Weltall en Salinero

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Re: Weltall en Salinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:34

rockey schreef:
maar lijkt het of heeft hij geen ijzers? Verward

Hij heeft wel ijzers, in Amerika wordt alles op 2 lippen gezet of zonder lippen ("One clip shoe? Are you crazy or something?" Knipoog ).
Daarbij worden de paarden er superstrak opgezet, zonder een millimeter speling. De smid komt elke 4 weken opnieuw de hele rimram eronder zetten, ipv de gewoonlijke 6 tot 8 weken bij ons.

En dat voor slechts een dollar of 400... Schijnheilig

timeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:44

Nou, als je met een van deze paarden gestraft zou moeten worden!

Ik geloof dat ik dan nu een bank ging overvallen! Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:48

timeless schreef:
Nou, als je met een van deze paarden gestraft zou moeten worden!

Ik geloof dat ik dan nu een bank ging overvallen! Haha!

Ik zou ze allebei niet hoeven Haha!

Weltall is op z'n zachtst gezegd niet mijn paard.
Salinero ook niet. Buiten het feit dat ik er niet eens op zou kunnen blijven zitten, vind ik die kop echt weerzinwekkend Schijnheilig Haha!

Krack C, die mogen ze komen brengen Knipoog

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:49

Missouri schreef:
rockey schreef:
maar lijkt het of heeft hij geen ijzers? Verward

Hij heeft wel ijzers, in Amerika wordt alles op 2 lippen gezet of zonder lippen ("One clip shoe? Are you crazy or something?" Knipoog ).
Daarbij worden de paarden er superstrak opgezet, zonder een millimeter speling. De smid komt elke 4 weken opnieuw de hele rimram eronder zetten, ipv de gewoonlijke 6 tot 8 weken bij ons.

En dat voor slechts een dollar of 400... Schijnheilig

ow I get it Vork

om 4 weken 400 dollar betalen, waarom niet Clown Hyper!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:02

Magique schreef:
Lancet heeft ieder geval niks te klagen over het uitzicht Haha!

Ja dat schoot ook direkt door mijn hoofd
Haha!

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:36

Missouri schreef:

Hij heeft wel ijzers, in Amerika wordt alles op 2 lippen gezet of zonder lippen ("One clip shoe? Are you crazy or something?" ).

En dat voor slechts een dollar of 400...

Dacht toch dat Emma Engelse was Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:34

MorLor schreef:

En de stal naar mijn weten zelfs in Duitsland?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:30

Wouter24 schreef:
MorLor schreef:

En de stal naar mijn weten zelfs in Duitsland?

Ja volgens mij heeft ze een grote stal opgezet in Duitsland...met véél hengsten!

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:22

rockey schreef:
de kenner spreekt Dromen Slapen

Ik noem mijzelf zeker geen kenner. Ik heb wel een mening.... Slapen

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:28

Nistria schreef:
greetjebee schreef:
Hij duikt gigantisch op de voorhand, o.a. bij de wissels en gooit (dus) z'n kont de lucht in.

Beetje overdreven...

Yep! Maar soms moet je dingen overdrijven om je standpunt duidelijk te maken. Ik heb er ook bij gezegd dat ik verwacht dat het vast wel goedkomt als ie wat ouder en ervarener is, dus daarmee heb ik het zelf al weer afgezwakt.... Ik had er misschien 'af en toe' tussen moeten zetten (tussen duikt en gigantisch). Ik heb slechts willen aangeven dat de galop momenteel Salinero's sterkste punt zeker niet is.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:34

MissSisa schreef:
Nistria schreef:

Beetje overdreven...

Idd.............. anders had hij nooit gewonnen

Slaat nergens op. Tuurlijk kan een paard wel winnen als ie een zwak onderdeel heeft! Ik ken geen enkele winnaar van een EK, WK of OS die géén minpunt heeft! Als ie dat met andere dingen weer goed maakt is het DUS wel een winnaar

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:37

Waarom moeten er dan weer enkel negatieve punten besproken worden, de positieve dingen bijten heus niet hoor! En ik wil er hier wel eens enkele zien die Salinero en/of Wentall zo goed kunnen rijden als deze 2 topruiters... geen/zeer tot enorm beperkt anders!

xxx

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:41

Odie schreef:
Tuurlijk zet anky haar paard op scherp zo vlak voor de proef, dat doet vrijwel iedereen, maar om nou te zeggen dat zij zeker weten met veel druk rijdt NEE.

Het ziet er altijd licht, ongedwongen en harmonieus uit wanneer ze haar paard op concours in de ochtendtrainingen rijdt, op zo'n moment moet ze niet bijna de ring in, dus zet ze er ook geen druk op.

Martin schaudt doet dit juist wel, die zit continu te stampen alsof hij over 2 minuten moet starten, terwijl hij slechts 'oefenrondjes' in de wedstrijdring aan het rijden is. Hij vecht met zijn paard, dit heb ik anky nog nooit zien doen.

[/img]

http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... linero.jpg

Ben ik het geheel niet mee eens. Bekijk de foto maar eens. Is ook een leuk artikel trouwens, met nog meer interessante foto's:
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/schrijer.php

Dat noem ik niet licht, ongedwongen en harmonieus!!!!
En dit zijn geen momentopnamen! Zo rijdt ze al haar paarden los, pas vlak voor de proef mogen ze hun neus voor de loodlijn.
Op de (JONGE paarden)WK in Verden reed ze Painted Black anderhalf uur los met z'n kin op de borst bij 35 graden....

Zoals ik al zei, Martin Schaudt heb ik nooit zien losrijden, dus daarover zal ik niets zeggen. Zou best kunnen dat hij ook met zijn paarden vecht.

(sorry dit is een beetje off-topic, maar wil me toch even verdedigen)
Laatst bijgewerkt door greetjebee op 23-02-05 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:52

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:57

Bedankt! (Hoe kreeg je dat nou voorelkaar)

Het is geen tekening, het is gewoon een slechte kwaliteit foto. Kon even geen betere vinden. Ik heb er ook één zien staan in het blad St-Georg, maar ik heb geen scanner, dus dat was geen optie.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:13

Hay

je deed het juist, je mag er enkel geen spaties tss laten
hier mss beter foto.. begrijp ni goed wat je ermee wilt bewijze.. maar kom! Haha!!

Afbeelding

Afbeelding

helpe deze?

xxx Belli

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:16

goh krijg je die foto's weer Slapen

maar ondanks al die minpunten die jullie noemen is dit paard toch mooi even olympisch kampioen geworden, maar jullie paarden zullen vast veel beter zijn, en rijden ze vast veel beter los Clown

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:25

rockey schreef:
goh krijg je die foto's weer Slapen

maar ondanks al die minpunten die jullie noemen is dit paard toch mooi even olympisch kampioen geworden, maar jullie paarden zullen vast veel beter zijn, en rijden ze vast veel beter los Clown

hallo;.. ik heb net gezegd dat ik het allemaal overdreven vindt

Belli schreef:
Waarom moeten er dan weer enkel negatieve punten besproken worden, de positieve dingen bijten heus niet hoor! En ik wil er hier wel eens enkele zien die Salinero en/of Wentall zo goed kunnen rijden als deze 2 topruiters... geen/zeer tot enorm beperkt anders!

xxx

Ik wil alleen weten wat ze er mee bedoeld! Want ik kan hier zelf echt geen enkele commentaar op verzinnen.. wou dat ik zo kon rijde!

xxx

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:26

Hmm dus wanneer je je paard niet vóór de loodlijn hebt dan kun je ook niet meer spreken van licht, ongedwongen en harmonieus rijden??? Lijkt me sterk.

maar greetjebee je probeert hier toch niet wéér een discussie te starten over diep en rond rijden tegenover de klassieke manier?

De tijd zal leren of weltall uiteindelijk beter is dan salinero, maar zoals het er nu uitziet hoeft salinero zich (mede door het talent van zijn amazone) geen zorgen te maken.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:41

rockey schreef:

Ik heb slechts één minpunt genoemd van Salinero, nl. de galop. Ik heb ook uitgelegd waarom.
Verder heb ik GEEN kanttekeningen geplaatst bij de kwaliteit van de paarden, ik heb enkel geprobeerd aan te geven dat de manier van losrijden van Anky zeker niet mijn voorkeur heeft. (Vandaar mijn opmerking 'dit is off-topic' aangezien het niet echt om de paarden zelf ging, maar om de manier van rijden)
Op de foto van Belli heb ik iets aan te merken. Zo hoort het te zijn! Dit is echter een foto van in de ring en betreft dus niet het losrijden, waar ik het over had. In de ring is ie voor de loodlijn, in een redelijk natuurlijke houding en met z'n oortjes naar voren. En dat zit er heel erg mooi uit! Bij het losrijden heeft ie z'n kin tegen z'n borst, z'n oren plat in z'n nek en draait ie met z'n staart in het rond (niet alleen op de foto's, maar continu). DUS: niet ontspannen en zeker niet tevreden....

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:50

Odie schreef:
Hmm dus wanneer je je paard niet vóór de loodlijn hebt dan kun je ook niet meer spreken van licht, ongedwongen en harmonieus rijden??? Lijkt me sterk.

Dr zit wel een verschil in 'een centimeter achter de loodlijn' en 'kin op de borst' Rolleyes

Odie schreef:
maar greetjebee je probeert hier toch niet wéér een discussie te starten over diep en rond rijden tegenover de klassieke manier?

Sorry, denk dat ik die discussie heb gemist. Zal wel geweest zijn voordat ik dit forum ontdekt heb. Het is niet mijn doel om die discussie weer op te laaien. Blijkbaar werden mijn argumenten niet door iedereen begrepen. Ik heb slechts geprobeerd om mijn standpunt verder uit te leggen. Blijkbaar wordt dit niet gewaardeerd.... Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:38

de discussie over deze site http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/schrijer.php
is inderdaad op bokt al talloze malen gevoerd, vooral op het Rijtechnisch forum. In het sticky daar (bovenaan de lijst onderwerpen) staan diverse links opgenomen.

Vandaar dus het verzoek om de discussie in dit onderwerp te beperken tot de paarden uit de titel, en geen algemeen RT onderwerpen aan te halen.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:28

ehh tegen mij zeggen ze ook altijd diep losrijden met de kin op de borst.. en dan naar een tijdje oppakken enne als het echt zo slecht was geweest dan zou ten 1e niet (bijna) alle lesgevers zeggen dat je hem diep moet rijden in het begin
en ten 2e dan zou ze geen olympisch kampioen zijn geworden... Als je nu een keer gaat kijken bij het losrijden voor de grand prix rijden 9 van de 10 los door het paard diep te rijden...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:10

voor nog wat foto's, kijk eens op arnd.nl en ga dan eens kijken naar de image database. zoek op anky van grunsven, idool, training. tip: ren op tijd naar het toilet, het is echt Misselijk

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:43

Biepje schreef:
voor nog wat foto's, kijk eens op arnd.nl en ga dan eens kijken naar de image database. zoek op anky van grunsven, idool, training. tip: ren op tijd naar het toilet, het is echt Misselijk

Maar je ziet toch vaak een losse teugel, het valt allemaal wel mee.
Ze moest Idool wel zo laag inzetten om zijn rugspieren te bevorderen, omdat dit paard nog al bergop is.