Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:En weet je wat mw de jury ook nog had gezegd: ja dat 1e paard (moest namelijk als 1e starten) was zo ontzettend onregelmatig eigenlijk gewoon KREUPEL!!! Nou toen kwam de stoom uit mijn oren
Ten eerste: als je het verschil niet ziet tussen kreupel en verzet, wat doe je dan achter dat raampie proeven beoordelen?? ga een nieuwe cursus doen en ga met een da meelopen!
Ten tweede: Als ze echt kreupel was had me dan de ring uitgestuurd!
Samsam schreef:Elisa2 schreef:
Ben ik het mee eens,alleen jammer dat ze in de B dan een opgericht paard willen zien,die ook nog eens verzameld moet lopen..dat kan mijn 4-jarige echt niet aan,en toch wil ik hem langzaamaan meenemen op wedstrijd en als de Jury's zouden jureren in de B zoals ze zouden moeten, dan zou dat geen probleem zijn{ !HET IS OOK NIET ECHT EEN PROBLEEM VAN MIJ ! maar het valt me in het algemeen op}
Ach joh, als je paard een beetje in de krul loopt en redelijk recht dan heb je al een punt in de b te pakken, als je echt zulke slechte punten haalt zou ik toch nog even kritisch naar je proef kijken, waarschijnlijk ziet het er slechter uit dan het voelt!
Samsam schreef:noord-oost-veluwe gelderland. een vrij sterke regio als je de uitslagen van de kampioenschappen bekijkt!
Elisa2 schreef:Samsam schreef:noord-oost-veluwe gelderland. een vrij sterke regio als je de uitslagen van de kampioenschappen bekijkt!
Grappig dat is dezelfde regio als ik rijdt.
dione schreef:No Offence, maar als je 2 x deze punten hebt gekregen van 2 verschillende jury's dan zal het wel niet heel best geweest zijn.
Verzet in een proef hoort nou eenmaal niet.
Wollie schreef:Citaat:
Een jurylid mag niet beoordelen of een paard kreupel is, simpelweg vanwege het feit dat ze geen dierenarts zijn.
Wat je vaak ziet is dat een jurylid overlegt met de betreffende ruiter over het niet fris lopen van het paard/pony. Als je het zelf op dat moment niet door hebt is dat het meest faire om te doen. Maar vaak zie je dan toch nog dat een combinatie gewoon verder gaat , terwijl de jury al aangegeven heeft het niet acceptabel te vinden.... Erg jammer, want die jury heeft alleen maar het beste met je paard voor...
Elisa2 schreef:Ik vindt ook zeker niet dat er te hoog gejureerd wordt..iets wat slecht is moet gewoon een 4 zijn en iets wat goed is een 7..en geen 6...
eowyn04 schreef:Elisa2 schreef:
Ikzelf rij in de M2, nou dan moet ik je eerlijk zeggen: Ik vind het een moeilijke klasse. Ik vind de Z1 makkelijker te rijden op 1 of andere manier. Vraag me niet waarom, maar dat vind ik.
Samsam schreef:Padua schreef:
Maar weet niet echt hoe ik dit aan moet pakken .. Ik ben nu bezig met schakelen (zo maak ik haar ook actief aan het been..) d.w.z naar bijv. van uit arbeidsdraf naar bijna arbeidsstap en dan als ze bijna daar is naar de uitgestrekte draf (Ook in de andere Gangen) en maakt af en toe een ophouding ( vind ik niet zo'n super oplossing .. gesjor in de mond .. ) Heeft iemand anders nog ideeën?
misschien moet je het geld dat je in je wedsten rijden stopt eerst nog een poosje voor lessen gebruiken.
Jashemdt schreef:[[
Het niveau van de M blijft daarom gemiddeld erg laag! Ik kan niet wachten tot ik M mag jureren en de juiste aanwijzingen kan geven.
[/quote]