Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow06

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:37

Ik sta toch versteld van hoe sommige mensen erover denken als er weer iemand is die de kans krijgt de top te halen en titels voor nederland binnen kan gaan slepen.

Ik zal zeker niet ontkennen dat ik het erg jammer vind dat in Nederland je geld en je achternaam (ouders in de sport) uitmaken of je in de echte TOP kan komen of dat je in de subtop blijft hangen. Dit zou ik zelf ook graag anders zien, dat er echt geselecteerd wordt op talent en er dus gekeken zou worden naar hoe mensen op verschillende paarden rijden, want je hebt pas echt talent als je met elk paard zo weg kan rijden. Maar ik snap ook dat dit eigenlijk niet mogelijk is. De paardensport is nou eenmaal een erg dure sport en om talenten met minder geld de mogelijkheid te geven om toch aan de top te komen is er erg veel geld van buitenaf nodig en dit geld is er nou eenmaal niet. Ik geef de ouders van redelijk getalenteerde kinderen ,die een groot bedrijf en veel geld hebben, gelijk dat ze dit geld in hun eigen kinderen investeren (door ze een goede pony te gevenen en ze bij een topamazone te laten trainen) en het niet "weggeven" door een ander te gaan sponseren. Wat zou je zelf doen als je de kans had?? Je eigen kind naar de top helpen of het kind van een ander?

Het is natuurlijk erg jammer dat er kkinderen zijn die door hun ouders teveel gepushed worden om te presteren. Maar volgens mij gebeurd dit veel meer in de basissport (waar je regelmatig kwade en scheldende ouders tegenkomt omdat hun kind slecht gereden heeft) dat in de topsport. Het is echt hard werken om aan de top te komen en als je dat niet echt wil lukt dat niet, hoe hard je ouders je ook pushen of hoeveel ze ook in je investeren. Als je zelf eigenlijk niet wil zal je paard/pony dit altijd voelen en nooit alles voor je geven.

Tja ik kan nog even doorgaan met mijn idee over de "top" op papier zetten, maar ik hoop dat er mensen zijn die hun ideeën enigszins aanpassen nadat ze dit gelezen hebben, want ik denk dat Maria een meisje is dat heel graag werken wil en niet voorniks zoveel bij DVB te vinden is en mee gaat op concours om te kijken en ervaring op te doen. Als ze zelf niet ECHT zou willen zou ze denk ik nooit zo vaak en zo vrolijk tussen de paarden te vinden zijn.

Ik wens Maria in ieder geval heel veel succes met Milky en hoop dat ze nog veel gaat bereiken in de sport!

(even voor de duidelijkheid. Ik ben zelf ook maar een meisje dat altijd alleen op maneges gereden heeft tot ik 3 jaar geleden een pony ben gaan verzorgen die ik naar het Z gereden heb. Daarna heb ik een eigen paard gekregen omdat ik naar Deurne ging en mijn ouders in mijn toekomst wilden investeren. Hiervoor heb ik nooit een eigen paard/pony gehad omdat we het geld niet hadden, maar omdat mijn school mijn toekomst is hebben ze de keuze gemaakt mij toch een eigen paard te geven, omdat je je kind denk ik wil geven wat je geven kan... Ik ben er heel blij mee dat mijn ouders achter mijn beslissing staan om verder te willen komen in de sport, al weet ik dat dit heel moeilijk zal worden, maar ik ga ervoor! Ik denk dat Maria hetzlefde gevoel heeft en d'r ouders net zo dankbaar is, ze heeft misschien nog niet de leeftijd dat ze dit al echt zo zal "begrijpen" maar later is ze haar ouders vast heel dankbaar!!)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:53

Nog even iets, het zijn volgens mij echt niet alleen de "rijkelui" kinderen die zich naar de kaders rijden. Kijk bijvoorbeeld naar Robin, Milkshake was niet van haar, ze heeft zich van te voren bewezen dat ze talentvol is en zal daarom die pony te rijden hebben gekregen. Ook haar andere topper Lamento is niet van haar. Als je talent hebt komen de mogelijkheden ook wel.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:43

Laat ik even wat rechtzetten: als iemadn zijn kind zo wil en kan naar de"top" begeleiden hebben ze mijn volledige zegen.

Vorig jaar hadden we een topic over het Rabo talenten plan waain juist dit"soort" kinderen geplaatst werden.

Mij gaat het om die hele grote subtopgroep die helemaal NIETS krijgen en die zielsgelukkig zouden zijn met een begeleiding. Kinderen die zelf hun pony naar het Z rijden en ook nog eens Z springen zijn en die gewoon geen enkele begeleiding of stimulering van de KNHS krijgen, totdat ze een z.g. toppony kopen of beschikbaar krijgen. Dat steekt mij wel eens, zo'n toptalentje zonder kansen( van de KNHS)

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:47

Neonlight schreef:
Nog even iets, het zijn volgens mij echt niet alleen de "rijkelui" kinderen die zich naar de kaders rijden. Kijk bijvoorbeeld naar Robin, Milkshake was niet van haar, ze heeft zich van te voren bewezen dat ze talentvol is en zal daarom die pony te rijden hebben gekregen. Ook haar andere topper Lamento is niet van haar. Als je talent hebt komen de mogelijkheden ook wel.

Of simpelweg connecties hebt

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:59

Ik wens Maria heel veel succes met haar nieuwe poonie En robin natuurlijk ook met de overstap naar een nieuw beestje

Pfff jeetje zeg wat kunnen sommige zich druk maken! En ik lees dat er veel jaloerse mensen rond lopen.. Sjee wat een onnozelle reacties zeg

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:10

Hoe je het ook wendt of keert, die Maria heeft alle geluk van de wereld! Laten we hopen dat ze dat beseft..

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:36

Jammer dat velen er zo negatief over zijn.
Ik vindt Maria een super leuke en lieve meid en hoop dat ze veel plezier van Milky heeft.
Maar als Maria dit allemaal leest.. Het lijkt me vreselijk voor haar, en ze is nog maar 11...

Jammer dat sommigen mensen Milky en Maria geen leuke toekomst samen gunnen..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:19

robinbeekink schreef:
Jammer dat velen er zo negatief over zijn.
Ik vindt Maria een super leuke en lieve meid en hoop dat ze veel plezier van Milky heeft.
Maar als Maria dit allemaal leest.. Het lijkt me vreselijk voor haar, en ze is nog maar 11...

Jammer dat sommigen mensen Milky en Maria geen leuke toekomst samen gunnen..

maria kan het ook als en compliment zien.. er zijn zoveel mensen die graag in haar laarzen zouden willen staan !! Maar die mensen zijn jaloers en kunnen dan gewoon niks positiefs meer zeggen.. Das jammer maar zo gaat dat als je iets hebt waar veel mensen van dromen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:24

lindaB schreef:
Neonlight schreef:

Of simpelweg connecties hebt

Inderdaad. Je gelooft toch zelf ook niet dat als je maar talent hebt dat je er dan toch wel komt?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:29

Volgens mij kan je het iemand ook van harte gunnen en toch wel jaloers zijn

Ik gun het Maria van harte en ik hoop voor haar dat ze veel successen behaalt. Het is alleen maar goed voor de Nederlandse dressuursport dat zulke toppony's in Nederland blijven.
Maar ik had zelf ook best graag zulke pony's onder mijn reet gehad op mijn 11e.
Al denk ik wel dat ik op die leeftijd (en zelfs later) helemaal niet met die druk om zou kunnen gaan. Dus dat vind ik echt superknap!! Kijk maar hoe er hier al wordt gereageerd. Daar moet je ook maar mee om kunnen gaan....
Dat vind ik bijvoorbeeld ook erg knap van Mara, zij moet toch telkens maar die hooggespannen verwachtingen waarmaken.
En van wat ik hier zo lees en wel eens hoor is Milkshake echt niet de gemakkelijkste pony.
Dus succes voor deze combi!!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 15:44

Zo dit topic bewijst maar weer eens dat Bokt een groot roddel en afgeef circuit is :@ Ik ken dan ook Maria persoonlijk en vind dat je echt niet af kunt geven op zo'n super lieve meid! Maria, super veel succes met Dodo en Milky !!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:11

ik hoop in iedergeval dat ze een leuke en leerzame tijd hebben samen!

en al had ze 10 pony's...het gaat er om hoe zo'n iemand er mee omgaat!! als mensen arrogant gaan doen en denken dat ze alles zijn, en voornamelijk andere de grond in kunnen trappen...tja zulke mensen zijn verwend ja!uit reactie van sommige hier is het een hele lieve meid die er hard voor moet werken!! dus luister daar dan gewoon naar!

zo das mijn mening! amen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:21

ik moet eerlijk toegeven dat ik dit ook 'maar stom vind' Heel leuk voor het meissie dat ze op die leeftijd al zover kan geraken, maar als een paard met de knoppen op is volgens mij makkelijker naar een hoog niveau te rijden dan eentje waar je zelf nog de knoppen op moet programeren!
Ik ken 2 meiden, beide 2 klaar gestoomde paarden, 1 hengst en weetk hoeveel geld en een ruin die nog meer kost!
knappe dieren dat wel! Ruintje kan alle oefeningen die je je maar kan inbeelden, hengstje loopt belgische kampioenschappen, limburgs kampioenschap is een 'peuleschilletje' en wint ál zijn proeven.
de meid is 12 en rijd goed! Maar zet haar niet op een jong paard dat niets kan.... Zelfde geld voor de oudste (14)

Maar vind de meid zelf het leuk? Want beide meisjes waar ik het hierboven over heb, stonden nog geen wek geleden wel bij elkaar te huilen, dat ze al die paarden en luxe niet hoefden! dat een gewone pony ook meer als goeed genoeg was! en een normale wedstrijd waar ze 3de of 4de werden ook fantastisch, als het kan nog fijner was! Als hun ouder smaar om hun gaven en trots waren op hun als ze een goede proef neer zette, want als ze niet op de prijsuitreiking mét pony zijn is moederlief boos, als ze niet 1ste/2de zijn is moederlief óók boos.

Zo las de moeder niet goed, dus de jongste 'hoe lees jij nu?!!!!!'
antwoord: als jij niet rijd dan lees ik niet

en dat was een proef waar je U tegen kon zeggen.

Dus dan toch liever mijn 'gewone' ponytje en mijn lage dressuur klasse maar wel met zin en lol naar een wedstrijd vertrekken...
(hoewel ik mjin 'gewone' ponytje niet gewoon zou willen noemen maar oke. Das ieder zijn mening. Iedereen vind zijn paard/pony speciaal.)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:11

Nou Maria als je nog een pony zoekt, ik heb nog een leuke merrie voor je staan.
Verder veel suc-6 met Milkshake.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 18:04

pharagirlke schreef:
ik moet eerlijk toegeven dat ik dit ook 'maar stom vind' Heel leuk voor het meissie dat ze op die leeftijd al zover kan geraken, maar als een paard met de knoppen op is volgens mij makkelijker naar een hoog niveau te rijden dan eentje waar je zelf nog de knoppen op moet programeren!
Ik ken 2 meiden, beide 2 klaar gestoomde paarden, 1 hengst en weetk hoeveel geld en een ruin die nog meer kost!
knappe dieren dat wel! Ruintje kan alle oefeningen die je je maar kan inbeelden, hengstje loopt belgische kampioenschappen, limburgs kampioenschap is een 'peuleschilletje' en wint ál zijn proeven.
de meid is 12 en rijd goed! Maar zet haar niet op een jong paard dat niets kan.... Zelfde geld voor de oudste (14)

Maar vind de meid zelf het leuk? Want beide meisjes waar ik het hierboven over heb, stonden nog geen wek geleden wel bij elkaar te huilen, dat ze al die paarden en luxe niet hoefden! dat een gewone pony ook meer als goeed genoeg was! en een normale wedstrijd waar ze 3de of 4de werden ook fantastisch, als het kan nog fijner was! Als hun ouder smaar om hun gaven en trots waren op hun als ze een goede proef neer zette, want als ze niet op de prijsuitreiking mét pony zijn is moederlief boos, als ze niet 1ste/2de zijn is moederlief óók boos.

Zo las de moeder niet goed, dus de jongste 'hoe lees jij nu?!!!!!'
antwoord: als jij niet rijd dan lees ik niet

en dat was een proef waar je U tegen kon zeggen.

Dus dan toch liever mijn 'gewone' ponytje en mijn lage dressuur klasse maar wel met zin en lol naar een wedstrijd vertrekken...
(hoewel ik mjin 'gewone' ponytje niet gewoon zou willen noemen maar oke. Das ieder zijn mening. Iedereen vind zijn paard/pony speciaal.)

ik denk wel dat het verschil is dat als ik dat bijvoorbeeld zou krijgen(zo een mooie en dure pony), ik dolgelukkig zou zijn. Als mijn ouders een enorme dure pony voor mij zouden kopen, laat ze mij dan maar pushen, graag zelfs! En volgens mij werkt het bij maria ook zo, als ik de reacties zo lees!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:12

wat kunnen mensen zich druk maken

okee IK ben jaloers!
ik zou ook wel zo'n pony onder me kont willen en super top begeleiding!
maar moeten mensen zo reageren? dat ze een verwend nest is?

waarom zou je een ander geen geluk gunnen?
ik ben ook wel van mening dat mensen met wat ''meer conncecties'' eerder de top zullen bereiken maar dat is nog geen reden om iemand een verwend nest te noemen...

en dan wil ik nog 1 ding kwijt

pony's/paarden met wat meer knoppen zijn zeker niet makkelijker te rijden, op zulke paarden moet je juist alles correct,precies en secuur doen anders snappen ze je niet en zullen ze het ook niet voor je doen!
uiteindelijk moet JIJ de prestatie laten zien!

ik ben ook altijd van mening geweest dat zulke paarden makkelijk zijn te rijden maar dat is me behoorlijk tegen gevallen!

als iedereen nouw is eerst nadenkt voor dat ie wat zegt en gelijk van mening is dat ze een verwend nest is....

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:17

liza van loon schreef:
Barbara_m schreef:
Dan krijgt dat 11-jarige meisje het wel druk... Ze heeft al 3 pony's... wow!
Maar eerlijk is eerlijk, haar begeleiding is top en ze kan knap rijden voor haar leeftijd!

11 jaar en dan al 4 ponys

(Sorry vind het wel beetje verwend )

Heb ook 3 pony's en een paard en ben net 12
En hoe weet je dan of ze verwent is.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:23

nanou schreef:
gabyfedde schreef:
Waarom gunnen sommige mensen anderen toch niets?
Super gaaf voor Maria! Tuurlijk heeft ze ook veel geluk gehad dat ze de mogelijkheid krijgt om op dit niveau te presteren, maar zonder veel aanleg presteert een 11-jarige echt niet zo goed op dit niveau. Alleen maar een goede pony en een goede begeleiding is nog geen garantie dat je prestaties ook goed zijn.

Ja leuk voor haar, maar ga dan wel met je doorgewinterde computer naar grote wedstrijden.
En sta niet zo stom verbaasd te kijken als je kringkampioen word in het L.
Het is gewoon een verwende druif (met dr dure jasje speciaal overgekomen uit engeland)
Andere kinderen moeten ploeteren en Maria krijgt het allemaal op een presenteerblaadje.
Ik wil haar nog weleens zien gaan op een pony zonder al de knoppen erop.

Heb zelf ook een pony met alle knoppen maar hij is heel moeilijk om te rijden dus je moet echt gewoon je mond houden.
heb zelf ook een op maat gemaakt kentucky jasje heb ik ook gewoon van mijn lieve oma gekregen
heb een gpa cap van mijn eigen geld gekocht.

maria je doet het harstikke goed hoor gewoon jaloezie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:28

Citaat:
dus je moet echt gewoon je mond houden

en jij moet aan je oma vragen of ze je manieren wil leren ipv een jasje te kopen

sophie_kurk: ik geloof niet dat jij beseft wat het is...Ik zou NOOIT! zon druk op mij willen krijgen als die kinderen. Zelfs niet voor de duurste, beste pony van heel de wereld!
Daarbij, met een pony die je zelf alles hebt geleert zover komen lijkt me fijner dan met eentje die 'voorgekauwt' is.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 20:40

Oei botsende ego's

Ik hoop dat het meisje veel plezier heeft van die pony maar ook dat ze kan omgaan met de stress die het paardencircus oplevert op die leeftijd.

Afgaande op de verhalen van mensen die op jonge leeftijd topsport hebben bedreven, kan het lastige problemen opleveren, maar dat HOEFT natuurlijk niet.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:39

Ik zit echt ervan te kijken hoe jullie reageren op zo'n meisje!
Mijn dochter moest laatst ook tegen haar rijden en ze is heel aardig!
Vorm geen oordeel voordat je iemand kent! Je zou het ook nietleuk vinden als ze zo over jullie praten! Natuurlijk iemand met geld heeft meer kans maar die ouders moeten daar ook hard voor werken!
En de 1 geeft het b.v. aan een dure auto uit en de ander aan een pony voor hun dochter! Niks mis mee.
En met een goedkopere pony kan je er ook wel komen maar je moet er wel oog voor hebben wat een goede pony is. En je moet de juiste wil hebben en doorzettingsvermogen!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:11

Wat een gebokt zeg op dit topic. Misschien een slotje? ipv ja/nee continue...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 06:31

Waarom een slotje? Het staat mensen toch vrij om voor of tegen te zijn? Dit is een discussieforum, dit hoort bij bokt.

En ja, ik vind het ook heel vervelend als iemand alleen commentaar geeft in de trant van: verwent nest. Maar hetzelfde geld voor mensen die alleen zeggen: super hoor.

Er zitten gewoon haken en ogen aan een 11 jarige die zo'n superpony moet gaan rijden of mag gaan rijden, hoe je het ook wil bekijken.

Ik ben moeder van 2 kinderen en toen mijn dochter 12 was en uit haar C pony gegroeid was, hebben we ook een Z2 pony gekocht voor haar. Ze moest naar de mid. school(14 km verderop), kreeg minder tijd en met Amondi kon ze én doortrainen, én op wedstrijd, én heerlijke buitenritten maken, én hij is trailermak, én hij kon een dagje blijven staan zonder te ontploffen.

Het was dan ook geen dure pony, zoals vele hier beweren, maar een investering in de paardentoekomst van mijn kind. Als ik haar nu met Ulysses bezig zie, dan heeft Amondi zijn taak meer dan waargemaakt.

Maar dat is nog een hele stap naar een meisje van 11 die al 3 pony's heeft waarvan 1 igg de benaming: super pony, heeft. En dan nog wel een super pony die ze echt moet rijden omdat hij anders er de brui aan geeft. ( althans, dat is wat ik lees in de reacties ook hier!)

Als Maria Milkshake zelf moet gaan trainen en rijden(11 jaar!) dan vind ik dat persoonlijk TE jong en TE zwaar en TE serieus voor zo'n dreumes.

Maar dat vind IK en een ander misschien niet.
Hoera voor Bokt! Hier kun je dat zeggen. Hoe zou dit topic eruit zien als iedereen alleen maar zegt, oh leuk voor dat meisje? Wat jammer voor Robin? Ik zweer je, binnen 2 dagen is het uitgebloeid.

Applebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 07:18

Ik snap aan de ene kant de frustraties wel van kinderen die ook graag zo'n kans hadden gehad....maar aan de andere kant vergeet niet waarom je ooit bent paard gaan rijden: hopelijk omdat je gek op paarden (pony's) bent!

Natuurlijk is het ontzettend leuk om op een hoog niveau te rijden en deel te nemen aan grote wedstrijden, maar als je middelen niet hebt betekent dat nog niet dat je dan maar geen goede ruiter bent! Iedereen kan een betere ruiter worden, daar heb je geen top pony voor nodig. Je kunt zelfs een betere ruiter worden dan kinderen die wel top pony's hebben, want zoals ik al zei hoef je geen wedtrijden te rijden om toch een goede ruiter te worden.

En dan, als je echt getalenteerd bent, doet zich op een dag vanzelf een kans voor. Bv. een fokker met een hele goede merrie die in de sport moet.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 11:47

anita schreef:
Ik zit echt ervan te kijken hoe jullie reageren op zo'n meisje!
Mijn dochter moest laatst ook tegen haar rijden en ze is heel aardig!

Ik wil niet heel vervelend zijn, hoor, maar ik zie nauwelijks mensen die iets over Maria persoonlijk zeggen... Ze zal ongetwijfeld een lieve meid zijn, dus daar hoef je niet over te beginnen verder. De meesten hebben het meer over het "zo veel ponies op jonge leeftijd tot je beschikking hebben" in het algemeen.