Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
idje schreef:Ze zijn er gelukkig wel hoor Bruine, die juryleden die naar de juiste kwaliteiten kijken. Maar ik heb er de laatste tijd weer voorbeelden van gezien........
Een paard dat een hele M2 proef met het bit half door de mond getrokken loopt en consequent aan de zelfde kant.
Hoofd kantelen in elke wending en volte, kin op de borst en een achterhand als aanhangwagentje.
Maar wel een prachtig, indrukwekkend dressuurtype.
Krijgt dus bijna 3 (DRIE) winstpunten voor die proef.
Hoe moet een jury die zoiets verzint in hemelsnaam gaan jureren op rijtechnische kwaliteiten?
dyaco schreef:ik ben niet zo voor de nieuwe proeven als de disipline weg valt ik vind dat die er moet blijven dus vaste onderdelen achter elkaar niet dat de ruiter / amazone gaat beslissen wanneer wat gereden word (bv. oh mijn paard valt naar binnen laat ik hier maar vlug een volte mken)
Citaat:Dan heb jij er niks van gesnapt
Katja schreef:Het was toch zo dat ze wel aan het eind moeten halthouden. Ik ben er wel voor. Op die manier houd je de rust er een beetje in. Vooral wat hetere paarden vinden het moeilijk om op vreemd terrein stil te staan Je kunt ze wel thuishouden maar dat lost het probleem niet op.
Zelf vind ik het een goede zaak dat paarden beoordeeld worden op de kwaliteit van bewegen maar ik betwijfel wel of het in de praktijd gaat werken.
cornelie schreef:En als je de punten niet krijgt is het makkelijk om een jury de schuld te geven, maar eens kritisch naar je eigen rijden kijken doet vaak meer.