Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:dat zou ik iig gedaan hebben, toen ik nog jureerde. Een volledige volte in de verkeerde galop is max een 3.
CGJ12 schreef:Lielle schreef:dat zou ik iig gedaan hebben, toen ik nog jureerde. Een volledige volte in de verkeerde galop is max een 3.
Bij mij een 1.
De voorlezer krijgt van mij trouwens óók een 1, als die niet blèrt richting de ruiter dat ie verkeerd zit.........
Citaat:dat ligt niet aan de jury zij krijgen ook curcus over waar ze op moeten letten
Lielle schreef:ik snap dus niet hoe je voor de verkeerde galop een voldoende kunt geven, ik neig eerder naar die 1 van CGJ (in het B wel eerder een 2 of 3)
Lielle schreef:@mexx: een 3, verzet. Mss moet ik weer eens gaan jureren
Mexx schreef:Aangezien hier een aantal juryleden zitten, heb ik nog een vraagje![]()
Ik vraag me vaak af wanneer je nou een 9 voor de verzorging kan krijgen in de B. De verzorging is natuurlijk het minst belangrijke onderdeel, toch vind ik het vaak laag beoordeeld. Meestal heb ik een 8 en soms zelfs maar een 7. Terwijl ik mijn paard een nette, strakke hengstenvlecht in heb (het is een Fries), staart gewassen en volledig uitgeplozen, paard glimt, zelf nette schone kleren aan, wit shabrakje, tuig gepoetst en dat is dan soms maar een 7. Wat moet je doen om er in de ogen van de jury goed uit te zien dan? Veel meer dan wat ik opnoemde kan je toch niet doen?
Of is het waar dat sommige jury's gewoon en standaardcijfer op de verzorging geven, ongeacht hoe je eruit ziet?
Mexx schreef:Uhm, deze snap ik niet helemaal. Vind je nu dat het de taak van de voorlezer is, om te zeggen dat de ruiter verkeerd zit of juist niet
Citaat:
GeJe
Wat een onzin om te roepen dat er ergens "maar 3 winstpunten" zijn gegeven in een rubriek. In de ogen van de jury was het dan waarschijnlijk genoeg niet voldoende.
HILDAA schreef:Zelf geef ik meestal een 8 maar in bijna iedere rubriek zitten wel een paar combinaties waarbij alles er super uitziet, dan geef ik vaak een 9 en soms zelfs een 10. Als er iets ontbreekt
of het haar zit bijvoorbeeld gewoon losjes in een staart en niet in een knoetje geef ik een 7 en zet ik er meestal bij waarom.
Wist je trouwens dat bij verzorging ook de verzorging van de proef hoort? Hoe je de hoeken inrijdt enzo, dat vergeten veel mensen!