Talenten team 2005

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pino24

Re: Talenten team 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:09

Ik stem op Tom.

En tsja.... het talentenplan is er voor de meest getalenteerde jonge ruiters van Nederland. En dat kinderen van bekende papa's en mama's getalenteerder of iig verder zijn met hun rijden dan huis-tuin-en-keuken ruiters is natuurlijk niet zo raar.
En Angela haar ouders hebben gewoon een manegere, Tom zijn ouders hebben niks met paarden maar staan wel vierkant achter met wat hij doet en steunen hem daarin. Het zijn niet allemaal kinderen van bekende ouders. Ook kinderen die er heel hard voor gewerkt hebben!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:20

patries_kjp schreef:
verhalen?? huub?? vertel Tong uitsteken

haha nee hoor. Ik hoor alleen wel s wat hier en daar, maar ja dat hoor je over iedereen wel volgens mij Tong uitsteken Niet dat dat erg boeiend is ofzo, dus doe maar rustig Tong uitsteken geen roddel-verhalen ofzo

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:31

Haha
Allemaal crossverhalen Tong uitsteken
Maar ik vind het een aardige knul hoor. Dus weinig negatiefs, annemiek vin m er alleen eng uitzien Haha!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:01

hahahaha tsja ... wij hebben hem leren kennen op een WK in belgie Tong uitsteken en toen vond ik het een super aardige jongen... maar idd verhalen hoor je over iedereen !!

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:10

Ja. Zelfs in t crossen. Dacht eerst dat het daar nog wel mee viel in vergelijking met de dressuur maar als je er wat langer inzit en meer mensen leert kennen is het bijna net zo erg. En het ergste is vaak nog dat er in het gezicht aardig tegen je wordt gedaan, terwijl ze qchter je rug om de meest grovedingen over je banketstaaf die van geen kant kloppen. Bij de dressuur zeggen ze dat soort dingen tenminste recht in je gezicht. Wat dat betreft kan je nog het beste springen. Knipoog Maar voor wie groom jij dan eigenlijk?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:13

mastenbroek schreef:
Ja. Zelfs in t crossen. Dacht eerst dat het daar nog wel mee viel in vergelijking met de dressuur maar als je er wat langer inzit en meer mensen leert kennen is het bijna net zo erg. En het ergste is vaak nog dat er in het gezicht aardig tegen je wordt gedaan, terwijl ze qchter je rug om de meest grovedingen over je banketstaaf die van geen kant kloppen. Bij de dressuur zeggen ze dat soort dingen tenminste recht in je gezicht. Wat dat betreft kan je nog het beste springen. Knipoog Maar voor wie groom jij dan eigenlijk?

daarom spring ik ook!! Haha! maar ook daar loopt het soms flink op hoor!! ook niet altijd even leuk!! Bloos

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:28

hahaha ja. Ik spring ook veel maar ik vindt het crossen gewoon veel leuker. En het het is verder wel super gezellig hoor, maar je moet gewoon wat mensen kennen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:30

stalleke schreef:
:r Bijna alle mensen die er in zitten, beschikken al over de middelen om verder te komen! Of ze hebben een beroemde papa of mama of thuis een trainingsstal of iets dergelijks en zijn daarmee al een heel eind geholpen. Ik snap niet dat ze zo'n mensen selecteren, die komen er ook wel zonder het talentenplan!

ik vind het zeer zeker goed dat er zo iets bestaat als een talenten plan Haha! Maar ik ben het absoluut met jou eens !! Frusty

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:52

conny14 schreef:
Niet iedereen die erin zit heeft beroemde pappie of mammie hoor!
Neem nou Bas theeuwes, Huub van der Mark, Tommie Visser, Lotje Schoots...Ze zijn gewoon goed hoor!!
Waarom ieder jaar het gezeur van het talenten team is voor degene met beroemde pappie en mammie?

Bas theeuwes rijd het paard van de bonchcoach, dus die heeft geen beroemde pappie, maar een eigenaar met contacten.. Huub heeft een ontzettend rijke vader, en heeft ook alle middelen... Maar ik gun ze het alletwee zeker! Dus mensen stem op huub of bas Lachen

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:58

Citaat:
Het Talententeam 2005 bestaat uit de volgende ruiters en amazones.

Dressuur:
- Angela van den Berg (Almere)
- Diederik van Silfhout (Lunteren)
- Tommie Visser (Vijfhuizen)
- Laurens van Lieren (Schore)
- Lotje Schoots (Abcoude)
- Dominique Filion (Roosendaal)

Springen:
- Dominique Greeve (Bergsschenhoek)
- Maikel van der Vleuten (Mierlo)
- Vincent Voorn (Someren)
- Kevin van den Nieuwenhuyzen (Tilburg)
- Patrick van der Schans (Lunteren)
- Piet Raymakers jr. (Asten)

Eventing:
- Bas Theeuwes (Veldhoven)
- Huub van der Mark (Wijchen)

Ook is er een groep aankomende talenten geselcteerd. Hierin zitten jeugdige talenten die volgens de trainers van het trainersplatform en de bondscoaches veel potentieel hebben, maar die op dit moment nog niet zo ver zijn dat ze in het talententeam thuishoren. De selectie voor 2005 is:

Dressuur:
- Yasmin Kalkhuis (Noordbeemster)
- Marieke van der Putten (Wenum Wiesel)
- Emmelie Scholtens (Winschoten)

- Petra van Esch (Gemonde)

- Vienna Romp (Beuningen)
- Wenda Welten (Haghorst)
- Anique van Wanroij (Son)
- Andrea Villaverde (Halle-Zoersel, be)
- Margreet Prosman (Gouderak)

Springen:
- Anouk Kort (Lewedorp)
- Miranda Esser (Putten)
- Remon Romp (Riel)
- Kimber Sollewijn-Gelpke (Zwolle)
- Frank Schuttert (Ommen)
- Fabienne Roelofsen (Broekland)
- Siebe Kramer (Oud-Beyerland)
- Sjaak Sleiderink (Denekamp)

Eventing:
- Sanne Platte (Doornspijk)
- Stephan Hazeleger (Otterlo)
- Annemiek Wieken (Roden)

Petra van esch geeft mij les Lachen
Sanne platte is pas 16 jaar geloof ik, maar die verdiend het zeker. Ze zat in het B-kader sgw, maar door onenigheid met de bondscoach is ze eruit gestapt/gezet. Ze heeft een seizoen lang haar pony in het Z steeds naar de 1ste plaats gereden. Nu heeft/had ze een paard in het M, die ze ook super rijd. En ze heeft absoluut geen beroemde pappie of mammie, en is echt niet overdreven rijk. Gewoon een normale trailer, met normaal tuig, en een normaal meisje. Sanne, die verdiend het!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:02

[/quote]
Bas theeuwes rijd het paard van de bonchcoach, dus die heeft geen beroemde pappie, maar een eigenaar met contacten.. Huub heeft een ontzettend rijke vader, en heeft ook alle middelen... Maar ik gun ze het alletwee zeker! Dus mensen stem op huub of bas Lachen[/quote]

Nou moet het toch niet veel gekker worden! De enige 2 waarvan ik dacht, die komen toch maar in zo'n team met weinig connecties, blijken of stinkend rijke ouders te hebben of rijden het paard van de bondscoach!

Lekker onderling laten verdelen en dat hele team links laten liggen!
Het slaat echt nergens op, als deze mensen zo goed zijn dan moet de KNHS ze gewoon in een kader plaatsen! En talenten opsporen waar ze rondrijden: op de huis tuin en keuken wedstrijden.

Sanne schijnt dan toch degene te zijn die de regel bevestigd.

knolhupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:21

Bas rijdt niet het paard van de bondscoach, maar van de pony bondscoach. Deze heeft wel connecties maar behalve dat het al een redelijk ervaren paard was heeft Bas het allemaal zelf gedaan. Het ligt er niet aan dat hij het paard van de bondscoach rijd, dat is echt onzin

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:24

maartjuh schreef:
Petra van esch geeft mij les Lachen
Sanne platte is pas 16 jaar geloof ik, maar die verdiend het zeker. Ze zat in het B-kader sgw, maar door onenigheid met de bondscoach is ze eruit gestapt/gezet. Ze heeft een seizoen lang haar pony in het Z steeds naar de 1ste plaats gereden. Nu heeft/had ze een paard in het M, die ze ook super rijd. En ze heeft absoluut geen beroemde pappie of mammie, en is echt niet overdreven rijk. Gewoon een normale trailer, met normaal tuig, en een normaal meisje. Sanne, die verdiend het!

Ik ken Sanne wel......... ze rijdt bij ons in de kring. Idd niet verwend en geen beroemde ouders. Ze kreeg gewoon een pony en daarmee moest ze het doen. Ook geen luxe tuig. Haar ouders hebben een manege(maar die wilde ze mss gaan verkopen). Maar al een tijd geleden is ze gestopt bij de pony's.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:29

en dat geldt ook voor Petra van Esch. Ik ken haar al jaren en zij heeft echt geen stinkend rijke ouders.

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:34

Ja Sanne is echt een leuke meid.
.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:34

huub kan dan een rijke paps hebben maar arrogant vind ik hem niet!
maar idd zoals het voorbeeld van Sanne dat soort meiden dat verdient het imo echt!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:10

saluut schreef:
Ik stem op Tom.

En tsja.... het talentenplan is er voor de meest getalenteerde jonge ruiters van Nederland. En dat kinderen van bekende papa's en mama's getalenteerder of iig verder zijn met hun rijden dan huis-tuin-en-keuken ruiters is natuurlijk niet zo raar.
En Angela haar ouders hebben gewoon een manegere, Tom zijn ouders hebben niks met paarden maar staan wel vierkant achter met wat hij doet en steunen hem daarin. Het zijn niet allemaal kinderen van bekende ouders. Ook kinderen die er heel hard voor gewerkt hebben!

Mee eens! Al deze geweldige prestaties hebben deze jonge mensen ZELF gepresteerd. Daar hadden pappa en mamma niks mee te maken.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:22

jawel, zij hebben alles tot hun beschikking, waardoor het allemaal wat makkelijker gaat dan dat je zelf voor alles moet werken..

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:32

patries_kjp schreef:
jawel, zij hebben alles tot hun beschikking, waardoor het allemaal wat makkelijker gaat dan dat je zelf voor alles moet werken..

Al kunnen papa en mama nog zo goed rijden. Dat zegt NIKS over het talent van het nageslacht. Worden de kinderen van Patrick Kluivert automatisch topvoetballers omdat papa ze traint???? Onzin.

Laurens bv. heeft misschien wel een paard tot zijn beschikking van z'n vader maar heeft zijn eigen bedrijfje waar hij hard voor moet werken. Daarnaast rijdt hij véél beter dan zijn vader vind ik.

Tommie en Angela zijn kinderen van nobody's in paardenland. En die zijn er dankzij hun talent gekomen.

Ik vind het een beetje jaloers geleuter hier.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:36

Maar al heb je een rijke en bekende ouders dan heb je het makkelijker dan een ander die t niet kan betalen. Hun hebben mogelijkheden veel te trainen bij bekende ruiters en hebben de mogelijkheid over goede getalenteerde paarden etc. Dat heeft niet iedereen tot zijn beschikking. Dat is waarom t niet klopt, hun hebben al financiele steun, hun hebben al dure paarden onder hun kont en de mogelijkheid om verder te komen. En dat hebben vele andere talenten in nederland niet, en die komen niet in zo'n team omdat ze niet over een getalenteerd paard beschikken, of geen geld hebben om bij een goede instructeur te gaan lessen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:48

stalleke schreef:
Maar al heb je een rijke en bekende ouders dan heb je het makkelijker dan een ander die t niet kan betalen. Hun hebben mogelijkheden veel te trainen bij bekende ruiters en hebben de mogelijkheid over goede getalenteerde paarden etc. Dat heeft niet iedereen tot zijn beschikking. Dat is waarom t niet klopt, hun hebben al financiele steun, hun hebben al dure paarden onder hun kont en de mogelijkheid om verder te komen. En dat hebben vele andere talenten in nederland niet, en die komen niet in zo'n team omdat ze niet over een getalenteerd paard beschikken, of geen geld hebben om bij een goede instructeur te gaan lessen

_/-o_ (is de aanbid/buig-smiley die het niet doet)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:51

stalleke schreef:

helemaal mee eens!!

ik heb het ook niet over het talent.... IK ZEG DAT HUN ALLE MIDDELEN TOT HUN BESCHIKKING HEBBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:56

stalleke schreef:

Tsja mensen die kun talenten niet kunnen laten zien kunnen toch ook niet ontdekt worden??? Beetje raar argument vind ik dit.
Iemand die een 2e mozart is maar geen piano kan betalen, een wimbledon speler zonder tennislessen en racket, de nieuwe schumacher die geen kart van papa en mama heeft gekregen vroeger???
Sorry maar wat je zegt is toch onbegonnen werk. Hoe kun je mensen ontdekken die hun talenten niet kunnen laten zien. Paardrijden is nu eenmaal een luxe sport. En als je niet in staat bent om jury's je talenten te showen dan kunnen ze je nou eenmaal moeilijk ontdekken inderdaad!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:02

T gaat er niet over dat je geen paard kan betalen, Niet iedereen kan een GETALENTEERD toppaard kopen. Ze kunnen zich best laten zien als er op meer wedstrijden geobserveerd werd!
Er zijn zat mensen met erg leuke paarden maar die het net niet hebben om te top te bereiken terwijl de ruiters wel getalenteerd zijn.
Mensen die er nu in zitten hebben allemaal al heel wat bereikt en hebben er ook t geld voor, ik zie niet in waarom die nog financieele steun nodig hebben. Ze hebben al een goed paard onder hun kont en trainen al bij goede en bekende ruiters

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:04

dat ze in een talententeam zitten okeej, maar waarom hebben die mensen die al zoveel bereikt hebben nu nog (financiele) steun nodig??