Rabo future test

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re: Rabo future test

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:20

Aimee schreef:
Iedereen die internet heeft kan meelezen....

Pling Tuurlijk, maar wie lezen mee??? Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:50

Aimee schreef:

Omdat ik denk dat ik weet wie er groomt.... Knipoog En die zal wel op de hoogte zijn of op de hoogte kunnen komen....

erica is toch de vaste groom van Marlies?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:53

Misschien gaat die ook wel mee, zou kunnen. Ga morgen even bellen....

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:23

Doen, dat gaan Aimee, ben heel erg benieuwd naar je verslag.
Ja, dat "Talenten"plan heeft natuurlijk allang niets meer met Talentscouting te maken, als het dat ooit gedaan heeft. Wil je werkelijk op zoek naar nieuw talent, dan moet je al bij de B pony's gaan staan, voordat zo'n ruitertje al verpest is. Vanaf de Z is larie en wat heeft de maat van paard of pony met het talent te maken ? (Of de naam van de familie van de ruiter)
In sommige andere sporten is dat veel beter geregeld.
Mijn dochter was toen ze een jaar of 10 was goed in hoogspringen.
Ondanks dat ze maar een pupilletje was (zullen we zeggen een L1 ruitertje in dressuur termen?) is ze op meerdere wedstrijden gevolgd door scouts van de KNAU. Het is uiteindelijk niets geworden, omdat haar bouw niet geschikt was voor een volwassen hoogspringcarriere, gewoon veel te klein.
Maar in de gaten gehouden werd ze en was haar bouw geschikt geweest, had ze TOEN al centrale trainingen gehad. Kijk, DAT is talentenscouting.
Ik ben expres naar de aller eerste RaboTrophy gaan kijken in Goes en ben me daar kapot geschrokken van het niveau.
Het was duidelijk genoeg.
Ouders kopen dure pony, stallen die bij (sub-)top ruiter en laten die daar ook trainen, kind wordt klaargestoomd en mag 1 a 2 keer in de week ook op die pony en dan wordt de combinatie losgelaten op de proeven.
(Nee Robin, ik heb het niet over jou, jij was een van de lichtpuntjes).
Er was een ruiterje bij, dat zo weinig basis had, dat bij elk zijstapje van haar pony, ze er bijna af lazerde.
Zo blijven de talenten aan de kant en worden de plaatsen in het team gekocht.
Zuuuuuuuuuucht.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:27

Aimee schreef:
robinbeekink schreef:
En vóór Milkshake reed ik z1 dus naam?? uh nee...

Maar je had van huis uit dus wel de mogelijkheid om überhaupt in het Z1 terecht te komen.... Van daaruit kon je je bewijzen en kreeg je Milkshake te rijden, toch?
Dat de Rabo ondersteunt is natuurlijk mooi, voor iedereen. Maar misschien zijn er wel mensen die het meer kunnen gebruiken dan de gevestigde orde.

van huis uit de mogelijkheid?????????? hoe bedoel je, waarschijnlijk was ze gewoon fanatiek en gemotiveerd om toen in het z1 te komen, zo gaat t bij zo veel kinderen en dat heeft niets met geld te maken.
en je zal wel een beetje talent en gevoel moeten hebben, en ja een goede pony, maar er zijn genoeg kinderen die hun pony makkelijk van de b naar t z rijden, en dat hoeft heus niet altijd een dure pony te zijn.
als ie maar kan bewegen en de oefeningen netjes doet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:30

Je krijgt van huis uit de mogelijkheden toch mee als je een pony hebt, bovendien heeft ze in een ander topic uitgebreid beschreven dat haar moeder haar ook les geeft.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:50

idje schreef:
Doen, dat gaan Aimee, ben heel erg benieuwd naar je verslag.
Ja, dat "Talenten"plan heeft natuurlijk allang niets meer met Talentscouting te maken, als het dat ooit gedaan heeft. Wil je werkelijk op zoek naar nieuw talent, dan moet je al bij de B pony's gaan staan, voordat zo'n ruitertje al verpest is. Vanaf de Z is larie en wat heeft de maat van paard of pony met het talent te maken ?
(Of de naam van de familie van de ruiter)

In sommige andere sporten is dat veel beter geregeld.
Mijn dochter was toen ze een jaar of 10 was goed in hoogspringen.
Ondanks dat ze maar een pupilletje was (zullen we zeggen een L1 ruitertje in dressuur termen?) is ze op meerdere wedstrijden gevolgd door scouts van de KNAU. Het is uiteindelijk niets geworden, omdat haar bouw niet geschikt was voor een volwassen hoogspringcarriere, gewoon veel te klein.
Maar in de gaten gehouden werd ze en was haar bouw geschikt geweest, had ze TOEN al centrale trainingen gehad. Kijk, DAT is talentenscouting.
Ik ben expres naar de aller eerste RaboTrophy gaan kijken in Goes en ben me daar kapot geschrokken van het niveau.
Het was duidelijk genoeg.
Ouders kopen dure pony, stallen die bij (sub-)top ruiter en laten die daar ook trainen, kind wordt klaargestoomd en mag 1 a 2 keer in de week ook op die pony en dan wordt de combinatie losgelaten op de proeven.
(Nee Robin, ik heb het niet over jou, jij was een van de lichtpuntjes).
Er was een ruiterje bij, dat zo weinig basis had, dat bij elk zijstapje van haar pony, ze er bijna af lazerde.
Zo blijven de talenten aan de kant en worden de plaatsen in het team gekocht.
Zuuuuuuuuuucht.

Wat bedoel je met er bijna af lazerde?
Zoals je bij dit verhaal kunt lezen, gaat het niet alleen om talent, maar ook of je ouders genoeg geld hebben en of ze er zin in hebben om in dochter/zoon te investeren en of je ouders ervaring hebben met de paardensport (ook al is het maar een klein beetje). Deze 3 dingen zijn naar mijn mening de 3 factoren die ervoor zorgen dat je aan de top kunt komen, desondanks het talent dat je hebt of doorzettingsvermogen. Er zijn genoeg kinderen die misschien heel veel talent hebben, maar als ze de mogelijkheden niet hebben dan komen ze er ook niet. Hoe hard ze er ook voor willen werken, het zal ze niet lukken. Ik zal eens een voorbeeldje noemen:
Mijn oude instructrice heeft heel veel gevoel voor het rijden, geduld, doorzettingsvermogen noem maar op. Maar omdat ze te laat met paardrijden begonnen is, haar ouders geen verstand van hadden, (in het begin) geen eigen paardje had en de mogelijkheden thuis niet had om paardjes te houden, is er zelfs nu niet gekomen. Ze heeft een eigen manege gehad, maar is nooit aan de top gekomen (ze heeft hoogstens ZZ-Zwaar gereden). Dit is het tegenovergestelde dan de mogelijkheden die Anky (ik bedoel het niet verkeerd hoor, gewoon een voorbeeld) heeft gehad, als mijn oude instructrice de mogelijkheden die Anky wel had gehad, dan was zij misschien nog verder gekomen of even ver.
Ik wil hiermee zeggen, dat de kinderen die niet de mogelijkheden hebben (maar wel het talent) om bijv. een goede pony te kunnen rijden dat je ze de mogelijkheid geeft om hun talent te ontwikkelen. Daar is het Rabobank talentenplan voor bedoeld, of ligt het aan mij.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:58

Aimee schreef:
Je krijgt van huis uit de mogelijkheden toch mee als je een pony hebt, bovendien heeft ze in een ander topic uitgebreid beschreven dat haar moeder haar ook les geeft.

In welk topic, Aimee?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:03

Sullie97 schreef:

Wat bedoel je met er bijna af lazerde?

Gewoon, vallen. Haha!

Sullie97 schreef:
Ik wil hiermee zeggen, dat de kinderen die niet de mogelijkheden hebben (maar wel het talent) om bijv. een goede pony te kunnen rijden dat je ze de mogelijkheid geeft om hun talent te ontwikkelen. Daar is het Rabobank talentenplan voor bedoeld, of ligt het aan mij.

Ja Sullie97, zo zou het moeten zijn, helaas denken de Rabobank en ons aller KNHS daar heeeeeeeeel anders over.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:04

ben het niet overal mee eens, er zijn genoeg kinderen met talent die zelf hun pony naar het z2 gereden hebben ( onder goede begeleiding) en daarna in het a of b kader terecht zijn gekomen, het hebben van een goede sportpony hoeft niet samen te gaan met veel geld hebben maar juist met talentvolle ruiters/amazone s die ook over veel doorzettingsvermogen beschikken.
het lijkt wel of het kinderen niet gegunt wordt als ze zo ver zijn gekomen.
je mag dus geen goede pony hebben( ongeacht of het een kant en klare z2 pony is ) en het lijkt ook wel of je geen goede begeleiding mag hebben. kom op mensen als je zelf zo een kans zou krijgen grijp je die ook met beide handen aan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 08:53

Volgens mij zit er helemaal geen plan achter. Het is een doodgewone onderlinge wedstrijd waarbij duidelijk wordt gemaakt wat "talenten" zijn in de ogen van de KNHS en zijn sponsor. En daar is niks op tegen, in principe, het is hun geld dus dat mogen ze zelf verdelen. De duivel scheit hier wel heel erg op de grote hoop.

Alleen jammer dat ik ( en vele anderen) het zo onsympathiek vind dat de jonge talenten zonder connecties, nu geen enkele manier meer hebben om aan de top te komen.

Het enige wat er is (of nu dus was!), is het talentenplan van de rabobank. Wat komt er voor in de plaats voor grietje pietersen die met haar "zuidlaardermarktpaard of pony" Beauty kan laten zien dat ze samen de sterren van de hemel kunnen rijden? Voorlopig niets dus.
En dat vind ik dus vallen onder de catagorie talent!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:29

amondi schreef:
Volgens mij zit er helemaal geen plan achter. Het is een doodgewone onderlinge wedstrijd waarbij duidelijk wordt gemaakt wat "talenten" zijn in de ogen van de KNHS en zijn sponsor. En daar is niks op tegen, in principe, het is hun geld dus dat mogen ze zelf verdelen. De duivel scheit hier wel heel erg op de grote hoop.

Geen plan??? Donderop zeg..................... Haha!
Waarom is het dan niet voor meerdere ruiters...............????

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:30

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:04

Ben benieuwd naar je verslag Aimee! Eigenlijk wilde ik ook wel gaan kijken. Zal effe vragen of ik mee mag met Moniek.

En een open inschrijving? Hihihi, lachen. Iedereen die denkt dat ie een beetje GP kan rommelen mag dan meedoen?
Als ik dan een paardje leen kan ik ook wel. Als ik er zelf eentje meeneem dan kom ik niet ver. O ja Halthouden en groeten lukt wel! Haha!

Nee joh want met zulke kneusjes ertussen beschadig je het aanzien van het Rabobank Talentenplan. De naam en het nivo moet hoog blijven he? You have to kiss buts in dressage he? Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:30

Suzanne: Dan moet je er wedstrijden voor houden om de betere eruit te pikken en dan zo'n dag.............

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 10:48

Het plan is op zich wel goed maar het nut van alleen op uitnodiging en dan ook nog in besloten sfeer heeft een beetje vieze bijsmaak.

Al geloof ik eigenlijk helemaal niet in al die talentenplannen. Je kan er wel van uitgaan b.v. dat Marlies wint bijvoorbeeld wat krijgt die dan ? extra begeleiding of iets, die zal het zekjer hard nodig hebben Gestoord ? of krijgen ze de punten dan al voordat de proef is begonnen ? Ook dat gebeurt volgens mij al dus er verandert toch helemaal niks met zo'n test Verward

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:21

Als ik het goed heb begrepen is het gewoon een experiment van Jan Peters en hebben ze de naam van het talentenplan er aan verbonden.

Het idee was om een proef te maken tussen de lichtet toer en de zware toer zoals dat er ook in duitsland is. Op zich geen slecht idee.
Maar nu het Rabo er aan vast zit lijkt het een besloten feestje te worden. Dat is jammer want het idee is gewoon goed. Voor een groep ruiters die de overstap wil maken van de LT naar de ZT is het best een hele hobbel en als die zo verkleind kan worden.

Maar ze hadden de schijn dat het met het talentenplan te maken heeft moeten wegnemen of het beter uitleggen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:34

Dank je Athurvos, jij begrijpt onze boosheid. Om dit evenement onder de rabotalenten vlag te laten plaatsvinden wordt(wederom) de schijn gewekt dat degene die alles al hebben nog meer krijgen.

En dan wel over de ruggen van ruiters die echt wel eens wat extra's kunnen gebruiken.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:53

Erg jammer dat alles om geld schijnt te draaien

Ik ga helemaal met Amondi mee en ik ben ook erg benieuwd naar het verslag Clown Haha! (incl. foto's uiteraard Haha! )

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:49

Arthurvos schreef:
Het idee was om een proef te maken tussen de lichtet toer en de zware toer zoals dat er ook in duitsland is.

de DS proeven zijn hier ook "toegestaan" maar worden zelden of nooit uitgeschreven Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:40

Ik vind het zo ie zo vriendjespolitiek. Kijk maar in de rabobank talentengroep. Allemaal vriendjes van, dochters,zonen, neefjes, nichtjes met een flink (meestal ook bekend) duurpaard onder hun kont. mja het is niet anders Verdrietig

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:49

randie schreef:
Ik vind het zo ie zo vriendjespolitiek. Kijk maar in de rabobank talentengroep. Allemaal vriendjes van, dochters,zonen, neefjes, nichtjes met een flink (meestal ook bekend) duurpaard onder hun kont. mja het is niet anders Verdrietig

Juist jij snapt t Lachen
alle leden of aankomende talenten ofzoiets, dat zijn allemaal zoons of bekende van topruiters, die gewoon een duur paard onder de kont krijgen en al iedere dag begeleiding thuis hebben.
Als ze eens iemand hebben die niet de mogelijkheid heeft om iedere dag bij een topruiter te lessen of zo'n duur paard hebben, dan zou het nog helpen.
Die anderen komen er met behulp van hun ouders ook wel

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:54

Precies Hoppa!! Clown Dat is Gewoon een feit..echt asso gewoon. er zullen vast nog meer talenten rond rijden maar die krijgen gewoon niet zn goede kans als die verwende apen Haha! .

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:54

stalleke schreef:
Juist jij snapt t Lachen

alle leden of aankomende talenten ofzoiets, dat zijn allemaal zoons of bekende van topruiters, die gewoon een duur paard onder de kont krijgen en al iedere dag begeleiding thuis hebben.
Als ze eens iemand hebben die niet de mogelijkheid heeft om iedere dag bij een topruiter te lessen of zo'n duur paard hebben, dan zou het nog helpen.
Die anderen komen er met behulp van hun ouders ook wel

Fout............... ik ken er wel een waar dat niet zo is............. wel kansen, maar moet er wel zelf voor zorgen!!! Dus dat vind ik een beetje gelul van jullie............. Boos!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:56

Jammer dat ze dat Rabo-stickertje er weer op geplakt hebben.
Had m.i. niet gehoeven.