Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cupido98 schreef:Dat vind ik altijd zo raar dat er staat dat een 5 voldoende is...Als je in een proef alleen maar 5en scoort, heb je echt geen winstpunt, dus niet voldoende...hoe kan een 5 dan voldoende zijn???![]()
Ik beschouw een 6 pas als voldoende...
Kitty schreef:Daffodil, sommige juryleden geven nou eenmaal standaard een zes voor verzorging en anderen een zeven.
Gewoon wat punten bij elkaar rijden, dan hoef je je geen zorgen te maken om dat puntje voor verzorging.
Netjes je proefje rijden, zorgen dat je je paard voor elkaar hebt en niet vergeten te rijden.
Karin schreef:Bij een 5 gemiddeld rijd je geen winst, maar ook geen verlies. Dus is een 5 gemiddeld 'voldoende' om geen winstpunten kwijt te raken.
Cupido98 schreef:Karin schreef:Bij een 5 gemiddeld rijd je geen winst, maar ook geen verlies. Dus is een 5 gemiddeld 'voldoende' om geen winstpunten kwijt te raken.
Aah oké, zo hebben ze dat bekeken. Dan snap ik het!
Joki schreef:Ik ben het er mee eens dat juryleden matig beoordelen. Zo zijn er ook heel veel 5jes en 6 jes juryleden en eerlijk is eerlijk daar heb ik niks aan. Ik heb liever 8en en vieren zodat duidelijk is wat ik fout doe.
Teigetje008 schreef:2e punt: Ik heb soms het gevoel dat je in de b nu al moet rijden alsof je een z ruiter bent. Er wordt steeds strenger gekeken. Vroeger haalde je in de b al een winstpunt als je de gangen liet zien en binnen de baan bleef![]()
Op zich vind ik dit niet zo erg, het zal uiteindelijk beter voor de sport zijn. (maar ik zou best eens 160 punten willen halen)
orionneke schreef:Wat ik wel eens merk is..........dat als je naar het totaal beeld kijkt het vaak positiever uitkomt dan per punt. Zit ik naast een jury denk ik altijd ja terecht maar als je zo'n proef langs de zijlijn zou bekijken denk je, goh wel wat weinig.