XLC70 schreef:Ze zei dat ik beter een rondje had kunnen rijden en opnieuw bij A kon aanspringen, dan had ik een 6 -2 gehad... Ach ja, achteraf hè....
Toen grapte ik nog, zul je net zien dat het mijn winstpunt kost!! En ja, hoor....
Jammer, maar niets aan te doen!
Dat ligt een beetje aan de jury. Laatst had ik in de L2 een soort zelfde situatie: ik moest op de linkerhand bij F aangalopperen. M'n pony sprong in de verkeerde galop en om te corrigeren heb ik haar teruggenomen naar de draf, een volte gereden en opnieuw aangesprongen. Aan het einde van de proef zei de jury dat het zonde was dat ik een volte had gereden omdat het me nu 2 punten had gekost. Best zuur, want ik had eerder in de proef m'n voorlezer ook al verkeerd verstaan (ik dacht K-E-H middendraf ipv K-X-M van hand veranderen middendraf) dus het koste me 4 punten waardoor ik op een vierde plek eindigde, zonder die aftrekpunten had ik 1e geworden en het was een selectiewedstrijd.
Iniedergeval vind ik wel dat een 1 in jouw geval wel erg streng is maar ook dit ligt aan de jury, durft ze ook een 8 of een 9 te geven? dan weet je iniedergeval dat je een jury hebt die weet waar ze het over hebt. Een jury die alleen 5jes en 6jes geeft heeft vaak zelf geen flauw benul waar hij op moet beoordelen.
En over streng gesproken: ik ken iemand die een keer een 2 heeft gekregen voor in de verkeerde galop aanspringen terwijl ze het gelijk gecorrigeerd heeft. En dat met een c-ponytje in de B. Maar goed, ze had wel een jury die ook negens durft te geven.