Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:09

Tja het wordt gewoon eens tijd voor een frisse wind door de dressuur sport. En dan ook gelijk iedereen een goede helm op z'n hoofd, want ook in de dressuurring kan het goed mis gaan.

Maar ja ik rij dan ook geen dressuur/spring wedstrijden, en ben derhalve niet gehouden aan een verplichte kleding keuze.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 12:35

pol013 schreef:
*ben geen jury*
Ik kan niet wachten tot dit soort dingen toegstaan worden. Ik heb niets tegen op een mooie sjieke traditionele rijjas maar ook helemaal niets tegen op het model wat je nu aan hebt (heb hem nog niet gezien met plastron en witte broek maar denk dat dat wel scheelt). Wat mij betreft: overboord met dat stijve uiterlijk, het is paardenSPORT.
(overigens ben ik wel tegen gekke kleuren etc)

Kijk, zo denk ik inderdaad ook!
Je kunt er gemakkelijk een plastron onder dragen, heb ik al geprobeerd en staat inderdaad netter. Ik ga morgen op vakantie, maar ik zal zeker een foto plaatsen als jullie dat willen (na vakantie waarschijnlijk).
Leuke discussie, dit. Ik ben benieuwd. Ik denk inderdaad dat het ook zeker een kwestie van wennen is. Hopelijk komen ze niet in modekleuren, want het zijn ook heerlijke trainingsjasjes, dus dan moet ik ze kopen .

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:58

Afbeelding

Nee, geen modekleuren, maar een paar basiskleuren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:17

Ik vind het er minder chique uit zien als de traditionele jasjes.........maar wat mij betreft zouden zie die wel mogen aanpassen. Ze zijn heet en zitten nou niet echt super lekker ofzo. Misschien een tussenweg?

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:50

ik vind het jasje zeker niet lelijk, eigelijk vind ik het wel wat hebben. ziet er ook leuk sportief uit! zeker een optie voor de mensen die geen zin hebben om zich in een wat sjiekere jas te hijsen.
ben erg benieuwd hoe het eruitziet als je een plastron ed erbij hebt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:50

ik snap dus echt niet dat niemand die 'ouderwetse' dressuurjasjes fijn vindt zitten, ik vergeet dat ding NB altijd uit te doen na concours ! En als het 's zomers 30 graden is zijn ze wel warm maar verder valt het best mee vind ik. Als je in zomertenue mag houd ik hem altijd aan, vind ik mooier staan. En bij 30 graden heb ik in een T-shirt ook een knalrode kop, dus warm is het dan toch! Ik vind zelf dressuur echt een sport van traditie en zou het jammer vinden als dat officiele tenue werd afgeschaft, het geeft gewoon toch wat extra's naar mijn mening.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:59

Als je de mogelijkheid hebt om iets dieper in de buidel te tasten zijn er genoeg jassen te vinden die wel lekker zitten. dat is voor mij geen argument.

Ik zou zeggen, sta deze jasjes toe maar wel alleen in de kleur zwart. Zo komt er iets meer variatie maar wordt het geen circus. Ik vind een witte rijbroek verschrikkelijk lastig maar daar zie ik iig het nut van in: zo kan men je beenligging beter beoordelen. Wat functionaliteit betreft zie ik geen probleem bij deze nieuwe jasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:13

Ik wil hem wel in het blauw om lekker thuis mee te rijden
Ze zien er ook lekker uit om mee los te rijden oid

Voor in de ring nee eigenlijk niet, mij teveel jassen model

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:26

Ik vind alle jacks in dit topic hele mooie en nette outdoorjacks om mee te rijden, idd ideaal om mee los te rijden als het weer niet optimaal is. Maar in de ring vind ik toch het traditionele wedstrijdjasje veel mooier.

De huidige regels mbt wedstrijdtenue staan al genoeg toe vind ik, anders gaat het ten koste van de uitstraling van de sport. Die moet wel behouden blijven.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:20

Ik vind ze echt onwijs lelijk! Kom zeg, als je zo graag dressuur wilt rijden moet je de kleding ook maar accepteren hoor. Het hoort er nou eenmaal bij, en of het nou 35 graden is of niet, gewoon aan dat ding!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:31

Barbara_m schreef:
Ik vind ze echt onwijs lelijk! Kom zeg, als je zo graag dressuur wilt rijden moet je de kleding ook maar accepteren hoor. Het hoort er nou eenmaal bij, en of het nou 35 graden is of niet, gewoon aan dat ding!

Hmm jij hebt het nu alleen over dressuur maar wat vind je er bij het springen dan van.
Of wat dacht je van bij de Sgw harstikke fijn voor Sgw wedstrijden dnek ik.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:34

Ik vind dit meer gewoon een net jasje, wat je aan doet als het een beetje kouder is als je gaat rijden. Niet voor op wedstrijden

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:53

Op zich vind ik 't jasje niet oerlelijk maar mijn voorkeur gaat toch nog steeds uit naar het 'traditionele' rij-jasje - zoals bijv. de Pikeur Diana. Tenminste, voor de dressuur. Voor het springen maar vooral voor de SGW zou dit zeker niet verkeerd zijn, denk ik.

Ik vind de kraag niet echt mooi. Als ze die nou een beetje meer zoals een traditioneel rij-jasje zouden maken, dan denk ik dat dit een toppertje gaat worden.

@ astridadrid - Wat kost zoiets eigenlijk, als ik zo brutaal mag zijn?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:24

dat zou ik ook wel eens willen weten ja!!
Ik vind zo'n jasje leuk om thuis mee te rijden als het wat minder weer is.
Voor op de wedstrijd hou ik het gewoon op het standaard rijjasje!
Ik vind dat het er gewoon bij hoort!Vind het altijd erg mooi staan!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:40

Ik blijf er bij, een jasje voor de slanke dennen onder ons.
Maar wie heeft er in de dressuur een hekel aan zijn jasje? Saskia is een pietlut maar voor een mooi nieuw jasje was ze wel te porren.

Het enige nare van het huideige wedstrijd tenue vind ik die witte strik op je borst, die mag voor mij morgen nog verdwijnen.
coltruitje of mooi boordje dat lijkt me veel sportiever dan die witte pluim.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:45

ik zie kruisjes
had m graag willen zien!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:19

Ik zie ze helaas ook niet.
Ben wel benieuwd!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 19:26

More schreef:
ik zie kruisjes
had m graag willen zien!

Oooh... dan heeft mijn site teveel verkeer gehad. Morgen doen ze het weer! In ieder geval, het ging over dit jasje. In het echt is hij alleen meer zwart, maar voor het idee:
Afbeelding

Ik vind die van Ukal echt onwijs lelijk (foto staat hier ergens boven), lijkt niet echt op die van mij en op die van HH. De stof ik heel anders en dat is inderdaad meer een lomp jasje met die grote zakken voorop. Mijn jasje was overigens ongeveer €60,00.

rooievos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:39

astridastrid schreef:

Kan ik me zo vertonen in de ring? Vooral ben ik erg benieuwd naar reacties van juryleden!

Als jurylid zou ik zeggen ,, NEE, dit kan echt niet"
het is een mooi jasje , maar meer iets voor een clinic o.i.d.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 01:25

porscherider schreef:
Ik vind de kraag niet echt mooi. Als ze die nou een beetje meer zoals een traditioneel rij-jasje zouden maken, dan denk ik dat dit een toppertje gaat worden.

Was ook gelijk mijn gedachte, die kraag moet gewoon plat. Ik vind hem iets minder netjes dan een traditionele rijjas, maar hij lijkt me veel beter zitten en veel handiger. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als dit ingevoerd wordt (met een gewone kraag dan ).

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 01:37

idd voor n clinic of show leuk maar als we dit soort jasjes in de dressuur gaan toestaan waar is dan het einde ??

wat mag dan wel en wat niet?
mag je dan met iedere zwarte jas die iets weg heeft van een rijjas rijden???
ik vindt hret nog steeds niet kunnen
mischien als club tenue leuk voor bij de ponny's en zeker bij springen kan t maar nee niet in de deressuur dit is een sport waar veel geld in omgaat en vooral chic is en niet verder verwaarloosd mag worden dan t al is

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:22

Citaat:
niet in de deressuur dit is een sport waar veel geld in omgaat en vooral chic is en niet verder verwaarloosd mag worden dan t al is

Je bedoelt dat het een elite sport is????

Ik heb jaren met een colbertje van 10 gulden rondgereden en niemand die dat ooit gezien heeft. Ik had echt geen zin om geld uit te geven aan een wedstrijd tenue voor dat ik zeker wist dat wedstrijd rijden ook echt iets voor mij was. Nu in de M2 heb ik mijn eerste echte rijjasje gekocht.
Je hebt gelijk hoor, het eind is zoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:53

Wat grappig, ik vind het op zich wel een leuk model jasje, voor de dressuur zal ik het niet snel voor de mooi doen, maar voor het praktische misschien weer wel...

Wat kost het ongeveer?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:00

Krijg net een mail van divoza, deze week is het jasje met 15% korting verkrijgbaar, denk dat ik er een ga halen! Maar dan wel voor training, daar vind ik de superleuk voor maar vind ze niet kunnen op wedstrijden.

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:24

Ik vind hem eigenlijk niet heel mooi, maar het zal wel handig zijn. Ik kan niet echt omschrijven waarom ik hem niet zo mooi vind, dus hier moet je 't maar mee doen. Ze mogen het best invoeren hoor, maar ik doe het niet aan.