Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re: Stem mee!!!! Wanneer zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:38

Bij 25 graden, Meer kan ik echt niet aan

Jasje is mooi maar liever wat sportievers

Ik vind het onzin om met het hete weer in een jasje te starten. Als ik ga hardlopen trek ik ook mijn jasje van mijn trainingspak niet over mijn shirtje aan omdat dit mooier is...

Ik rij paard voor mijn lol en ook de wedstrijden zijn voor mij voor de lol. Dan ga ik mezelf niet kwellen als dat niet hoeft Haha!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:57

patries_kjp schreef:
minnie_muis schreef:
Hmmm springen maakt nie uit daar vlecht je je paard ook nie voor in dus wrom geen zomer teneu? bij dressur rij k los zonder jasje en proef met jasje! Tstaat iid veel netter en dan komt t luie zweet r ook nog es uit! Tong uitsteken

das flauwekul want onze paarden zien er bij springen net zo uit als bij dressuur........ ze zijn gewassen, gevlochten en alles is tip top in orde.... het lijkt alsof je het springen afschildert als een niet nette tak van de paarden sport.... Knipoog
ik vind dat je voor die 6 min. met dresuur en die hooguit 2,5 minuut bij het springen best je jasje kan aandoen..... staat veel netter!!!!

Oeps dat moet nie zo overkomen! K spring zelf ook veeeeeeeeeeel liever! Haha! Maar k bedoel dat je bij het springen je paard niet in hoeft te vlechten! Bij t springen gaat t niet om de netheid hoewel het natuurlijk wel netter is als je hem in velcht en alles!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:04

Gewoon altijd een jasje aan met dressuur.

Springen mag voor mij part altijd dat jasje weg.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:07

@ minnie muis; hahahahaha okeej Knipoog
ja ik ben groom van een springruiter en ik erger me er dood aan als paarden er slonzig bijlopen, die van ons staan er altijd strak bij Tong uitsteken vandaar me reactie Knipoog

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:13

Ik vind dat de personen het vanaf de 20 of 25 graden het zelf moeten beslissen.. Ik ben zwaar cara patient en krijg gauw hypervetilatie ik heb een paar keer gehad dat ik mijn jasje niet uit mogt doen van de jury toen viel ik bijna flauw van mijn paard nu heb ik vrijstelling en mag ik zonder jasje rijden ongeacht de temperatuur..

Maar soms is het heel warm maar ik weet ik dat het wel gaat met jasje dan houd ik hem gewoon aan.. ik heb niet voor niets zo'n duur jasje aangeschaft Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:14

25 graden en hoger.

Ik vind dat vanaf 25 graden er door de ruiters zelf beslist moet kunnen worden of er met jasje of in zomertunue wordt gestart.

Een jasje vind ik persoonlijk mooier staan, maarrrrr ik vind een nette blouse (wit of creme) met een mooie plastron erbij ook heel netjes staan!
Waarom zou je jezelf zo in het zweet en de hitte jagen als een zomertunue ook netjes staat? Tenminste, dat vind ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:44

> 25 graden zomertenue. Ik voel me hondsberoerd na een proef bij die warme temperaturen met een jas aan. Een net jasje staat misschien mooier maar ik gooi mijn paard ook geen deken op na het rijden omdat dat mooier staat....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:03

Margreet schreef:
Voor die 6 minuten trek ik m'n jasje wel aan. Als ik 'm met losrijden maar niet aan hoef.

Precies hier hetzelfde!!

(2jr terug in Roosendaal: Jasje op EIGEN RISICO!! --> over 30graden, hihi ik met jasje rondhobbele in proeven)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:34

Ik rij altijd met een jasje. Het maakt mij absoluut niet uit hoe warm het is. Voor die 5/6 minuten moet het makkelijk kunnen. Natuurlijk is het soms warm, maar het is gewoon veel netter.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:41

Kylan schreef:
Ik rij altijd met een jasje. Het maakt mij absoluut niet uit hoe warm het is. Voor die 5/6 minuten moet het makkelijk kunnen. Natuurlijk is het soms warm, maar het is gewoon veel netter.

Ik rijd ook altijd met mijn geweldige trui Vork
Vind ik gewoon netter staan, dan maar iets warmer met rijden,
als je klaar bent trek je 'm gewoon snel uit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:31

Nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 00:49

oosterhoff schreef:
Zo lang de poll het niet doet dan hier maar de vragen.

Bij 20 graden, Ik zweet me dan al kapot
Bij 25 graden, Meer kan ik echt niet aan
Bij 30 graden, Prima ik ben echt veel mooier met een jasje aan.

Ik vind een zomertenue net zo mooi als met jasje.
Jasje is veel mooier
Jasje is mooi maar liever wat sportievers

Ik vind dat het zomertenue zou moeten worden toegestaan vanaf 20 graden. Ruiters/amazone's kunnen dan gewoon zelf kiezen of ze al dan niet met jasje willen starten.

Ik kan zelf heel slecht tegen warmte/veel zon. Toen ik op de kleuterschool en basisschool zat, gebeurde het al regelmatig op hele warme schooldagen, dat de juf naar huis belde omdat ze dacht dat ik ieder moment dood neer kon vallen. Met de jaren is het wel beter gegaan, maar sinds ik bepaalde medicijnen slik, is het weer erger geworden. Als ik oververhit raak, dan word ik gewoon ziek (eerst gewoon flauw en heel duizelig en niet veel later krijg ik dan ineens hele hoge koorts).

Het mag denk ik duidelijk zijn dat ik voor mijn plezier aan wedstrijden mee doen en er niet onnodig ziek van wil worden. Als het voor mij echt te heet wordt, dan start ik in zomertenue en anders start ik gewoon niet. Ik vind met jasje echter wel veel mooier en netter staan, dus als het maar even kan start ik wel gewoon met jasje. Bij mij verschilt het ook nogal hoeveel 'graden' ik normaal kan verdragen. De ene dag zou ik bijvoorbeeld prima bij 25/26 graden met een jasje kunnen rijden (voor die 6 minuten dan), terwijl op een andere dag 22 graden wel het maximum is.

Ik stem voor 'vanaf 20 graden' omdat er denk ik genoeg mensen zijn die het vanaf die temperatuur veel prettiger vinden om in zomertenue te starten. Wedstrijdrijden doen de meesten nog altijd voor hun plezier namelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:04

Nooit!

Ik zelf rijd aangespannen wedstrijden (hackney's) en in onze discipline kennen ze het woord zomertenue niet eens! Gewoon zwart pak, voor dames panty's verplicht (is wel lastig aantrekken met warm weer Tong uitsteken ), hoed op en schort aan. Rubrieken duren 20 minuten. Dus die 7 minuten moeten ook wel kunnen dan. Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:24

Gadver panty's!!!! Dat is pas erg! Maar goed, om op de poll te komen: Nooit een zomertenue, ik weiger pertinent om in een blouse te rijden waar je alles ziet zitten/bewegen, zou me doodongelukkig voelen. Ik rijd dus echt altijd met mijn jasje aan. Voor de overige deelnemers vind ik vanaf 25 graden wel reeel, maar ik doe er dus niet aan mee. Overigens dressuur ik alleen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:30

Ja, en daaroverheen een zwarte broek. (Overigens had je de mensen in de winkel moeten zien kijken toen ik gisteren nieuwe panty's ging halen Haha! .)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:17

daffodil schreef:
Nooit een zomertenue, ik weiger pertinent om in een blouse te rijden waar je alles ziet zitten/bewegen, zou me doodongelukkig voelen.

Ik vind ook niet dat ze een zomertenue moeten verplichten vanaf 20 graden, maar moeten toestaan. Zodat de keuze bij de ruiter/amazone ligt. Dan kun jij je jasje aantrekken als je je daar prettiger bij voelt en de mensen die naar worden van de hitte, kunnen het uit laten.

Overigens, als je bang bent dat je met blouse van alles ziet zitten en bewegen, maar toch graag in zomertenue wilt rijden, dan zou ik een maatje groter kopen en een goede huidkleurige sportbeha er onder doen. Dan valt er niet veel meer te zien zitten en/of bewegen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:42

Maar het is gevoelsmatig! Ik rijd ook gewoon in een tshirt als ik aan t trainen ben. Ik ben overigens heel schappelijk bedeeld (niet te veel borstpartij bedoel ik daarmee) dus ik heb daar op zich geen problemen mee, maar met een wedstrijd en die witte broek voel ik me gewoon prettiger met dat jasje wat er ruim overheen valt! En ja....ik ga dood van de hitte, maar dat doe ik zowiezo als je moet rijden met die hitte......

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:16

Margreet schreef:
Voor die 6 minuten trek ik m'n jasje wel aan. Als ik 'm met losrijden maar niet aan hoef.

Idd mee eens.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:48

Bij dressuur rijd ik altijd met jasje in de proef, want met blouse ziet er niet echt uit. Met springen mag het van mij betreft al met 25 graden, met springen rijd ik liever in zomertenue.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:09

25 graden mag die uit vind ik.. en bij mij staat die niet mooier want mijn jasje is veeeeeeeeeeel te strak.. Ik moet ook keer een nieuwe kopen maar goed Haha!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:34

ik heb deze hele week wedstrijd
en bij springen mag je met zomertenue rijden en bij de dressuur niet.
Maar ik rij gewoon los in mijn blouse en voor dat ik de ring in moet jasje aan. 6 minuten heb je je jasje aan, maar dat heb ik nie in de gaten, dan ben ik meer met de proef en mn paard bezig en na de tijd lekker jasje weer uit.
Alleen morgen wordt het hier rond de 33 graden, ik denk dat ik dan als ik in mn blouse rij ik het warm heb....

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:08

Ik rijd dressuur en ALTIJD in mijn jasje. Staat toch veeeeel netter en het HOORT er nu eenmaal bij dat is de sport....... En ja het is maar een minuutje of 6 a 7 dus ehhhhh......... daar gaan we niet dood aan hoor. Clown

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:25

Ik ben ook zo lekker ouderwets....
Gewoon het jasje aan!!
Het hoort gewoon bij dressuur....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 01:59

oversized schreef:
Ik rijd dressuur en ALTIJD in mijn jasje. Staat toch veeeeel netter en het HOORT er nu eenmaal bij dat is de sport....... En ja het is maar een minuutje of 6 a 7 dus ehhhhh......... daar gaan we niet dood aan hoor. Clown

Kotsen en flauwvallen na een proef vind ik niet grappig hoor. Believe me, been there, done that.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 06:52

oversized schreef:
Ik rijd dressuur en ALTIJD in mijn jasje. Staat toch veeeeel netter en het HOORT er nu eenmaal bij dat is de sport.......

Nope . De sport is om een zo goed mogelijk uitgevoerde dressuurproef te rijden, niet het aantrekken van een zwart jasje.