Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lucienne

Re: Het ergste wat jou op een wedstrijd is overkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:53

ik kende het verschil tussen links en rechts niet zo goed denk ik.
ik presteerde het dus om in een proef twee keer de verkeerde kant op te rijden.
heb dit hierna nog een paar keer gedaan Verward .
met springen ben ik een paar keer het parcours vergeten reed ik dus maar een rondje van hmm waar moet ik heen.
1 keer ging mijn parcourtje super netjes was foutloos vergat ik door de finish te rijden Frusty . stond ik daar voor de jury van waarom mag ik geen barage rijden riepen ze om van je moet nog door de finish tja..... Blond
Hoorde later van iemand die in het juryhok zat dat als ik gewoon door de finish gereden had ik zeker in de top 3 was geeindigd Tong uitsteken

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:45

Haha ik moet lachen om al die gekke situaties hier. Ik heb zelf ook wel eens gekke dingen meegemaakt:

Mijn paard had een paar jaar geleden heel erge trailerangst. Op de wedstrijd in Kilder wilde ze niet meer de trailer in naar huis. We hebben daar een hele tijd gestaan en iedereen kwam helpen en het paard werd alleen maar banger. Er was niks dat hielp. Tja jammer dan, dan maar lopend terug. Dus mijn moeder haalde een fiets van huis op en daar gingen we. Het was erg mooi weer trouwens. Ons eerste obstakel was een viaduct over de snelweg. Wat doe je dan? Ja gewoon er overheen rijden (ik zie nog steeds auto's langs me en vrachtwagens onder me door razen, brrr). Daarna door een nieuwbouwwijk geklepperd, bij kruispunten keurig gewacht tot het fietslicht groen was en dan oversteken. Natuurlijk moesten we nog over de rivier, anders kwamen we niet thuis. Paard durfde niet over het fietspad van de brug, was te dicht bij t water. Dus mijn moeder legde op deskundige wijze het autoverkeer ff stil zodat ik over het midden van de brug kon. Stalen zenuwen..
Daarna klein stukje stad en toen een stuk bos en toen waren we alweer bijna thuis. Tja, mijn paard mocht dan niet in de trailer durven, als politiepaard zou ze toch geen slecht figuur slaan.

Overigens is ze nu gelukkig van die trailerangst af Haha!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:55

wij hebben iets meegemaakt wat echt niet leuk is gewoon.
we hadden WK in België (springen)
Albert stond er vet goed voor met Kensington.
bij de finale was hij aan het losrijden. hij nam als laatste sprong de oxer, net voordt hij de ring in ging. na de oxer glijdt kensington uit.. albert eronder... paard wil opstaan en valt weer om, nog een keer op albert. in eerste instantie zagen we niks, geen wonden e.d hij liep ook goed... gedraaft e.d maar alles was okeej.. net voordat hij de ring in moest zag ik ineens bloed op zijn been. ik schreeuwde nog naar albert maar door alle muziek hoorde hij niets... paard liep overigens niet kreupel (eikel had ie dat nou maar wel gedaan) dus hij dat dikke finale parcours gesprongen, hij komt de ring uit..been helemaal onder het bloed... heeft ie dus met zijn stift een gat geboord net boven zijn pijp.. gelijk naar DA daar. hij had 8 hechtingen in zijn been en moest z.s.m. naar nederland terug.
een paard met een gouden hart, gewoon dat hele dikke parcours gesprongen met overigens maar een foutje...
dat heeft enkele maanden geduurd voordat hij weer op conditie was..

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:31

1x tijdens het springe breekte me teugels

en ben er ook eens 2x afgevallen en nog 1e geworden Tong uitsteken (was 1e keer in het 1e parkoer, 2e keer juist na de finish Lachen de 2e keer werd ik 1e )

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:48

Ik eigenlijk twee keer iets heel doms. En beide keren met mijn vorige paardje. (ze was drie jaar) Mijn eerste concours met haar. Losrijden ging prima maar de proef Bloos Ben wel drie keer over de bordjes gesprongen, steigerend voor de jury gestaan met groeten en in megatempo door de ring gesjeesd. Paard had het bit tussen de kiezen Bloos .
En dus besloten we de tweede keer dan alleen maar te gaan losrijden. Nou, dat ging dus helemaal niet omdat ik met een ander paard van stal samen moest gaan rijden. Zolang dat paard maar in de buurt was, ging het goed maar toen die ruiter naar de wc moest, tja, hoe zullen we het noemen, feest Bloos . Niet dus. Ik ben met haar steigerend en bokkend over het terrrein gecrosst en uiteindelijk midden op het losrijterrein erafgesmeten, (ze steigerde ineens hoog en stak daarna de kop tussen de benen en begon flink te bokken. ik op de hals en naar de onderkant van de hals gegleden toen ze ervandoor ging en voor haar hoeven eraf gevallen) paard over mij heengesprongen en bij de poort van het terrein opgevangen. Ik kon wel door de grond zakken Bloos

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:58

Ik heb zelf nog nooit iets meegemaakt gelukkig maar laatst hoorde ik toch wat! Ik lag helemaal dubbel! Clown

Iemand was ruim op tijd voor de wedstrijd had zich aangemeld en betaald had nog bakje koffie zitten drinken en wou zijn paard gaan halen. Komt ze ineens terug.... Is ze haar paard vergeten Clown Vork die stond nog thuis vast te wachten tot ie mee mocht Koe
Dan ben je toch wel stom }>

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:07

Hahhaa, echt ontzettend leuk om dit allemaal te lezen Haha!
Het stomste wat ik ooit heb meegemaakt was met mijn toen 5-jarige e-pony.
Het was een van onze eerste wedstrijden in de B in Soniushof.
Daar stonden van die leuke dressuurhekjes.
En elke keer als ik met mijn pony over de lange zijde galoppeerde of draafde ging ze steeds harder en harder totdat ze bij het hekje kwam en.... HOP ..... aan de andere kant van het hekje Haha! Tong uitsteken
Heb denk ik nog nooit zo de slappe lach gehad en kwam al helemaal niet meer bij toen ik de jury en de hele kantine ook zo de slappe lach zag hebben!!!
Heb uiteindelijk toch nog de proef uitgereden.
(is uiteindelijk toch nog goedgekomen want de winter daarop werden we NKB-kampioen in de B Haha! )

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:47

hahaha... wat ben ik blij dat ik geen wedstrijden rijd=D

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:14

Een paar maanden terug waren we net weer thuis van een concours een Heeten, werden we gebeld of we de pony misschien hadden vergeten mee te nemen.
Iedereen was al weg en er stond nog een pony, die dus niet van ons was maar iemand was dus naar huis gegaan en had zijn pony vergeten mee te nemen Haha!
Op het volgende concours hoorden we van de vergeetachtige zelf hoe het gegaan was en we hebben er samen wel schik om gehad, eerlijk gezegd kan ik het me ook wel voorstellen dat zoiets gebeurd Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 02:45

Stanley ging standaard tijdens elke proef die hij liep óver of door de omheining en dan het liefst meerdere malen per proef. Ben dus ook gestopt met wedstrijden rijden Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:18

O, ik heb veeeel erge dingen meegemaakt Bloos

* Paard dat de baan uit vliegt, door drie andere dressuurbanen sjeest (en ik maar "sorry!!!" roepen) en dan pas weer verder wil met de proef,
*cap vergeten
* paard is met losrijden superbraaf maar zodra hij de voorlezer hoort begint ie spontaan te bokken en stopt daar niet meer mee...op een gegeven moment werd de jury ongeduldig en moest ik starten, dus toen werd t "AX binnenkomen" bok,bok,bok,bok..."X halthouden en groeten" nou luisterde hij erg goed naar het woordje ho, dus ik "HO!!!!!" stond ie keurig stil...."voorwaarts arbeidsdraf" bok,bok,bok,bok.....echt een drama
* paard bokt in de hoek bij het aanspringen in galop een beetje, krijgt het voor elkaar om zijn been door een dressuurhekje te steken en galoppeert vrolijk verder met het hekje aan zn been. Na een paar passen denkt ie "huh, er zit iets aan mn been" en bokt dus een paar keer flink om het er af te krijgen, dat lukt, maar het hekje vloegt de andere dresuurbaan in, dus mn voorleesster moest achter het hekje aan om het op te halen en het weer terug te zetten waar het hoorde. De jury zat dit alles met open mond te bekijken Haha!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:42

Tsja, dat ik verkeerd reed en door de schrik in galop aansprong in de middendraf wat resulteerde in 2 punten aftrek, en het werd dus uiteindelijk 157-2 = dat hele erge puntenaantal van 155 wat ik nu al meerdere malen heb behaald Boos!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:34

hmm.. mijn vriendin en clubgenootje had wel erg de pest in het kampioenschap. Tijdens de overijselse kampioenschappen in 2003 (?) was het snik heet. Dus riepen ze op het springterrein om dat je in zomer tennu mocht starten. Mijn vriendin die voor de ponyclub reed die dag, staarte dus fijn in haar bloes. Gaat ze naar haar proeg die super goed ging naar de jury. Zegt de jury tegen haar: Je mag niet in je bloes rijden dat is alleen voor de spring ruiters,daarom heb je -2 gekregen. Zei boos en tegen iedereen van de club zeggen dat ze hun rijjasje aan moesten doen. Zitten we aan het einde van de dag bij de prijsuitreiking zijn we 11e en hadden we 1 punt te weinig om naar de nederlandse kampioenschappen te gaan.
Het komt er dus opneer dat als ze in haar rijjasje gestart was we wel door hadden gemogen. GRRRR. ***jury!! Boos!

ik heb haar maar getroost door te zeggen dat het echt niet haar schuld is maar dat ik ook rechter binnen had kunnen komen en mijn achterwaads recht te doen!!!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:15

Citaat:
* paard bokt in de hoek bij het aanspringen in galop een beetje, krijgt het voor elkaar om zijn been door een dressuurhekje te steken en galoppeert vrolijk verder met het hekje aan zn been. Na een paar passen denkt ie "huh, er zit iets aan mn been" en bokt dus een paar keer flink om het er af te krijgen, dat lukt, maar het hekje vloegt de andere dresuurbaan in, dus mn voorleesster moest achter het hekje aan om het op te halen en het weer terug te zetten waar het hoorde. De jury zat dit alles met open mond te bekijken

Sorry, maar ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen van het lachen Haha!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:16

Ik ben wel eens na de finishlijn bij een springparcour van mn pony gevallen. De laatste hindernis ging richting de uitgang, ik wou nog een volte maken maar mn pony niet dus daar lag ik:D. De toeschouwers kwamen niet meer bij van het lachen maar ik had wel 2 winstpunten!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:27

Prachtig al die verhalen hoor! Maar je pony vergeten...oooh das toch wel heeeel erg Haha!

Na mijn eerste indoorseizoen met een jonge net ingereden pony gingen we weer naar buiten om L1 te starten...oei... in de linkergalop aanspringen -dat lukte. Toen het bochtje maken en de lange zijde oprijden...eeeuh! nee hoor, gewoon rechtdoor, door 2 andere ringen. En boos dat de supporters daar waren! 'hey! kijk eens uit! hier wordt nog gereden!' En ik zat daar met schoteltjesogen: 'ik doe mn beeeheest!!' Hihi. En het dan niet bij 1 keer houden. Die proef nog gewoon een keer of 3 de Z-bak ingereden. Mijn pony wilde gewoon graag tussen witte hekjes Haha!

Paar weken later, ook buiten in het L1, was het losrijterrein erg glad en mijn pony erg heet. Op ene gegeven moment ging hij vrij hard galopperen en ik gaf dan meestal wat extra been zodat ik weer wat druk in mijn hand kreeg en dan kon ik hem weer opvangen...Maar euh voor het zover was kwamen we al bij het einde van het terreintje en moesten we scherp wenden...tsjoep gleden we samen onderuit...ik eronder. En weer erop. En nog een keer tsjoep...Toen stond mijn laars strak van de zwelling eronder en mocht ik er niet meer op van mijn ouders... Bloos Heb alleen nog steeds last van die enkel en het is toch echt al 3 jaar geleden... Blauw oog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:03

Citaat:
Sorry, maar ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen van het lachen

Ja, maar het erge is dat dit nog maar een kleine selectie is uit alle dingen die dit paard op concours heeft uitgespookt Haha! Het was telkens weer afwachten wat ie nou weer zou bedenken....Volgens mij waren er sommige jury's die al schrokken als ze ons op de startlijst zagen staan Pling

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:31

Citaat:
paard bokt in de hoek bij het aanspringen in galop een beetje, krijgt het voor elkaar om zijn been door een dressuurhekje te steken en galoppeert vrolijk verder met het hekje aan zn been. Na een paar passen denkt ie "huh, er zit iets aan mn been" en bokt dus een paar keer flink om het er af te krijgen, dat lukt, maar het hekje vloegt de andere dresuurbaan in, dus mn voorleesster moest achter het hekje aan om het op te halen en het weer terug te zetten waar het hoorde. De jury zat dit alles met open mond te bekijken

Hahaha dit doet mij denken aan een Onderlinge Wedstrijd, járen geleden toen mijn huidige ZZ-l paard nog vrij groen was....Mijn vriendin wilde ook graag een proefje op hem rijden omdat zij geen eigen paard heeft en ook graag een wedstrijdje wilde doen. Dus, lekker geoefend en toen de wedstrijd zelf....
Het ging vrij goed...tót het galop gedeelte. De bak is 20 x 60 m, dus de laatste 20 m van de bak was afgezet met witte hekjes...
Paard sprong keurig aan in de galop...om vervolgens keihard rechtuit te crossen, récht op de hekjes af. Mijn vriendin ondertussen proberen om die hekjes te ontwijken en mijn paard stil te zetten. Dat stil zetten lukte, nét toen hij met zijn voorbenen óver de hekjes heen was gehupst...daar stonden ze dus: paard met een hekje tussen zijn benen...paard kijkt naar beneden, schrikt zich helemaal gek en wil dus achteruit gaan lopen maar ja...daar was dat hekje weer...toen dacht hij waarschijnlijk iets van 'en nu vind ik het echt niet leuk meer' dus is hij er vanaf gekomen door grof geweld te gebruiken. Hekje dus helemaal kapot en paard heeft nu een hekel aan alles dat wit is!!! Ze heeft het proefje trouwens nog helemaal uitgereden en had nog een prijs ook!

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:40

Toen ik voor de tweede keer startte in de B dressuur met Billy (voormalig springpaard) sprong hij over de omheining de bak uit tijdens mijn proef Bloos . Het gebeurde bij F en direct bij A kwam ik de bak weer binnengereden. Ik mocht alleen jammer genoeg mijn proef niet meer afmaken... Beetje kinderachtig van de jury Knipoog .
Hij kon toch geen afscheid nemen van zijn oude springcarrière Haha! .
Gelukkig was het de B en leverde het geen minpunten op. Ik heb er achteraf heel erg om gelachen *LOL* .

Met mijn vorige pony heb ik ook eens iets heel doms meegemaakt: ik moest zelf naar de ring toe om mijn B-proefje te rijden en toen moest ik langs de andere rijbanen. Bij iedere uit- en ingang van de rijbanen stonden reclameborden... Aziz vond die uiteraard erg eng en hij sprong opzij........ een Z-baan in waar iemand met haar proef bezig was Bloos! (zij had het hekje er niet voor gedaan)! Gelukkig zat zij net achterin de baan en kon ik er snel weer uitrijden. Toen dacht ik echt: ik hoop dat ik niet teveel in de weg gezeten heb; het was wel een Z-ruiter! Maar ook dit was achteraf een geinige situatie Haha! .

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:32

Liesjuh schreef:
Dwars door de andere ring heen met een ongeleid projectiel.. Bloos! Gelukkig deed het andere paard niets en ging gewoon verder of het gek was..

In de verkeerde galop over een letter springen om daarna weer in de goede galop verder te gaan.. Bloos Haha!

Niet heel stom dus, maar er werd/word hard om gelachen.. Tong uitsteken

Mooiste was nog dat je net zo hard weer teruggescheurd kwam Haha! Stuur deed het weer redelijk, rem niet....

En je vergeet ook nog tijdens een parcours de bocht niet meer halen en zo'n beetje dwars door het publiek heen de ring uit Haha!

Of na de eerste hinderinis met een koprol eraf, paard ging scherp linksaf, Lies rechtdoor....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:13

ik was in de Z1 net met de proef begonnen..en toen kwam ik erachter dat de bordjes helemaal niet goed stonden (ik moest als 1e van de z1 en ze hadden de baan net omgezet) en toen zij ik dat tegen mn vader die voor zat te lesen..en die zij door rijden,,dus ik deed dat braaf..maar toen zij de jury al dat de bordjes toch even goed geset moesten worden..hahahaa..