhand ouderwets aandoend paard, dat ook nog eens een springafstamming en een voskleur heeft in 2 jaar tijd van niks naar L2+8 ben gereden, en dat terwijl ik maar 1 keer per maand ongeveer weg ga, anders word het me veel te duur!
Alleen, met die 164 p. regeling was ik slechts B + 2 geweest (met 135 verliesp. zelfs B + 1... ). Ik rijd meestal zo rond de 161 punten ( en heb daar ook wel prijs in, ben ook wel eerste geweest met 163 in een sterk deelnemersveld). En dan was ik ook niet op de Brabantse geweest (je moet tegenwoordig minimaal 1 wp in de selectie gereden hebben nietwaar... )