Aimee schreef:Iedereen die internet heeft kan meelezen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aimee schreef:Iedereen die internet heeft kan meelezen....
Aimee schreef:
Omdat ik denk dat ik weet wie er groomt....En die zal wel op de hoogte zijn of op de hoogte kunnen komen....
Aimee schreef:robinbeekink schreef:En vóór Milkshake reed ik z1 dus naam?? uh nee...
Maar je had van huis uit dus wel de mogelijkheid om überhaupt in het Z1 terecht te komen.... Van daaruit kon je je bewijzen en kreeg je Milkshake te rijden, toch?
Dat de Rabo ondersteunt is natuurlijk mooi, voor iedereen. Maar misschien zijn er wel mensen die het meer kunnen gebruiken dan de gevestigde orde.
idje schreef:Doen, dat gaan Aimee, ben heel erg benieuwd naar je verslag.
Ja, dat "Talenten"plan heeft natuurlijk allang niets meer met Talentscouting te maken, als het dat ooit gedaan heeft. Wil je werkelijk op zoek naar nieuw talent, dan moet je al bij de B pony's gaan staan, voordat zo'n ruitertje al verpest is. Vanaf de Z is larie en wat heeft de maat van paard of pony met het talent te maken ?
(Of de naam van de familie van de ruiter)
In sommige andere sporten is dat veel beter geregeld.
Mijn dochter was toen ze een jaar of 10 was goed in hoogspringen.
Ondanks dat ze maar een pupilletje was (zullen we zeggen een L1 ruitertje in dressuur termen?) is ze op meerdere wedstrijden gevolgd door scouts van de KNAU. Het is uiteindelijk niets geworden, omdat haar bouw niet geschikt was voor een volwassen hoogspringcarriere, gewoon veel te klein.
Maar in de gaten gehouden werd ze en was haar bouw geschikt geweest, had ze TOEN al centrale trainingen gehad. Kijk, DAT is talentenscouting.
Ik ben expres naar de aller eerste RaboTrophy gaan kijken in Goes en ben me daar kapot geschrokken van het niveau.
Het was duidelijk genoeg.
Ouders kopen dure pony, stallen die bij (sub-)top ruiter en laten die daar ook trainen, kind wordt klaargestoomd en mag 1 a 2 keer in de week ook op die pony en dan wordt de combinatie losgelaten op de proeven.
(Nee Robin, ik heb het niet over jou, jij was een van de lichtpuntjes).
Er was een ruiterje bij, dat zo weinig basis had, dat bij elk zijstapje van haar pony, ze er bijna af lazerde.
Zo blijven de talenten aan de kant en worden de plaatsen in het team gekocht.
Zuuuuuuuuuucht.
Aimee schreef:Je krijgt van huis uit de mogelijkheden toch mee als je een pony hebt, bovendien heeft ze in een ander topic uitgebreid beschreven dat haar moeder haar ook les geeft.
Sullie97 schreef:
Wat bedoel je met er bijna af lazerde?
Sullie97 schreef:Ik wil hiermee zeggen, dat de kinderen die niet de mogelijkheden hebben (maar wel het talent) om bijv. een goede pony te kunnen rijden dat je ze de mogelijkheid geeft om hun talent te ontwikkelen. Daar is het Rabobank talentenplan voor bedoeld, of ligt het aan mij.
amondi schreef:Volgens mij zit er helemaal geen plan achter. Het is een doodgewone onderlinge wedstrijd waarbij duidelijk wordt gemaakt wat "talenten" zijn in de ogen van de KNHS en zijn sponsor. En daar is niks op tegen, in principe, het is hun geld dus dat mogen ze zelf verdelen. De duivel scheit hier wel heel erg op de grote hoop.
Sullie97 schreef:In welk topic, Aimee?
Arthurvos schreef:Het idee was om een proef te maken tussen de lichtet toer en de zware toer zoals dat er ook in duitsland is.
randie schreef:Ik vind het zo ie zo vriendjespolitiek. Kijk maar in de rabobank talentengroep. Allemaal vriendjes van, dochters,zonen, neefjes, nichtjes met een flink (meestal ook bekend) duurpaard onder hun kont. mja het is niet anders
stalleke schreef:Juist jij snapt t
alle leden of aankomende talenten ofzoiets, dat zijn allemaal zoons of bekende van topruiters, die gewoon een duur paard onder de kont krijgen en al iedere dag begeleiding thuis hebben.Als ze eens iemand hebben die niet de mogelijkheid heeft om iedere dag bij een topruiter te lessen of zo'n duur paard hebben, dan zou het nog helpen.
Die anderen komen er met behulp van hun ouders ook wel