Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Poffie schreef:Ja, die puntenverschillen bij de kampioenschappen laten toch maar weer zien dat er geen lijn is in jureren, de een vindt een proef erg goed, de ander dezelfde proef erg slecht, zo krijg je soms verschillen van wel 20 punten.
Ellebel schreef:Ik herinner me nu trouwens dat ik een keer bij een jury zat te schrijven tijdens de M2. Op een gegeven moment vraagt ze "hoeveel wp heb ik eigenlijk al weg gegeven?" Dus ik vertelde haar dat er nog niet 1 tussen had gezeten. "O, nou dan moet dit er maar eentje worden". Ik dacht nog dat het een geintje was maar die ruiter kreeg dus echt goede punten voor een bagger proef omdat er "toch een winstpunt uit moest". Ook kwam er nog iemand voorbij die volgens de jury zo'n aardige meid was dat ze wel 2 wp verdiende, ook al staakte haar paard en kwam omhoog in de hoek (commentaar "wat een pech, arme meid"), terwijl het paard daarna wel goed liep maarja, mevrouw hield niet zo van vosjes, dat verpestte toch het beeld wel een beetje.
Dit was trouwens wel een eenmalig incident, zulke vage jury's heb ik daarna niet meer meegemaakt gelukkig, maar ik vroeg me toen wel af hoe ze zelf over haar vaardigheid als jurylid dacht....
Mariek1983 schreef:Emeraldo schreef:Heb eigenlijk maar een keer een rot opmerking gehad. Ik reed in de M1, proef ging best redelijk. Nadat alle (5) combinaties gereden hadden, ben ik naar de juri toe gelopen om wat commentaar te vragen. Hij moest lang nadenken, ik moest even vertellen welke kleur mijn pony ook al weer was. En toen wist hij het weer ineens. Ik was te dik voor mij pony![]()
155 punten, 3 van de 5 combinaties hadden 155 punten.
Toen heb ik toch ff zitten janken op het veld!
Nou ja zeg!!! Dat vind ik echt niet normaal! Snap dat je daar ff flink van over de zeik gaat! Nou heb net gekeken in je profiel, en snap niet dat hoe die jury dr bij komt hoor, leuk paardje (pony) trouwens!!!
Nouks schreef:Zo heb ik eens een hele ochtend weinig anders zitten doen dan opmerkingen erbij schrijven als "paard loopt niet aan de teugel" "paard is tegen het bit" "paard is niet nageeflijk", en dat dan dus de hele ochtend. En dan word je daar op een gegeven moment gewoon helemaal chagerijnig van, helemaal wanneer desbetreffende jury de ruiters daar dus op af gaat rekenen. Gewoon per onderdeel gaat kijken of het paard wel mooi aan de teugel loopt...![]()
Neonlight schreef:[***] schreef:Zo heb ik eens een hele ochtend weinig anders zitten doen dan opmerkingen erbij schrijven als "paard loopt niet aan de teugel" "paard is tegen het bit" "paard is niet nageeflijk", en dat dan dus de hele ochtend. En dan word je daar op een gegeven moment gewoon helemaal chagerijnig van, helemaal wanneer desbetreffende jury de ruiters daar dus op af gaat rekenen. Gewoon per onderdeel gaat kijken of het paard wel mooi aan de teugel loopt...![]()
Eeeuuhhhh....dat is nu net de taak van de jury, alles, dus ook dat, per onderdeel bekijken.
runningkawa schreef:Nageeflijk hoort een paard in de B toch echt te zijn en ook absoluut niet tegen de hand.
Aan de tuegel hoeft niet, al gebeurd dat wel snel als het paard nageeflijk is.
GeJe schreef:Als jury kijk je naar het moment. Van die onzin zoals "Ik vind vosjes lelijk" of "hoeveel winstpunten zijn er al gegeven..." moet je je als ruiter niets aantrekken.