oosterhoff schreef:sophie_kurk schreef:Ik ben er bijna, moet nog 6 wpen. Heb je er dan ook iets aan als ik hem invul?
ja vul maar in we kunnen er altijd wel wat mee.
Voor iedereen die hem heeft ingevuld. super bedankt. Ik had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou verlopen. Als nog veel meer mensen het invullen kunnen we er echt verbanden in leggen dat zou leuk zijn. Beetje wetenschappelijk. Echt super. ga zo door.
Aangezien ik me verveel, vul ik m ook maar ff in

1. Wat is je leeftijd?
16 jaar
2. Wat is het hoogste niveau wat je hebt bereikt?
Nu dus nog M-2
3. Hoe heb je dit niveau kunnen bereiken?
Veel en goede begeleiding, volhouden als t een keer niet goed gaat, veel luisteren en kijken naar anderen..
4. Hoe oud was je toen je begon met paardrijden?
6 jaar
5. Ben je op een manege begonnen of had je meteen een eigen paard?
Ik ben op manege ponys begonnen, toen ik 10 was kreeg ik samen met mijn zus een eigen pony
6. Als je een eigen paard had, was je eerste paard/pony een ervaren pony?
Ze kon wel een goede B proef lopen, maar ze was heel stug ik dr mond en had een hele hoge achterhand..
7. Heb je altijd ervaren pony’s /paarden gereden of leid je ook wel jonge pony’s / paarden op?
Ik heb me huidige pony zelf opgeleid, en de meeste pony's paarden waar ik wedstrijd op rijd/reed hadden niet hoog of niks gelopen
8. Rijden je ouders ook paard?
Ja mijn moeder, maar wel recreatief
9. Wat is het hoogste niveau van je ouders?
n.v.t.
10. Scheelt het dat je ouders zelf ook hebben gereden? Waarom wel / niet?
Ja, ze helpt meestal wel met opzadelen als ze komt kijken..
11. Heb je les van je ouders gehad?
Nee
12. Betalen je ouders de kosten voor het paardrijden?
Ja, al koop ik soms ook dingen voor me pony.. Maar de duurdere dingen zijn voor me moeder

13. Helpen je ouders mee met de verzorging?
Ja, me moeder kan uren me pony borstelen geloof ik!!
14. Zijn je ouders je voorbeeld?
Ja, maar dan niet in t paardrijden
15. Zijn je ouders je coach?
Mentaal wel..
16. Zijn je ouders je grooms?
Ja, mijn moeder
17. Vind je het leuk om op concours te gaan? Waarom wel / niet?
Tuurlijk, anders had ik t nooit gedaan.. T leukste is natuurlijk het winnen.. Maar als je niet wint maakt het nog niet uit, het is altijd leuk om op wedstrijd te gaan..
18. Vind jij het fijn als je ouders meegaan en/of helpen op concours of thuis?
Ja..
19. Gaan je ouders altijd mee?
Mijn moeder gaat altijd mee op wedstrijd (ookal rijd ik bijvoorbeeld met iemand anders naar de wedstrijd toe) ze komt altijd!! Me vader is minder enthousiast en komt meestal alleen op de balangrijke wedstrijden kijken (zoals regiokampioenschappen of NK's)
20. Heel vaak hoor je ‘zonder mijn ouders had ik dit nooit gered’. Geld dat voor jou ook?
Ja zeker weten..!! Als me ouders me pony niet hadden betaald was ik al helemaal nergens gekomen..
21. Beschrijf in het kort wat je ouders allemaal voor je doen met betrekking tot het paardrijden.
Stalling hoefsmid lessen enz betalen, mee naar wedstrijd, zorgen voor voldoende paardrijspullen (broeken, dekjes, dekens enz)
22. Wat zeggen je ouders altijd als je de ring in moet?
-->> succes, en doe je best.
23. Hoe staan jouw ouders langs de zijlijn als je moet rijden?
-->> iets anders, namelijk voor lezend of gewoon kijkend
24. Beschrijf jouw ideale ouder met betrekking tot de paardensport?
Zoals me ouders nu zijn..
25. Wat is voor jou de ‘drive’ om aan paardrijden te doen? (Wat vind je zo leuk aan paardrijden?)
1 Dat ik me pony voor geen goud wil missen!! Als ik dr met andere mensen zie dan merk je pas hoe een bant ik heb met me pony! En 2 wedstrijden rijden ook heel erg leuk..