Nieuwe startcoupons veel overzichtelijker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Nieuwe startcoupons veel overzichtelijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:35

Dat levert vast weer veel vloekende wedstrijdsecretaresses op..........
Nu krijg je voor elke ring pakketten met coupons van verschillend formaat........ Niet erg handig dus.

En over een jaar of 4 zul je nog steeds oude (dus kleine) coupons blijven tegenkomen...........

Als ik nu voor de aanstaande zomerkampioenschappen 16 coupons moet opsturen .......... ehhh...... herstel........ 15! Haha! ........... dan mag ik wel extra zegels gaan bijplakken! (of zijn ze nu van "lichtgewicht" materiaal...? Knipoog)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:33

Ik vind ze dus echt verschrikkelijk groot....... en idd, op stal zei ik ook al... worden weer duurder met opsturen.... ben nu denk ik wel blij dat ik naar frankrijk ga verhuizen en er dus niet zo lang last van heb....Tong uitsteken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:48

GeJe schreef:
De A4 protocollen zijn inderdaad een overblijfsel van de goede oude NBVR tijd.... Hier in het Noorden zijn die formulieren een paar jaar geleden eens een wedstrijd of wat gebruikt door de voormalige KNF verenigingen, maar om onduidelijke redenen worden ze nu in ieder geval al een aardig tijdje niet meer gesignaleerd op het wedstrijdterrein.

Op deze manier wordt wèl alles duurder: de coupons kosten waarschijnlijk meer (meer papier), het opsturen naar de verenigingen of startkaarthouder en na de westrijd weer naar de KNHS... (allemaal extra porto-kosten).... en wie mag dat allemaal weer gaan betalen.... Haha!

De rede dat ze niet gebruikt worden is heel duidelijk GeJe!
Het is zoals gebruikelijk een geldkwestie Haha!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:15

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de A4 vellen niet overal gebruikt worden.
Hier zie je niet anders, eerst alleen bij de NBVR inderdaad, daarna ook bij een paar KNF verenigingen en nu echt overal.
Hoeveel geld kosten nu een paar simpele kopieën?

Ik hoop echt dat ze hier wel blijven. Op deze vellen is bij bijna elk punt commentaar geven veel makkelijker dan als alles op de gele coupon moet!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:18

CGJ12 schreef:
Dat levert vast weer veel vloekende wedstrijdsecretaresses op..........

Dat denk ik ook ja Knipoog Mag ik alvast beginnen Clown

Ik tel altijd op onze wedstrijden, en dan gaan 2 verschillende formaten lastig werken denk ik

Ik heb ook de coupons gezien, ze zijn wel makkelijk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:39

over die A4 papieren dingen, hoe wil je dat gaan doen dan naar de KNHS??? de coupuns met carbonpapier worden gebruikt, zodat er 1 voor de ruiter is, 1 voor deKNHs en 1 voor t secetariaat(bij selectiewedstrijden ed)...
Maar bij zo'n A4 ding op gewoon papier, mag je dus 2 x punten gaan invullen! das heel erg veel extra werk!! kan goed begrijpen dat ze bijna niet gebruikt worden!!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:46

Die A4 papieren zijn waardeloos! Je kan zo een punt veranderen en terug gaan naar het secretariaat (dat is de reden waarom ze hier volgens mij eruit gegaan zijn). Ze kunnen dan nooit bewijzen wat voor cijfer het was. Paraaf van de jury staat er 9 van de 10 x niet bij, dus dat gaat ook niet op.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:08

YvonneS schreef:
Die A4 papieren zijn waardeloos! Je kan zo een punt veranderen en terug gaan naar het secretariaat (dat is de reden waarom ze hier volgens mij eruit gegaan zijn). Ze kunnen dan nooit bewijzen wat voor cijfer het was. Paraaf van de jury staat er 9 van de 10 x niet bij, dus dat gaat ook niet op.

Die kunnen ze ook wel in 3-voud produceren........... net als de oude coupons

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:26

CGJ12 schreef:
YvonneS schreef:

Die kunnen ze ook wel in 3-voud produceren........... net als de oude coupons

Jaaa maar dat wordt helemaaal te duur voor de KNHS, euhm correctie: voor ONS!!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:27

Jemig! Wat zijn die groot! Gelukkig zijn ze wel wat verzichtelijker. Maar wat een raar formaat!:S

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:40

Met die A4 papieren werken wij altijd in Noord Holland. Het is veel overzichtelijker. De coupons worden gebruikt om het aantal (totaal) punten op te schrijven, net als de persoonsnummer en naam van de jury plus een handtekening. De protocollen worden gebruikt om te punten en commentaar op te schrijven. Overzichtelijk en meer ruimte beschibaar daarvoor dus (alhoewel op de nieuwe coupons nu ook een aardig woordje geschreven kan worden...). Wederom gaat er op de protocollen een handtekening van de jury (of iig, hóórt er een handtekening op te staan). Er wordt dus dubbel gecontrolleerd op de punten om vervalsing tegen te gaan (Als mensen cijfers willen vervalsen vinden ze er toch wel een manier voor). In het juryhokje door jury en schrijver zelf en bij het secretariaat bij de natelling.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:56

Idd is het in deze regio heel gebruikelijk om met A4 vellen te werken. Het handige voor de schrijver is nl. ook dat het onderdeel vermeld staat dus je hoeft niet zo met cijfers te hannesen.
Ik zet altijd mijn handtekening op het vel, tel de punten op en schrijf dezelfde totaalpunten op de startcoupon. Het secretariaat mag dan nog natellen dus de kans op fraude is volgens mij net zo groot als bij alleen gebruik van de startcoupon.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:24

YvonneS schreef:

Dan zal de jury zich aan de regels moeten houden en er een paraafje bij moeten zetten als er een cijfer veranderd is.......... Ook als het secretariaat het ziet dat er een cijfer veranderd is en dat er geen paraafje bij staat, dan zal deze naar de jury moeten........

Mss veel werk, maar zo voorkom je dingen als cijfers veranderen wel.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:27

MissSisa schreef:
Dan zal de jury zich aan de regels moeten houden en er een paraafje bij moeten zetten als er een cijfer veranderd is.......... Ook als het secretariaat het ziet dat er een cijfer veranderd is en dat er
geen paraafje bij staat

, dan zal deze naar de jury moeten........

Een deelnemer die een cijfer verandert en er GEEN "vervalst" paraafje bij plaatst is zó dom dat die geen winstpunt verdient........ Haha!

Met andere woorden: zo'n paraafje is WAARDELOOS........ Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:53

a4 formaat ken ik wel, met de proef erop vond wel handig.

Maar dit formaat, raar!! Vind niet praktisch.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:29

CGJ12 schreef:
Een deelnemer die een cijfer verandert en er GEEN "vervalst" paraafje bij plaatst is zó dom dat die geen winstpunt verdient........ Haha!

Met andere woorden: zo'n paraafje is WAARDELOOS........ Haha!

Wat gaat de wereld toch ver............... Rolleyes

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:34

Als schrijver/deelnemer heb ik liever de A4 vellen, die ik hier (NH he Knipoog ) overigens ook bij ex KNF verenigingen tegenkom.

Het is heel overzichtelijk en alle commentaar staat achter het punt en de proef staat er ook in zijn geheel op. Bij de couponnen is dat nog wel eens lastig en moet je zoeken wat dat punt ook al weer was in je proevenboekje.

Overigens worden alle punten ook op de originele startcoupons vermeld dus van fraude kan bijna geen sprake zijn. Daarnaast moet je nog dezelfde pen hebben en het handschrift goed nadoen, dus dat is erg lastig.

Het hele concept startcoupon vind ik trouwens geldklopperij. Hier is vast wel een goedkoper alternatief voor te vinden in dit digitale tijdperk. Zowel voor de inschrijving als de verwerking bij de KNHS.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:08

ik ben de nieuwe coupons al tegen gekomen op de wedstrijden, ik moet zeggen dat ik ze erg groot vind...aan de ene kant wel meer ruimte voor het commentaar, zeker voor de organisaties die er geen witte vellen bij doen, maar daarin tegen zijn de vakjes waar je de cijfers in moet vullen weer heel erg smal en lang, dus dat worden miniatuur cijfertjes wil je ze netjes in het vakje kunnen zetten.

het feit dat er 3 vakjes opstaan voor de punten van jury 1, 2 en 3 vind ik een beetje onzin, dit kom je alleen maat tegen op de selectiewedstrijden en kampioenschappen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:11

ook is trouwens het vakje waar je als jury je persoonsnummer en naam in moet vullen ernstig klein, je naam moet echt niet langer zijn als 6 letters anders past het er niet op!!... Haha!

ik moet zeggen dat ik het niet echt een vooruitgang vind deze nieuwe coupons...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:13

jeetje wat een groot!!

als je kleine startcoupons besteld krijg je per setje ongeveer 20. (weet niet hoeveel dit precies is) maar is dit ook nog veranderd?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 00:04

heidehofs schreef:
als je kleine startcoupons besteld krijg je per setje ongeveer 20. Maar is dit ook nog veranderd?

Nee, dat blijft gelijk (16).
Alleen mag je nu nog maar één setje per jaar per combinatie bestellen......

Dit omdat de meeste concoursen overvol zitten en zodoende iedereen eens aan de beurt kan komen. Uiteindelijk is het ook diervriendelijker dat de paarden dan minder vaak gestart kunnnen worden.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:17

Is dat echt zo??? Dus maar 1 setje per jaar??

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:22

Jasmijn schreef:
Hier zie je niet anders, eerst alleen bij de NBVR inderdaad, daarna ook bij een paar KNF verenigingen en nu echt overal.

Ik hoop echt dat ze hier wel blijven. Op deze vellen is bij bijna elk punt commentaar geven veel makkelijker dan als alles op de gele coupon moet!

wij moeten tijdens de selecties voor de regiokampienschappen altijd op de gele schrijven zodat ze in het geval van ex.....( geen idee hoe je t schrijft) kunnen uitmaken wie er nr. 1 is en wie daarna komt. Trouwens dat is bij ons dan zo (regio 4 in zuid-holland)

risthia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:23

cornelie schreef:
Is dat echt zo??? Dus maar 1 setje per jaar??

Wat denk je zelf...... Slapen

Maar ff wat anders, hoe lang mag je die oude nog gebruiken, ik heb nl 1 jan 2005 per paard twee setjes besteld dus ik zit nog wel ff met die oude coupons, iemand een antwoord???

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:26

missmiekie schreef:
Jasmijn schreef:

wij moeten tijdens de selecties voor de regiokampienschappen altijd op de COUPON sorry schrijven zodat ze in het geval van ex.....( geen idee hoe je t schrijft) kunnen uitmaken wie er nr. 1 is en wie daarna komt. Trouwens dat is bij ons dan zo (regio 4 in zuid-holland)